user icon

Ricciardo over Ocon: "Hij is jong en nergens bang voor"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2020 10:30
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo en Esteban Ocon zijn dit jaar voor het eerst teamgenoten en voorlopig ook voor het laatst. De Fransman werd vorig jaar aangekondigd als vervanger van Nico Hulkenberg bij het Franse team van Renault. Daniel Ricciardo verlaat na dit jaar Renault voor McLaren en dus blijft de samenwerking beperkt tot slechts één jaar.

Renault wordt volgend jaar omgedoopt tot Alpine, en Ricciardo wordt op zijn beurt vervangen door Fernando Alonso. De Australiër denkt dat Ocon echter uit het juiste hout is gesneden: "Hij is jong en nergens bang voor. Als ik bijvoorbeeld snel ben in een bocht met hoge snelheid, kan hij de auto tot het uiterste drijven en hetzelfde doen. Hij aarzelt niet en is altijd op zoek naar de limiet."

Advies

De 'oude rot' heeft echter ook nog wel advies, met wat tips over zijn rijstijl: "Het enige dat hij nu nog moet doen, is elk klein detail van zijn rijstijl verbeteren. Hij moet een beetje meer verfijning aan zijn stijl toevoegen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • heb in zijn tijd bij Force India leuke races gezien van Esteban, maar hij is duidelijk nog niet op het niveau van voorheen..
    Dat valt me een beetje tegen, ik had verwacht/gehoopt dat hij Ricciardo het vuur aan de schenen kon leggen maar het jaar langs de zijlijn heeft er toch ingehakt.
    Ik hoop dat de 2e plek afgelopen race een boost was en hij een opwaartse lijn laat zien, ik geloof nml nog steeds in zijn talent en hield wel van zijn manier van racen

    • + 1
    • 8 dec 2020 - 11:00
    • Veel mensen vinden dat Ocon talentvol is, maar dat zullen velen van hen ontkennen omdat hij 'n paar jaar geleden Max van de baan reed.
      De ene dag 'n held, de andere dag de schlemiel.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:09
    • Hetzelfde geldt voor George Russell, bijna iedereen vindt hem geweldig......totdat hij in die Mercedes 'n paar keer kampioen wordt, dan heeft hij hier meer vijanden dan vrienden.

      • + 4
      • 8 dec 2020 - 11:12
    • snailer

      Posts: 4.793

      Toch zie ik een paar vlakken sterke verbetering bij Ocon. Belangrijkste. Hij rijdt niet meer zo agressief en meer met het verstand. Kan me eigenlijk dit jaar geen race herinneren waar hij oorzaak was van contact met een andere rijder.
      Dat was 2 jaar terug wel anders. Toen had hij in 50% van de races wel schade of veroorzaakte hij schade bij anderen.
      Zijn banden blijven dit seizoen ook duidelijk beter dan 2 jaar terug. Maar mogelijk zag hij er toen op dat vlak niet goed uit gezien Perez die wel altijd erg goed voor de banden kan zorgen en dan toch sterke rondetijden kan rijden.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:12
    • snailer

      Posts: 4.793

      Quote: "Hetzelfde geldt voor George Russell, bijna iedereen vindt hem geweldig......totdat hij in die Mercedes 'n paar keer kampioen wordt, dan heeft hij hier meer vijanden dan vrienden."

      ... Ouw-Yomanda .... Ouw-Nostradamus ... Kies maar.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:15
    • @Ouw met z'n strakke groene broek

      • + 2
      • 8 dec 2020 - 11:17
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Ach beste Ouw-sjagerijn, wetende welk type mensen dat zijn zal daar de echte F1 liefhebber totaal niet wakker van liggen. Trouwens zijn de meesten daarvan slechts passanten die even snel weer verdwijnen als ze gekomen zijn als hun idool niet de resultaten haald waarvoor ze gekomen zijn.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 11:24
    • Ook ik had van Ocon meer verwacht maar begrijp tegelijk dat het wat tijd vergt.

      F1 is al lang niet meer enkel de pedalen indrukken en stuurtje draaien. Zelfs Ricciardo zat niet onmiddellijk op kruissnelheid met Sainz naast hem.

      Ocon heeft hier een hele mooie race gereden en je ziet een gestage positieve evolutie.
      Ricciardo liet het uitzonderlijk wat afweten en zit mogelijk mentaal al in de McLaren.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 11:35
    • Ouw-Jomanda.
      Ouw-Nostradamus.
      Ouw-Besje.

      Nee, dank je, Ouw-sjagerijn heeft veel minder verstand van de toekomst............gelukkig maar.

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 11:35
    • Ouw-viespeuk met z'n groene ballenknijpert!

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 13:03
  • is dat die groene broek ,met die hele grote bobbel ?

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 13:11
  • over ocon zou je zomaar een film kunnen maken , wat hij en zijn vader moesten doen om hem in de f1 te krijgen verdiend respect . daarom gun ik hem deze keer de 2 e plaats , maar nu is max weer aan de buurt

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 13:16
  • Hahah die Ricciardo,, "Het enige dat hij nu nog moet doen, is elk klein detail van zijn rijstijl verbeteren. Hij moet een beetje meer verfijning aan zijn stijl toevoegen". Dat is wel echt een sneer van jewelste. Hij geeft hiermee aan dat Ocon op alle onderdelen niet goed is, want alles zou moeten verbeteren. Het zal je maar gezegd worden haha.

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 14:57

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 915
  • Podiums 23
  • Grand Prix 123
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar