user icon
user icon

Ricciardo over Ocon: "Hij is jong en nergens bang voor"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2020 10:30
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo en Esteban Ocon zijn dit jaar voor het eerst teamgenoten en voorlopig ook voor het laatst. De Fransman werd vorig jaar aangekondigd als vervanger van Nico Hulkenberg bij het Franse team van Renault. Daniel Ricciardo verlaat na dit jaar Renault voor McLaren en dus blijft de samenwerking beperkt tot slechts één jaar.

Renault wordt volgend jaar omgedoopt tot Alpine, en Ricciardo wordt op zijn beurt vervangen door Fernando Alonso. De Australiër denkt dat Ocon echter uit het juiste hout is gesneden: "Hij is jong en nergens bang voor. Als ik bijvoorbeeld snel ben in een bocht met hoge snelheid, kan hij de auto tot het uiterste drijven en hetzelfde doen. Hij aarzelt niet en is altijd op zoek naar de limiet."

Advies

De 'oude rot' heeft echter ook nog wel advies, met wat tips over zijn rijstijl: "Het enige dat hij nu nog moet doen, is elk klein detail van zijn rijstijl verbeteren. Hij moet een beetje meer verfijning aan zijn stijl toevoegen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • heb in zijn tijd bij Force India leuke races gezien van Esteban, maar hij is duidelijk nog niet op het niveau van voorheen..
    Dat valt me een beetje tegen, ik had verwacht/gehoopt dat hij Ricciardo het vuur aan de schenen kon leggen maar het jaar langs de zijlijn heeft er toch ingehakt.
    Ik hoop dat de 2e plek afgelopen race een boost was en hij een opwaartse lijn laat zien, ik geloof nml nog steeds in zijn talent en hield wel van zijn manier van racen

    • + 1
    • 8 dec 2020 - 11:00
    • Veel mensen vinden dat Ocon talentvol is, maar dat zullen velen van hen ontkennen omdat hij 'n paar jaar geleden Max van de baan reed.
      De ene dag 'n held, de andere dag de schlemiel.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:09
    • Hetzelfde geldt voor George Russell, bijna iedereen vindt hem geweldig......totdat hij in die Mercedes 'n paar keer kampioen wordt, dan heeft hij hier meer vijanden dan vrienden.

      • + 4
      • 8 dec 2020 - 11:12
    • snailer

      Posts: 4.135

      Toch zie ik een paar vlakken sterke verbetering bij Ocon. Belangrijkste. Hij rijdt niet meer zo agressief en meer met het verstand. Kan me eigenlijk dit jaar geen race herinneren waar hij oorzaak was van contact met een andere rijder.
      Dat was 2 jaar terug wel anders. Toen had hij in 50% van de races wel schade of veroorzaakte hij schade bij anderen.
      Zijn banden blijven dit seizoen ook duidelijk beter dan 2 jaar terug. Maar mogelijk zag hij er toen op dat vlak niet goed uit gezien Perez die wel altijd erg goed voor de banden kan zorgen en dan toch sterke rondetijden kan rijden.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:12
    • snailer

      Posts: 4.135

      Quote: "Hetzelfde geldt voor George Russell, bijna iedereen vindt hem geweldig......totdat hij in die Mercedes 'n paar keer kampioen wordt, dan heeft hij hier meer vijanden dan vrienden."

      ... Ouw-Yomanda .... Ouw-Nostradamus ... Kies maar.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:15
    • @Ouw met z'n strakke groene broek

      • + 2
      • 8 dec 2020 - 11:17
    • vPutten

      Posts: 1.553

      Ach beste Ouw-sjagerijn, wetende welk type mensen dat zijn zal daar de echte F1 liefhebber totaal niet wakker van liggen. Trouwens zijn de meesten daarvan slechts passanten die even snel weer verdwijnen als ze gekomen zijn als hun idool niet de resultaten haald waarvoor ze gekomen zijn.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 11:24
    • Ook ik had van Ocon meer verwacht maar begrijp tegelijk dat het wat tijd vergt.

      F1 is al lang niet meer enkel de pedalen indrukken en stuurtje draaien. Zelfs Ricciardo zat niet onmiddellijk op kruissnelheid met Sainz naast hem.

      Ocon heeft hier een hele mooie race gereden en je ziet een gestage positieve evolutie.
      Ricciardo liet het uitzonderlijk wat afweten en zit mogelijk mentaal al in de McLaren.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 11:35
    • Ouw-Jomanda.
      Ouw-Nostradamus.
      Ouw-Besje.

      Nee, dank je, Ouw-sjagerijn heeft veel minder verstand van de toekomst............gelukkig maar.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:35
    • Ouw-viespeuk met z'n groene ballenknijpert!

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 13:03
  • is dat die groene broek ,met die hele grote bobbel ?

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 13:11
  • over ocon zou je zomaar een film kunnen maken , wat hij en zijn vader moesten doen om hem in de f1 te krijgen verdiend respect . daarom gun ik hem deze keer de 2 e plaats , maar nu is max weer aan de buurt

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 13:16
  • Hahah die Ricciardo,, "Het enige dat hij nu nog moet doen, is elk klein detail van zijn rijstijl verbeteren. Hij moet een beetje meer verfijning aan zijn stijl toevoegen". Dat is wel echt een sneer van jewelste. Hij geeft hiermee aan dat Ocon op alle onderdelen niet goed is, want alles zou moeten verbeteren. Het zal je maar gezegd worden haha.

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 14:57

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar