user icon
user icon

Bottas praat voor eigen parochie: "Mijn race pace is veel beter dan die van Lewis"

  • Gepubliceerd op 05 dec 2020 13:26
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Valtteri Bottas heeft dit weekend een nieuwe teamgenoot waardoor zich een nieuwe situatie voordoet. Met de afwezigheid van Lewis Hamilton heeft hij een goede kans om de Grand Prix van Sakhir te winnen, maar tot nu toe weet George Russell hem achter zich te houden.

Toch is Bottas zelf niet ontevreden over zijn optreden op vrijdag. Daarnaast geeft hij aan tevreden te zijn met zijn seizoen in het algemeen. In gesprek met Motorsport-Total zegt de Fin: "Ik heb een stap vooruit gezet vergeleken met Lewis. Gemiddeld was mijn racetempo veel beter dan dat van Lewis in de race."

Hij vervolgt: "Er waren een paar vreemde races, deze zijn moeilijk te vergelijken. Maar in de normale races was het gat tussen ons klein, als er al een gat was. Ik ben blij dat we eindelijk vooruitgang hebben geboekt, vooral met mijn rijstijl. "

Wat Bottas precies heeft gedaan om te verbeteren zegt hij niet.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.129

    Ha, ha, ja dat hebben we gezien

    • + 1
    • 5 dec 2020 - 13:28
    • wibi

      Posts: 4.439

      Weet niet of hij iets gemist heeft, maar moet dit weekend tegen Russel en niet Hammie... nu nog een goed pace t.o.v. Russel en dat wordt NIKS! Want heeft gisteren al bewezen dat BOT niet veel kan...je mag het tegendeel bewijzen en dan zal ik dat hier toegeven.

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 13:50
    • ze hadden het gisteren op de BBC hier ook over en dit lijkt me gewoon bijzonder slecht vertaald. Bottas zei idd dat ie stappen had gemaakt in racepace tov Lewis, maar niet dat die racepace daadwerkelijk beter was. Dat zou ook wel heel raar zijn als ie dat zou zeggen.

      • + 1
      • 5 dec 2020 - 14:01
    • wibi

      Posts: 4.439

      Was een stuk beter van BOT, maar nu rijdt VER voor hem....vind ik ook een stuk beter...Nu kwali nog!

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 16:06
    • wibi

      Posts: 4.439

      Ik geef het toe: aardig gereden van BOT... toch ruim 2.5 seconden sneller dan RUS in (blijkbaar) iets te machtige Mecedes.....en nog geen 6 honderdsten van nummer...gefeliciflapstaart.

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 19:07
  • Say wat ?

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 13:33
  • f(1)orum

    Posts: 802

    Valtteri: Ik begrijp dat je al weer bezig bent met een upgrade van jezelf, maar het is nu nog iets te vroeg. Wij zijn gewend dat je dit soort teksten uitspreekt aan het begin van ieder seizoen....

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 13:34
  • Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

    • + 2
    • 5 dec 2020 - 13:35
  • sailor

    Posts: 10.268

    Bottas is nooit een gevaar geweest voor Lewis , Lewis heeft aan het eind van al die seizoenen ruim gewonnen van Bottas , zowel op de zaterdagen en zeker de zondagen.
    Ook dit weekend zou hij geen spaan heel hebben gelaten van Bottas , die de laatste wedstrijden sowieso al weinig meer heeft laten zien nadat hij geen kans meer had op de titel

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 13:37
    • Astfgl

      Posts: 173

      Niet alleen dat, maar dit seizoen zit Max Verstappen hem op de hielen en heeft zelfs nog een goede kans om Bottas in te halen voor de tweede plaats in het kampioenschap. Dat is toch eigenlijk beschamelijk voor iemand die in zó'n dominante auto rijdt.

      • + 3
      • 5 dec 2020 - 13:55
  • John6

    Posts: 4.923

    Kruimeldief Bottas wordt wakker als er niets meer te verdienen is.

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 13:43
  • Zelfs die van Max is gemiddeld beter dan jou Bottas. Laat maar zien zondag dan.

    • + 1
    • 5 dec 2020 - 13:54
  • Wat een onzin zeg, ik ga er van uit dat dit een slechte vertaling is, want het klopt natuurlijk niet. Bottas komt niet eens in de buurt van Lewis.

    • + 1
    • 5 dec 2020 - 14:09
  • mario

    Posts: 7.222

    Heb Bottas paddo's gehad ofzo???

    • + 2
    • 5 dec 2020 - 14:09
    • Nee hoor, wij gaan er van hallucineren, Bottas niet, die gaat hallucineren van het Finse noorderlicht..... vind ie mooi.

      • + 0
      • 5 dec 2020 - 16:47
  • Extra pap.

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 14:12
  • Bottas heeft gelijk hierin, daarom staat hij ook voor Lewis in het klassement...... donders, toch NIET.

    • + 2
    • 5 dec 2020 - 14:45
  • Haha die Bottas! Ik lach me suf als Russel morgen wint in die taxi.

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 14:48
  • Bottas heeft duidelijk last van sterallures.

    • + 0
    • 5 dec 2020 - 15:57

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar