user icon
user icon

Max Verstappen na vrijdag in Abu Dhabi: "Ik neem die stoel weer mee"

  • Gepubliceerd op 11 dec 2020 16:23
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

De laatste vrijdag met vrije trainingen begon vandaag in Abu Dhabi. Tijdens de eerste sessie was Max Verstappen de snelste coureur maar na de tweede vrije training was het bekende beeld weer terug; Mercedes op 1 en 2 en de Red Bull-coureur op 3, zijn vertrouwde plekje.

De Nederlander was na afloop tegen F1 TV duidelijk dat er nog werk te doen is: "Het was op zich een redelijke vrijdag. Er is nog werk aan de winkel om het gat naar Mercedes te dichten, want ze zien er weer sterk uit. Het was op zich oke vandaag, ik was de grens aan het verkennen en zien hoe ver ik met de auto kon gaan."

"Ik heb nog geen echt snelle ronde gereden op de zachte bandencompounds, maar wat ik ermee heb gereden was voor mij prima. Ik reed richting Sergio Perez, die op een long-run reed, waardoor ik mijn snelste ronde niet af kon maken, dat was wel jammer."

"Zoals het hele jaar rijdt Mercedes ook nu weer vooraan, dus die derde plek is van mij. Ik ga die stoel claimen en neem hem mee naar huis!"

Reacties (22)

Login om te reageren
  • supersiem

    Posts: 67

    Die stoel kun je volgend jaar ook gewoon meenemen....... no change at all...

    • + 0
    • 11 dec 2020 - 16:40
    • 2e kan wel volgend jaar. als die vloer tenminste een beetje werkt. dat zou al een wereldprestatie zijn. de dominanste F1 wagen allertijden splitten. Zelfs dit jaar zat het erin. Maar teveel pech.

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 16:43
    • f(1)orum

      Posts: 807

      @Supersiem: Daar ben ik niet zo zeker van. Ik sluit niet uit dat Ferrari zich geregeld aan de kop kan gaan melden volgend jaar; d.w.z. voor plek 2 of 3. Het zou zo maar kunnen zijn dat Max nog heimwee gaat krijgen naar het aantal 3e plekken zoals hij die in 2020 gescoord heeft.

      • + 1
      • 11 dec 2020 - 17:06
    • Mwah zal wel loslopen. hij versloeg zelfs 2 illegale ferrari´s en dat helemaal alleen op eigen kracht. dat was me al meer waard dan die wereldtitel in een taxi.

      • + 2
      • 11 dec 2020 - 17:18
    • Droopy

      Posts: 624

      Ik verwacht dat McLaren volgend jaar als de Merc motor erin ligt ook hoge ogen gaat gooien.

      • + 3
      • 11 dec 2020 - 17:22
    • f(1)orum

      Posts: 807

      @Droopy: daar zou je best nog wel eens gelijk in kunnen krijgen. Zeker ook met Ricciardo aan boord. Hopelijk gaat die transitie van Renault naar Merc redelijk "gesmeerd".

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 17:25
    • Das Haus

      Posts: 81

      @Royalere, bedoel je met taxi het busje die je naar je dagbesteding brengt?

      • + 7
      • 11 dec 2020 - 18:14
    • Probeer het de volgende keer opnieuw, en dan wel grappog zijn graag, dan geef ik nog een plusje ook.

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 18:23
    • Das Haus

      Posts: 81

      @royalere, bedoel je met taxi het pakje drinken wat mama altijd naast je broodtrommeltje zet?

      • + 7
      • 11 dec 2020 - 18:41
    • @Das Haus

      Pas op: da's Rau-au-aussssss is zo gebeurd! ;-)

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 20:23
    • Das Haus

      Posts: 81

      Das niet de bedoeling, ben hier niet om te zieken. Kom hier al jaren en lees graag de artikelen en reacties. Maar als groot liefhebber van het merk Mercedes Benz kan ik het soms niet laten :)

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 20:57
    • @Das Haus

      Posts: 68

      "Nou nou Pietje, niet zo op de man af spelen he, dat valt me van je tegen."

      11 dec 2020 - 12:19

      @DasHaus, weet je nog dat je dat bericht vanmiddag tot mij richtte ?
      Maar jij mag @Royalere wel zo denigrerend toespreken?
      Om jouw eigen woorden maar te gebruiken: Dat valt me van je tegen.

      Had ik niet verwacht van iemand die gisteren Bottas
      een Finse plofkop noemde. :-)

      • + 6
      • 11 dec 2020 - 21:51
  • Die stoelgang van Max is zo stabiel als maar kan, heel af en toe een keiharde keutel maar daar heeft iedereen weleens last van.

    • + 1
    • 11 dec 2020 - 17:01
  • Joeppp

    Posts: 3.754

    Bottas neemt zijn viool weer mee.

    • + 1
    • 11 dec 2020 - 17:32
    • Ik pak vast m'n oordoppen....

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 17:39
    • Zijn 2e viool lijkt me.....op de 1e viool speelt iemand anders.

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 18:15
    • Wintetviolen zijn het beste om nu in de Finse tuin te zetten....

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 22:06
    • Zou leuker zijn als het een Texas Fiddle was:

      Bottas went down to Georgia, he was looking for a pole to steal. He was in a bind, he was way behind and he was willing to make a deal.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 08:15
  • Echt frustrerend dit voor Verstappen en hij mag die stoel gerust mee naar huis nemen.

    Ergens wil ik niet dat hij ooit in een dominante auto komt te zitten want dan worden de races misschien nog saaier.

    • + 0
    • 11 dec 2020 - 18:09
    • Klopt wat je zegt.....ik kon er van genieten toen hij bij TR reed, zich naar voren vechten, uit remmen, breed maken. Vaak konden we ronden lang meekijken/genieten, omdat de regie constant naar Max overschakelde. Maar hij verdient het gewoon om een keer WK te worden, hij heeft op deze korte al zoveel voor de F1 betekent..
      Mensen met een race-hart zijn door hem zeker aan hun trekken gekomen. Max kwam erbij en iedereen werd wakker geschud ....... heerlijk.....

      • + 3
      • 11 dec 2020 - 18:25
    • Niet zoveel lof voor Max. Dat vinden sommigen niet leuk. Charles is 2 klassen b.... uuuuh ik bedoel George (dat was na vorig weekend opeens de tendens).

      • + 0
      • 11 dec 2020 - 18:41
  • Ik hoop eigenlijk dat hij na deze race de tweede stoel mee naar huis mag nemen
    Het kampioenschap is dan misschien allang gestreden maar de strijd om tweede plek is nog in volle gang.
    Als Bottas weer een race met zijn banden klungelt, Mercedes nog eens een pitstop verknalt en er onverhoopt een onverklaarbare onzichtbare schade optreedt én Verstappen zich niet in een muur op grindbak laat verleiden kan het nog eens een spannende finale worden.

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 10:01

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar