user icon

Lewis Hamilton: "Ferrari heeft nooit een contract aangeboden"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2020 12:02
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Lewis Hamilton heeft aangegeven dat hij verschillende keren met Ferrari heeft gesproken over mogelijke overgang naar het Italiaanse team. Na het evenaren van Ferrari-legende Michael Schumacher, staan zowel Hamilton als Schumacher beide op zeven wereldtitels in de F1.

Tegen La Gazzetta dello Sport zei de Mercedes-coureur: "We hebben verschillende keren gesproken, maar we gingen niet verder dan begrijpen welke opties er op tafel lagen. Ik ben nooit echt in de buurt gekomen dat er een contract op tafel kwam. Onze posities kwamen nooit overeen, en ik denk dat dingen altijd met een reden gebeuren. Eerlijk gezegd is mijn contract de afgelopen jaren altijd in andere jaren geëindigd dan de andere coureurs."

Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt dat een nieuw contract over een paar dagen eindelijk besproken zal worden met Hamilton. De Brit zelf is dolblij dat hij voor het Duitse merk kan rijden: "Ik herinner me de eerste keer dat ik de fabriek binnenliep, en dacht: 'Deze mensen geven geld uit aan racen, niet aan uiterlijk'", aldus de Brit, die in 2013 overstapte van McLaren naar Mercedes.

Gedrag bij McLaren

"Ik geloofde veel in McLaren, maar ze hadden bepaalde verwachtingen over hoe een coureur zich zou moeten gedragen en het botste met het feit dat ik altijd een non-conformist ben geweest."

"Voordat ik bij Mercedes tekende, zei ik tegen hen: 'Kijk, ik ben anders dan de anderen. Laat mij mezelf zijn, laat mij experimenteren, want ik moet erachter komen wie ik ben', maar ik zal je helpen om het merk bij jonge mensen te laten groeien, en dat is er gebeurd", voegde Hamilton eraan toe.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Zou wat geweest zijn Lewis in het rood (de wagen zou dan zwart zijn met rode accenten😂)

    Ik hoop ergens wel dat hij ooit voor het Italiaanse merk zal kiezen gewoon om te zien hoe rood hem zou staan.

    Clemenza kom dr maar in!

    • + 0
    • 18 nov 2020 - 12:18
    • Om te zien hoe rood hem zou staan.....
      Nou, gewoon niet!

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 12:21
  • Ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat Lewis nooit een 'podium' zou krijgen bij Ferrari.
    En terecht overigens.
    Dat is ook het mooie aan Ferrari vind ik. Daar gaat het nog puur om racen. Al het andere is bijzaak.

    • + 1
    • 18 nov 2020 - 12:25
    • JM_K

      Posts: 966

      Dat is wellicht mooi maar in deze tijd niet meer realistisch... denk ik. .. als het puur en enkel om het racen zou gaan heb je er qua sponsoring niet zoveel aan. Marketing, PR en andere bijzaken zijn in deze tijd belangrijker dan ooit.

      • + 1
      • 18 nov 2020 - 13:45
  • Ik heb nooit een match gezien in een potentieel combo Ferrari-Hamilton.
    Neemt niet weg dat hij best heel mooie dingen had kunnen laten zien bij de Scuderia. Geen twijfel aan zelfs.

    Mocht hij een titel hebben behaald met Ferrari zou ik ook anders 'miepen' en Lewis meer ophemelen...uiteraard.

    Maar je kan de man niet verwijten dat hij koos voor het zekere en bovendien ook het team dat nu al 7 jaar de lakens uitdeelt. Misschien niet het moedigste qua keuzes, maar overduidelijk wel het meest succesvolle.

    Wie ik wél heel graag bij Ferrari had zien racen:
    - Ayrton Senna (het plan was er, echter mocht het niet zijn helaas)
    - Mika Häkkinen (een gentleman en no nonsense mentaliteit, iets wat ik altijd bijzonder hard apprecieerde)
    - Jules Bianchi (ook hier weer was er een plan dat vorm nam, maar net als bij Ayrton mocht het niet zijn)
    - En meer actueel Daniel Ricciardo ipv Carlos Sainz Jr.

    • + 1
    • 18 nov 2020 - 12:55
    • Bijna volledig met je eens.
      Je laatste zin in je post vernacheld het compleet eigenlijk. Jammer....

      • + 1
      • 18 nov 2020 - 13:06
    • @Bill,
      nog even over die uitnodigingen....

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 14:01
    • No worries Pete,
      Staat genoteerd.

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 14:42
  • Gedrag bij McLaren

    "Ik geloofde veel in McLaren, maar ze hadden bepaalde verwachtingen over hoe een coureur zich zou moeten gedragen en het botste met het feit dat ik altijd een non-conformist ben geweest."

    "Voordat ik bij Mercedes tekende, zei ik tegen hen: 'Kijk, ik ben anders dan de anderen. Laat mij mezelf zijn, laat mij experimenteren, want ik moet erachter komen wie ik ben', maar ik zal je helpen om het merk bij jonge mensen te laten groeien, en dat is er gebeurd", voegde Hamilton eraan toe.

    En dat als een structurele non-conformist!!!
    Doe je goed Hammie!!!! 😏😩

    • + 1
    • 18 nov 2020 - 13:05
    • Lewis is zo non conformistisch, dat hij zich zelfs niet conformeert aan de regels en het zelfbeeld die hij zichzelf oplegt.
      Waardoor hij in feite continue in identiteits crisis is ;)

      • + 1
      • 18 nov 2020 - 13:38
    • Of wilde Lewis gewoon de originele bekers i.p.v. replicas die hij van McLaren moest hebben.
      Of het bij Ferrari tussen hem en team niet zou botsen - is een grote vraag aangezien ze bij Ferrari dat(kritiek of schuld aan team geven) niet gewend zijn en waarschijnlijk ook niet echt op prijs stellen.

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 15:39
  • zorba

    Posts: 1.534

    In 2018 was hij gewoon wk geworden in de Ferrari dat staat 100 vast

    • + 1
    • 18 nov 2020 - 17:58
    • Rutger

      Posts: 386

      In 2017 ook. Vettel stond tot aan Singapore dik aan de leiding tot dat Vettel het omzeep hielp.

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 10:43
  • mario

    Posts: 8.664

    Gelukkig heeft Lewis nooit bij Ferrari gereden, maar ook daar had hij zeker wel minstens één WK-titel in de wacht gesleept, wat anderen bij Ferrari na laten te doen...

    • + 0
    • 19 nov 2020 - 00:33
    • Rutger

      Posts: 386

      @Mario Hamilton de titel in 2018 en 2017 100% gewonnen, ben ik zeker van.

      • + 1
      • 19 nov 2020 - 10:46

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar