user icon
user icon

Kimi Raikkonen na puntenfinish: "We kunnen blij zijn, de kloof is gedicht"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2020 07:26
  • comments 18
  • Door: Brick van Boxtel

Alfa Romeo-coureurs Kimi Raikkonen en Antonio Giovinazzi scoorden punten tijdens de Grand Prix van Emilia Romagna. De twee coureurs van de renstal finishte als tiende en als negende. De Finse coureur van het team meent dat Alfa Romeo, na een slechte start, de goede lijn heeft te pakken.

Kimi Raikkonen reed maar liefst 48 ronden op zijn banden, maar Raikkonen meent dat hij nog langer had willen doorrijden en had kunnen profiteren van de Safety Car. Hiermee had hij nog meer punten mee naar huis kunnen nemen. De coureur met nummer 7 had drie ronden langer moeten wachten, want toen kwam de klapband van Verstappen. De virtuele Safety Car werd ingezet en iedereen kon profiteren van een gratis pitstop, maar Raikkonen besloot die niet te nemen.

Al met al is Kimi blij met zijn punten, want hij scoorde dit seizoen maar één keer eerder. "Het was een goed resultaat voor het team, met twee auto's in de punten, dus we kunnen blij zijn met onze race", zo zegt hij op de site van Alfa Romeo.

Het plan was om zo lang mogelijk door te rijden op de banden. Kimi wilde zelfs nog langer, maar het team haalde hem naar binnen. Helaas drie ronden te vroeg. "We wisten dat we ervoor moesten zorgen dat de banden zo goed mogelijk bleven, zodat ze zo lang mogelijk meekonden, dat was het plan."

Gat gedicht

"We gingen voor een pitstop en toen we dat deden kwam de Safety Car kort daarna naar buiten, wat natuurlijk een beetje frustrerend is. Ik weet niet of het veel verschil zou hebben gemaakt. Uiteindelijk hadden we een goed racetempo en zaten op de juiste plek om te profiteren van de kansen die zich voordeden. We hebben de kloof de laatste tijd gedicht, er is duidelijk nog veel dat we kunnen verbeteren, maar daar blijven we hard voor werken."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 4.269

    Valt me tegen van Kimi. Keertje punten en het gat is gedicht. Niet gedacht dat hij zich zou bezondigen aan opportunities gebrabbel.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 09:18
  • Kimi, wat moeten we ermee.
    Aan de ene kant 'n populair coureur die bij het meubilair van de F1 hoort, aan de andere kant houdt hij wel 'n plekkie bezet voor de jongere garde.
    Tja Kimi, wat moeten we met jou.

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 09:42
    • d@nny

      Posts: 2.311

      Gelukkig zijn er meer als 20 plekjes op dit forum beschikbaar Ouwe! Anders had je net zo goed Kimi kunnen heten :-D

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 09:48
    • Meer dan*

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 10:00
    • Vervangen alleen om t feit dat ze jonger zijn is onzin. Latifi, Stroll, Mazepin (wanneer die tekent) zijn in mijn ogen meer de boosdoeners die talent buiten F1 houdt. Gio werd geschat van hetzelfde niveau als Gasly... heefg ook moeite met Kimi... qua pure snelheid schat ik Kimi nog wel in als coureur 10 a 12... dat maakt 8 rijders meer vervangbaar

      • + 2
      • 3 nov 2020 - 10:10
    • d@nny

      Posts: 2.311

      Dank je voor je informatieve bijdrage straatfeest. Zoals ik al vaker heb aangegeven woon ik al bijna 20 jaar in het buitenland, dan gaat het Nederlands achteruit.

      Een correctie op mijn Nederlands vind ik, als je ook een bijdrage levert aan de discussie niet erg. Maar om nou alleen te gaan reageren om andere mensen te wijzen op hun taalfouten snap ik niet.

      • + 5
      • 3 nov 2020 - 10:19
    • Niks van aantrekken Danny. Meer dan en meer als is het moeilijkste van de Nederlandse taal.

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 11:31
    • d@nny

      Posts: 2.311

      @dutchiceman. Aan dat lijstje mag je voor mij inmiddels ook de grammatica mbt d, t, dt, dd, tt of welke andere variant van deze twee letters toevoegen! :-D

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 12:16
    • Godt houd op en scheit uit. 😂

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 12:22
    • @D@nny. Omdat een kleuter van 4 jaar oud "meer als" zegt. Een volwassen man acht ik hoger in dan dat. Prima verder hoor dat je in het buitenland woont. Maar je klinkt dus als een kleuter van 4.

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 16:49
    • d@nny

      Posts: 2.311

      Okay, dan zou ik je adviseren om mijn posts in de toekomst vervolgens lekker over te slaan straatfeest. Wat een waardeloze opmerking zeg! Maar goed, het zal je wellicht een lekker gevoel geven.

      • + 2
      • 3 nov 2020 - 18:02
    • @straatfeest Gedraag jezelf eens als een volwassene en laat ieder gewoon in zijn waarde. 25% van de 12 jarige jongeren zijn laaggeletterd. Overdrijven over een enkel foutje om maar een sneer uit te delen is niet nodig.

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 18:30
    • Sorry hoor boys. Als ik wist dat iedereen hier zo snel op zijn pik getrapt is had ik de post nooit gemaakt. Ik zei alleen 2 woorden. "Meer dan*" (Wat een feit is) en meteen is meneer d@nny op de kast gejaagd en krijgt ie bijval van alle wannabee's.

      Als de redactie een fout maakt staat iedereen hier te blazen. Maar D@nny mag hier wel een kinderachtige domme fout maken want D@nny woont in het buitenland........ D@nny is anders........

      • + 0
      • 3 nov 2020 - 20:03
    • @straatfeest Ja d@nny katten we niet zo af als een verkeerd geschreven artikel... je moet een vis immers niet beoordelen op zijn klimvermogen. d@nny is geen redacteur dus waarom hem wel zo beoordelen? tevens zie jij hem als een kleuter van 4 alleen maar om een enkel foutje... een beetje minder denigerend om je punt te halen mag best.

      • + 1
      • 3 nov 2020 - 20:57
    • d@nny

      Posts: 2.311

      Joh straatfeest, ik ben niet op de kast gejaagt door je comment hoor. Sterker nog, ik zeg zelfs dat ik een correctie op mijn Nederlands niet erg vindt. Het op de kast jagen maak jij ervan.

      Ik sluit mij volledig aan bij TylaH. Sla mijn post in de toekomst lekker over dan hebben we dit gezeik ook niet en daar zou ik het bij willen laten. Toedels.

      • + 1
      • 4 nov 2020 - 10:05
    • Ik reageer op wie ik wil. En als je weer een domme taalfout maakt dan zal ik hem weer gaan verbeteren. En ook jij hoeft niet op mij te reageren. Dat doe je wel. Zoiets heet op de kast gejaagt zijn in het Nederlands. Maakt verder niks uit. Je woont in het buitenland dus dat kan je natuurlijk niet weten.
      Nou de groeten he. Tot de volgende domme taalfout...

      • + 0
      • 4 nov 2020 - 11:38
    • Als er in bovenstaande post's iemand een kleuter van 4 is ....

      • + 1
      • 4 nov 2020 - 11:42
  • En laat mij post door AUB...

    • + 0
    • 3 nov 2020 - 20:05

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 839
  • Podiums 26
  • Grand Prix 117
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar