user icon
user icon

Leclerc: "Ik wil niet bij Mercedes racen en hoef ook hun motor niet"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2020 15:59
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Charles Leclerc zegt dat hij geen interesse heeft om naar Mercedes te verhuizen, of zelfs maar te genieten van de superieure kracht van de dominante F1-motor van de regerend wereldkampioen. Eind vorig tekende de indrukwekkende 23-jarige Ferrari-coureur een nieuw contract tot 2024, om vervolgens een rampzalig seizoen mee te maken door de crisis waarin Ferrari zich dit jaar begeeft.

Leclerc houdt echter vol dat hij niet in de verleiding komt om over te stappen naar Mercedes, wiens coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas afgelopen weekend het zevende opeenvolgende wereldkampioenschap van het Duitse team op hun naam schreven.

Tegenover het Duitse Bild zei Leclerc: "Mercedes doet uitstekend werk en ik heb enorm veel respect voor de manier waarop ze werken. Maar ik blijf liever bij Ferrari, waar ik er alles aan zal doen om het team terug te krijgen naar de plek waar het thuishoort."

Het grootste probleem met het pakket van 2020 is de Ferrari-motor, na de controversiële legaliteitssaga van vorig jaar. Leclerc zegt echter dat hij niet eens een dominante Mercedes-motor in zijn rode auto zou willen. "Nee, nee. Ik rijd voor Ferrari en ik ben er trots op om voor Ferrari te rijden. Het is een legendarisch team in de Formule 1."

"Het enige wat ik op dit moment wil is Ferrari, onze motor en onze auto terug naar het hoogste niveau te krijgen, en ik ben er zeker van dat we hierin zullen slagen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.213

    Natuurlijk zegt ie dat..... Zou z'n contract aflopen en Mercedes zou hem contacten, dan heeft ie vast en zeker ineens wel interesse.....

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 16:03
  • Nou is Ferrari hét team om voor uit te komen, heeft toch meer allure dan Mercedes.
    Samen met McLaren en Williams toch de historie op de circuits.

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 16:16
    • Edgar

      Posts: 1.443

      Ben ik maar ten dele met je eens, ik vind Mercedes qua autosport toch een meer dan respectabel merk met een roemrijk verleden.

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 16:51
  • jd2000

    Posts: 4.398

    That's the spirit.

    • + 1
    • 5 nov 2020 - 16:17
  • Ik las dat zelfs zijn vriendin bij hem weg is gegaan omdat ze te jaloers werd doordat zijn volle aandacht (en liefde) naar Ferrari ging.

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 16:29
    • en terecht, opgeruimd staat netjes, als Ferrari rijder heb je geen ruimte in je leven voor nóg een liefde erbij, gaat niet, onmogelijk, de mazzel schatje...

      • + 0
      • 5 nov 2020 - 16:33
    • Nou Charles heeft zijn roem bij Ferrari ergens eind 2019 ingezet voor een update op het vriendin-front en dat heeft hij prima gedaan. Zijn vorige vriendin had hun spilt inderdaad geduid als 'Charles left me for total dedication to his career and Ferrari'. Dus zover zit je er niet naast :)

      Zijn ex zal het vast leuk hebben gevonden dat hij nu met een model heeft aangepapt, doet het altijd goed natuurlijk. En dat model valt natuurlijk op Charles zijn karakter. Zoals het hoort.

      Zag laatst wel een foto met heel mooi scharlaken rode lippen van haar (die onder d'r neus OuweSjag, dus verbeeld je niets), dus wat mij betreft doet Charles het uitstekend.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 17:02
    • Inderdaad Eddy, Leclerc moet Irvine en/of Coulthard even bellen voor advies, want wat dat betreft waren Irvine en Coulthard de echte dedicated-model-lovers.

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 17:23
    • Jammer dat Hunt niet meer om advies gevraagd kan worden..

      • + 1
      • 5 nov 2020 - 19:25
  • als Max dit zou zeggen hadden de vPuttens weer als paddenstoelen uit de grond gekomen met teksten als:

    ´hij is niet volwassen´
    ´dit komt hij later wel weer tegen´

    • + 2
    • 5 nov 2020 - 16:33
  • vPutten

    Posts: 1.558

    Kan ik me wat bij voorstellen want ondanks dat ze de laatste jaren behoorlijk achter de feiten aanlopen is Ferrari nog wel het team met de meeste allure. Daar in tegen is Mercedes met hun jaren lange absolute topprestaties maar een grijze(zwarte) muis. In de hoofden van sommigen dan, de erelijsten geven (gemiddeld) het ware beeld.

    • + 3
    • 5 nov 2020 - 16:37
  • Snarf058

    Posts: 205

    Denk dat Ferrari weer wat gevonden heeft voor volgend seizoen 😁 Zonder gekheid snap ik deze opmerking wel. Allure en historie van Ferrari is ongekend, das toch een ander contrast dan het klinische Mercedes.

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 17:37
  • zorba

    Posts: 1.453

    Tot dat hij niet meer presteert dan vliegt hij buiten en zoals max bij Ferrari is mercedes dan een utopie

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 18:10
  • Supa

    Posts: 1.794

    Geweldig dat hij er zo over denkt! Respect.

    • + 0
    • 5 nov 2020 - 20:25
  • k.w

    Posts: 664

    Nu nog niet....maar je wil het mss nog sneller dan je denkt , dus niet te hard roepen charlie....!

    • + 0
    • 6 nov 2020 - 08:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 401
  • Podiums 12
  • Grand Prix 59
  • Land Monaco
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, Monaco
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar