user icon
user icon

Ecclestone: "Lewis heeft toe nu toe eigenlijk altijd vier azen vastgehouden"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2020 16:26
  • comments 16
  • Door: Bo Brautigam

Men kan er inmiddels écht niet meer omheen. Lewis Hamilton is één van de grootste namen ooit in de Formule 1. Sterker nog, als je naar de statistieken op zichzelf kijkt is hij waarschijnlijk de allerbeste coureur die de sport ooit gekend heeft. Toch zijn er menig critici dat hij zijn successen te danken heeft aan niet alleen zichzelf. 

Sinds 2014 - het seizoen waarin de nieuwe V6-hybride motoren werden geïntroduceerd - wist Lewis Hamilton 71 keer als eerste te finishen, tegenover de 29 keer waarin zijn respectievelijke teamgenoot dat lukte. Het is dit feit wat Bernie Ecclestone heeft doen zeggen dat Hamilton eigenlijk een sterkere teamgenoot naast zich moet hebben. 

"Lewis verdient alle roem die hij krijgt", aldus Bernie. "Hij heeft altijd zijn teamgenoot weten te verslaan, behalve in 2011 en 2016. Toch valt hij te vergelijken met een pokerspeler die weet dat hij vier azen in zijn hand heeft. Hij kan poker spelen terwijl de anderen aan het zweten zijn. Ik wil hem naast Max Verstappen zien, maakt hij dan ook nog zo weinig fouten als hij nu doet?", vraagt Bernie zich af. 

1996 F1-wereldkampioen Damon Hill haakt hierop aan. "Voor alles wat Lewis Hamilton in en voor F1 gedaan heeft, loopt hij het risico dat de geschiedenis hem niet hetzelfde beoordeelt als de anderen; er bestaat een risico dat Hamilton zal worden afgespiegeld tegenover de intensiteit van zijn competitie", zo vertelt Damon. "Hij heeft flink moeten vechten tegen Nico Rosberg, maar eigenlijk had hij altijd wel de bovenhand wat dat betreft. Bottas doet het ook aardig maar vooral tijdens races kan hij Lewis niet bijhouden", zo vertelt Hill. 

"Mercedes heeft dit tijdperk van de F1 echt vermorzeld, maar nog steeds wordt Lewis niet uitgedaagd", zo vertelt Hill verder. "En dat is jammer want als een coureur echt hard zijn best moet doen, dat is pas wanneer we echt het beste van hem kunnen zien", zo sluit Hill af. 

Reacties (16)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.033

    Laat ik nou toevallig altijd een Royal Flush in m'n hand hebben 😎

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 16:45
    • je vergeet de letters ere.

      • + 2
      • 5 nov 2020 - 16:50
    • Inderdaad, je bent me voor. Als pokerspeler moest ik toch even reageren. Zowel een Straight Flush als Royal Flush zijn gewoon beter dan 4 azen :)

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 18:32
    • mario

      Posts: 7.033

      Ere-Royal Flush???? 🤔

      • + 0
      • 6 nov 2020 - 01:03
    • k.w

      Posts: 658

      Hij mag dan 4 Azen vast hebben .. maar door met Bottas als team maat te blijven rijden , speelt hij niet !... maar past hij !

      Zet een waardig team maat in die ander Mercedes , ..dan ! speel je ... en kunnen we zien of die 4 Azen voldoende zijn.. hehe

      • + 1
      • 6 nov 2020 - 08:30
    • @k.w. als je past (dat heet "folden" in poker) verlies je je hand altijd ;).

      • + 1
      • 6 nov 2020 - 10:15
    • mario

      Posts: 7.033

      Ken je beter "callen" he ;)

      • + 0
      • 6 nov 2020 - 10:46
    • mario

      Posts: 7.033

      Zeker met 4 azen, dan "fold" je sowieso niet.....

      • + 0
      • 6 nov 2020 - 10:47
    • k.w

      Posts: 658

      @ Damon Hill
      Laat ons het dan anders zeggen... Lewis heeft een paar WK tittels ( en vooral race overwinningen ) behaald.. omdat zijn team maat continu aan het folden was .... en dus niet mee speelde ;) ;)

      • + 0
      • 6 nov 2020 - 23:08
  • en dan krijg je een keer een kans op een titel die wel past en doe je het niet:

    ´Ecclestone: Ik wil Hamilton wel eens naast verstappen zien, Hij krijgt alles in zijn schoot geworpen´

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 16:52
  • In principe hij verslaat Bottas niet met een megaverschil. Bottas is meestal binnen 0,1-0,2 in de buurt en op zijn goede dagen verslaat hij zelfs Hamilton(de toekomstige beste rijder aller tijden dus). Het is dus zo dat of Bottas is niet zo slecht of Hamilton is niet zo megagoed. Denk dat balance ergens in het midden daar ligt.

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 17:07
    • amx151

      Posts: 241

      Ze halen allebei het maximale uit die mercedes in de quali.
      Ik snap niet waarom mensen hier durven denken dat Max er nog vanaf gaat doen .
      Zal echt niet gebeuren .

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 17:15
  • Ik wou iets over Royal Flush en aan de race zijn schrijven, maar ik zie er toch maar van af.

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 19:40
    • En dan ook nog op de verkeerde plek... Sorry!

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 19:41
    • walteij

      Posts: 1.379

      Ik heb net een Royal Flush gedaan, moest 2 keer doortrekken voordat alles weg was. Gisteren iets te veel gegeten....

      • + 1
      • 6 nov 2020 - 09:36
  • Tja, dat hadden Schumacher en Vettel ook in bepaalde jaren toen hun auto dominant was.. Grootste probleem nu echter is dat het gewoon veel te lang duurt.. We zitten al 7 jaar naar nagenoeg hetzelfde te kijken en volgend jaar komt daar hoogstwaarschijnlijk een 8e jaar bij, dat is gewoon veel te lang.. De Schumacher en Vettel dominanties duurde niet langer dan 4-5 jaar.. Dat is uiteindelijk de schuld van de FIA en FOM vanwege hun beleid rondom de regelementen van de auto's en motoren etc..

    • + 0
    • 6 nov 2020 - 02:31

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    20:30 - 22:00

    Vrije training 3

    22:00 - 23:00

    Kwalificatie

    01:00 - 02:00

    Vrije training 2

    00:30 - 02:00

  • Race

    00:00 - 02:00

  • Snelste ronde

    00:00 - 00:00

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    20:30 - 22:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 3

    22:00 - 23:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    01:00 - 02:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    00:30 - 02:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    00:00 - 02:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    00:00 - 00:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.277
  • Podiums 94
  • Grand Prix 117
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar