user icon
user icon

Villeneuve vindt Albon slechtste tweede coureur ooit

  • Gepubliceerd op 05 nov 2020 16:24
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing sluit het seizoen af ​​met Alexander Albon. Dat is nu duidelijk nadat Christian Horner en Helmut Marko het meerdere keren hebben aangegeven. Horner en Marko gaven na de Grand Prix in Imola aan dat Albon tot en met de laatste race in Abu Dhabi de kans krijgt zich te bewijzen en dat daarna pas een beslissing genomen zal worden over de tweede coureur voor 2021.

Opmerkelijk is het wel te noemen. Pierre Gasly werd in 2019 na 12 races aan de kant gezet in de zomerpauze van dat seizoen. Sinds dat moment rijdt Alexander Albon in zijn stoeltje, die er inmiddels 22 races op heeft zitten maar nog altijd mag blijven ploeteren in de Red Bull. Voormalig F1-coureur Jacques Villeneuve weet wel waarom Albon mag blijven en Gasly vrijwel meteen de wacht werd aangezegd.

Verdient geen plek bij Red Bull

De Canadees staat bekend om zijn felle uitspraken, die vaak wat harder en scherper zijn dan de rest, en hij neemt ook geen blad voor de mond over Alexander Albon. Bij Sky Sports Italië zegt Villeneuve: "Hij verdient zijn plaats bij Red Bull niet. Albon is de slechtste tweede coureur ooit bij Red Bull."

"Hij wordt echter beschermd door de teamleiding en krijgt altijd het vertrouwen, maar hij is zeker niet van het niveau dat een Red Bull-coureur zou moeten hebben. Hij wordt steeds slechter, ook al blijven ze hem proberen te helpen."

De Canadees weet overigens dankzij zijn paspoort waarom hij nog naast Verstappen zit. "Hij zit er alleen vanwege zijn paspoort, omdat Red Bull een Thaise eigenaar heeft die de helft van het bedrijf bezit en daarom wordt hij beschermd", waarmee Villeneuve verwijst naar het feit dat Red Bull maar voor de helft van Dietrich Mateschitz is, de andere helft behoort tot de Thaise familie Yoovidhya.

Gasly boos

Maar wie Albon moet opvolgen wil Villeneuve niet op reageren. Hij lijkt Gasly echter meer geschikt te vinden op dit moment. Tot slot zegt de Canadees: "Hij is nog steeds boos dat hij bij AlphaTauri moet blijven en rijdt daarom erg agressief. Dat zie je terug in zijn rijstijl, maar dat is prima."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Hij komt zeker in 'TOP 10'. Of het slechtste ooit is weet ik niet.

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 16:22
    • Johnny Dumpfries en Satoru Nakajima staan bij mij hoger op de lijst ;).

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 18:22
  • "vPutten vindt Jacques Villeneuve meest waardeloze F1 coureur ooit"

    • + 2
    • 5 nov 2020 - 16:30
    • "Damon Hill probeert lachers op de hand te krijgen"

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 16:50
    • flyineddy

      Posts: 339

      "Damon Hill slaagt erin om minstens één lacher op de hand te krijgen"

      Eddy.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 17:13
    • Eddy Jordan?

      Modest.

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 22:38
  • Joeppp

    Posts: 3.492

    Ik vond Gasly slechter omdat die ook een auto in de wintertest afschreef waardoor het hele programma in elkaar donderde. Bovendien gaf Gasly alles en iedereen de schuld behalve zichzelf.

    • + 2
    • 5 nov 2020 - 17:04
    • Om precies die eerste reden heb ik liever Gasly dan Albon.

      Iemand zei mij ooit: "als je nooit crasht rijdt je niet hard genoeg".
      Nu moeten we die uitspraak natuurlijk niet te letterlijk nemen, maar als je nooit risico's neemt kom je nergens. Gasly is wel iemand die meer risico durft te nemen. En natuurlijk gaat dat soms fout, maar met die instelling kom je uiteindelijk... op de lange termijn wel verder.

      Ik zie Albon nou nooit een gave actie maken ofzo. Het is niet alleen langzaam, het is ook allemaal zo knullig als wat.

      • + 2
      • 5 nov 2020 - 18:24
    • Oef, bij mij gaat het zo van "als je nooit crasht zuip je niet hard genoeg" en via banksaldo, gaat dat ook gelukkig niet ;)

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 22:39
    • Joeppp

      Posts: 3.492

      Vorig seizoen vond ik juist Albon wel mooie acties maken vooral op Spa. Half door het gras en buiten om bij Ricciardo. Dit jaar is het allemaal wat ingekakt.

      • + 2
      • 6 nov 2020 - 08:52
  • Wat een roeptoeter die villeneuve, mss wel de minste kampioen van de afgelopen 30 jaar ..

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 17:07
    • Joeppp

      Posts: 3.492

      Zou zomaar kunnen met op 2 Damon Hill en 3 Jenson Button?

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 17:11
    • Damon Hill was best wel ok, zeer goede develop driver maar ja na Villeneuve mss wel de minste kampioen.

      Historisch gezien zou ik die betwijfelende eer aan Hawthorn willen geven had altijd Moss moeten zijn in 1958

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 18:05
    • @Joep,
      Jenson Button wordt volledig onderschat. Kortzichtigheid ten top door bijvoorbeeld enkel naar 2009 te kijken.
      Ik hoor nooit meer iemand over zijn jaren bij BAR-Honda, terwijl het echt indrukwekkend was wat hij liet zien. Denk alleen al aan die hele podiumreeks in 2004 terwijl Ferrari oppermachtig was. Maar ook 2006 in de Honda was een indrukwekkend jaar.

      Ook later bij McLaren stond hij naast Hamilton echt zijn mannetje. Dus nee, absoluut eens.

      Dat Damon Hill 1 van de mindere kampioenen was moet ik wel toegeven. Maar dat is ook niet waarom ik fan was van Hill. Ik was fan omdat ik het een geweldig sportieve en sympathieke vent vond. Een beetje mijn jeugdheld zegmaar.

      Verder vond ik Keke Rosberg ook 1 van de minderen, en wat weten we eigenlijk over Denny Hulme? De meesten kennen die naam niet eens, maar dat was ook een F1 kampioen. En Alan Jones?

      Uiteindelijk zijn al die kampioenen natuurlijk goede coureurs, maar bovengenoemde lijken mij net iets minder indrukwekkend.
      Button was in ieder geval zeker een hele goede!

      • + 4
      • 5 nov 2020 - 18:28
    • die titel behoort tot Lewis

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 19:01
  • mgf1

    Posts: 222

    Wie was de slechtste tweede rijder? Ricardo Rosset?

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 17:09
    • Joeppp

      Posts: 3.492

      Luca Badoer.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 17:12
    • mgf1

      Posts: 222

      Haha die was ook erg slecht inderdaad!

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 17:14
    • Badoer was nog redelijk miskijk je niet op zijn Ferrari periode.

      Ik zou gaan voor Yde, inoue, rosset (idd), delatraz, lavaggi dat waren echt wel chicanes imo.

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 18:03
    • Joeppp

      Posts: 3.492

      .Er was toch ook ooit nog een franse acteur ( of zijn zoon) die belachelijk slecht was?

      • + 1
      • 6 nov 2020 - 08:56
    • Paul Delmondo Zoon van JP Delmondo

      • + 1
      • 6 nov 2020 - 11:55
    • juist belmondo was ook om te huilen

      • + 0
      • 6 nov 2020 - 19:19
  • Misschien komt het omdat ik Jacques nooit in zijn hoogtijdagen heb meegemaakt, maar volgens mij stelde hij als tweede coureur naast Button ook niet veel voor.

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 20:23
    • En die paar races naast Alonso al helemaal niet. Alonso 3x top 5, Villeneuve niet beter dan 10de.

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 20:47
    • Vind je t gek als je moet zwemmen in die XXXXL overalls :)

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 22:18
    • Sjakie didn't raise the BAR.

      • + 1
      • 6 nov 2020 - 00:57

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 16:00

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:10 - 20:10

  • Vrije training 2

    18:30 - 20:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:10 - 20:10

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:10 - 20:10

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:30 - 20:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:10 - 20:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 195
  • Podiums 2
  • Grand Prix 62
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar