user icon

Nico Hulkenberg: "Zal nog wel even duren voor er duidelijkheid is"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2020 13:07
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hulkenberg zegt dat hij zichzelf fit houdt voor het geval er zich een nieuwe kans voordoet om in de Formule 1 te racen. De Duitser, die op de Servus TV-zender van Red Bull verscheen, werd gevraagd of hij meer duidelijkheid heeft over zijn toekomst.

Hulkenberg was in een goede stemming: "Ik heb een nieuw contract getekend. Een hypotheekcontract; ik hoop dat ik een goed rendement krijg."

"Nee, een grapje terzijde, op dit moment is het wat rustiger geworden."

De 33-jarige was dit jaar een aantal keer last minute ingevlogen voor Racing Point, maar hij hoopt nu dat hij wordt geselecteerd om Alexander Albon te vervangen bij Red Bull in 2021. "Als een deur opengaat, is dat volkomen onvoorspelbaar. Maar het kan natuurlijk gebeuren. Daarom houd ik mezelf fit."

Hij zei echter dat hij geen direct contact meer heeft met Racing Point. "Dat is voorlopig gedaan, maar ik heb contact met sommige mensen, alleen niet elke dag. Voor veel teams zijn de beslissingen al genomen en heb ik ook mensen die me steunen, maar ik zal de situatie nu naar me toe laten komen", zei de Duitser, verwijzend naar 2021.

"Er valt op dit moment niets te melden en ik denk dat het nog wel even zal duren voordat er duidelijkheid is. De kaarten zijn gedeeld, ik heb mijn kansen zo goed mogelijk genomen en nu is het tijd om af te wachten."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Tja, Hulkenberg heeft, ondanks het verlies van zijn sponsoren, zijn neus opgehaald voor een rol als reserve-coureur. Het feit dat de officiële derde rijder ten faveure van Hulkenberg gepasseerd werd vind ik dan ook nog altijd een gang van zaken die niet de schoonheidsprijs verdient. En Nico en zijn manager kunnen het beste op zoek een nieuwe geldschieter, want momenteel biedt zijn directe concurrent Perez op alle fronten een betere deal.

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 13:10
    • Als iemand die niet bepaald een liefhebber is van Hulkenberg en vindt dat hij gewoon niet meer terug zou moeten komen omdat hij genoeg kansen gehad heeft, vind ik zijn weigering voor een vaste reserverol, ondanks dat dit makkelijk in te vullen is met alle verhalen rond zijn arrogantie en luiheid, best te legitimeren.

      Als hij zich committeert aan één team, kan hij immers niet meer elders invallen of een interessante kans in een andere klasse invullen en kan hij ook niet of minder werken aan andere carrières als TV-werk. Daarnaast zal hij ook steeds bij de teams aanwezig moeten zijn, PR-werk moeten doen, meedenken met het team over oplossingen, etc (maar goed, dan kom ik weer bij die luiheid en arrogantie).

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 13:26
    • Kenney

      Posts: 2.218

      De officiële derde rijder was Vandoorne en die was in Berlijn toen Perez uitviel. Ik durf wel te vermoeden dat ze gewoon Vandoorne erin hadden geplaatst. Toen Hulkenberg eenmaal gekozen werd, was hij ook de logische optie voor Nurburgring.

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 14:34
    • @RogerZzz Ik denk dat @Kenney een goed punt heeft dat de officiële derde coureur de eerste race verhinderd was en dat het meest logisch is om de dezelfde coureur in de tweede race te gebruiken, omdat hij dan toch al de 'ervaring' heeft/meeneemt.

      Ik ben het overigens niet met @Kenney eens dat als Vandoorne niet was verhinderd, ze Hulkenberg niet zouden hebben genomen. Ik denk dat Hulkenberg sowieso de voorkeur had, ook gezien het verleden bij het toenmalige Force India (en dat hij veel van de medewerkers en veel van de werkwijzes nog kent). Wat dat betreft heeft u gelijk @RogerZzz dat het niet helemaal de schoonheidsprijs verdient.

      • + 1
      • 18 nov 2020 - 15:19
  • John6

    Posts: 5.682

    Als je wil gokken erop, dan zou ik gaan dat Albon zal blijven,. We hebben het er al dagelijks over, dus deze kan er dan ook nog wel bij.

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 13:17
  • RedBull moet vol voor Perez gaan.
    Ik denk dat de laatste GP nogmaals aantoonde waarom...

    • + 2
    • 18 nov 2020 - 13:39
    • Het gaat niet alleen om snelheid, maar ook of iemand in het team past. Op dat punt twijfel ik over Perez. In het totaalplaatje heeft Hulkenberg de beste papieren denk ik.

      • + 3
      • 18 nov 2020 - 14:06
    • Daar heb je zeker een pûnt Senninha.
      Al moet gezegd dat Perez toch ook aantoonde een teamplayer te zijn.
      Oké, soms vurig op de baan (al was dat vnl in de combo met Ocon) maar als je kijkt hoe waardig hij omgaat met zijn exit bij RP lijkt ook Sergio volwassener.

      Hulk is dan misschien op papier een "veiligere" keuze.
      Maar is dat wat RB nodig heeft? Hij kan harmonie brengen, maar of hij Max gaat kunnen challengen weet ik niet. Daar zie ik Perez wel regelmatig in slagen. Misschien niet op zaterdag dan wel op zondag.

      • + 1
      • 18 nov 2020 - 14:48
    • @Senninha1981 Ik denk dat Perez perfect bij het merk Red Bull past. Of hij ook in het team past,, waarbij Verstappen en Perez vergelijkbare karakters zijn,, is inderdaad de volgende vraag. Ik denk dat er dan twee haantjes in hetzelfde team zitten en dat dit op den duur niet (meer) houdbaar zal zijn.
      Overigens blijf ik erbij dat het waarschijnlijk niet eens van toepassing is, omdat ik denk dat Red Bull Albon aanhoudt als tweede coureur.

      • + 2
      • 18 nov 2020 - 15:15
  • Ik gun het hem wel maar Perez lijkt me toch een veel betere keuze - is net zo snel(en misschien sneller), heel compleet, veel racecraft, behaalt tegenovergestelde van Hulkenberg(podiums) en heeft ook nog eens sponsoren(dus weinig kost).

    • + 1
    • 18 nov 2020 - 15:33

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 2
  • Grand Prix 196
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (34)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar