user icon

Ecclestone: "Snap niet dat Mercedes Hamilton zoveel invloed geeft"

  • Gepubliceerd op 29 okt 2020 16:10
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Bernie Ecclestone is verrast over het succes van de politieke invloed van Lewis Hamilton bij Mercedes. Eerder in 2020 kreeg de voormalige F1-supremo kritiek van Hamilton, die zei dat de opmerkingen van de 90-jarige over racisme "ongeschoold en onwetend" waren.

Ecclestone reageerde toen op de zesvoudig wereldkampioen, die zich druk inzet voor de Black Lives Matter-beweging: "Denk niet aan wat je huidskleur is - denk aan welke kleur je geest heeft."

Toen hem werd gevraagd naar zijn woordenwisseling met Hamilton, zei Ecclestone woensdag op zijn 90ste verjaardag tegen de krant Bild: "Daar wil ik verder niets over zeggen. Maar ik had niet gedacht dat Mercedes Hamilton zoveel invloed zou geven om de auto zwart te schilderen."

"Ik had liever gezien dat ze meer zwarte mensen inhuren om de beweging te steunen. Er zijn heel, heel veel intelligente zwarte mensen die een kans op hogere banen zouden moeten krijgen", zei hij.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • magikeven

    Posts: 22

    Daar heeft die oude baas wel een punt!

    • + 4
    • 29 okt 2020 - 16:20
    • Stitch

      Posts: 5.329

      :D precies. Zo seniel is die ouwe nog lang niet. Hij is nu 90 en denkt erover na om samen met zijn vrouw nog een kind te maken. Die is nog altijd niet vesleten. Als ik zulke beslissingen mag nemen op mijn 90ste, dan teken ik daar graag voor. Maar dat terzijde. Ik vind dat Lewis ook erg graag polariseert. Alles wat niet met mij is, is tegen mij. Lijkt Trump wel.

      • + 5
      • 29 okt 2020 - 16:27
    • Waarom heeft hij een punt? Inhuren omdat ze zwart zijn?
      Huur gewoon de beste in, welke kleur dan ook.

      Of bedoel je een punt omdat ze Hamilton te veel invloed laten hebben?

      • + 4
      • 29 okt 2020 - 16:44
    • Snork

      Posts: 11.782

      Ik zie het probleem niet. Wr rijdt zelfs een roze auto rond!

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 20:04
    • @Stitch: als jij 'm op je negentigste verjaardag nog omhoog krijgt dan mag je in je handjes knijpen. ;-)

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 20:50
  • 919

    Posts: 1.829

    Lewis mag doen en laten wat hij wil, al jaren.
    Beschuldigd zijn team van voortrekken van Rosberg door met engineers te rommelen, Toto haalt zijn schouders op.
    Beschuldigd zijn team van voortrekken van Rosberg door te spelen met bandenspanning.
    Toto haalt zijn schouders op.
    Als enige coureur niet aanwezig in zijn eigen thuisland bij een groot F1 evenement
    Toto haalt zijn schouders op.
    Gaat wel even met Mercedes praten om afstand te doen van leergebruik.
    Toto haalt zijn schouders op.
    Trekt collega coureurs die niet willen knielen voor BLM door de drek.
    Toto haalt zijn schouders op.
    Etc. Etc. Etc.

    • + 4
    • 29 okt 2020 - 17:53
    • Mijn vermoeden;
      Vandaar dat de onderhandelingen van zijn nieuwe contract zijn gestaakt tot nader order. Waarschijnlijk gaat Merc in de toekomst niet meer akkoord met dit soort akkefietjes. Kan me voorstellen dat Merc zich voor een karretje gespannen voelt met al die uitspattingen van Lewis.

      • + 4
      • 29 okt 2020 - 18:09
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.806

      "Beschuldigd zijn team van voortrekken van Rosberg door met engineers te rommelen, Toto haalt zijn schouders op.
      Beschuldigd zijn team van voortrekken van Rosberg door te spelen met bandenspanning.
      Toto haalt zijn schouders op."

      Enig idee waarom Paddy Lowe in 2016 te horen kreeg dat hij zijn koffers kon pakken? Ik zal je helpen, er zat een (grote) kern van waarheid in hetgeen Hamilton beweerde. Lowe had o.a. de taak Rosberg en Hamilton in toom te houden. Ook daarin was hij niet op zijn best/geheel onpartijdig. Wolff haalde zijn schouders niet bepaald op maar nam dus duidelijke maatregelen.

      "Als enige coureur niet aanwezig in zijn eigen thuisland bij een groot F1 evenement
      Toto haalt zijn schouders op."

      Hamilton was vanwege een begrafenis afwezig, maar dat vergeten we voor het gemak maar even...

      "Gaat wel even met Mercedes praten om afstand te doen van leergebruik.
      Toto haalt zijn schouders op."

      Sinds wanneer heeft Toto iets te zeggen over de autoproductie van Mercedes voor de openbare weg?

      "Trekt collega coureurs die niet willen knielen voor BLM door de drek.
      Toto haalt zijn schouders op."

      Sinds wanneer is Toto verantwoordelijk voor dit soort uitspraken? Lewis is geen koning die gebonden is aan een ministeriële verantwoordelijkheid van Wolff. Coureurs kunnen hun eigen mannetje wel staan wat een Verstappen, Kvyat, Sainz en Kimi duidelijk hebben gedaan.

      • + 2
      • 29 okt 2020 - 23:27
  • klopp61

    Posts: 170

    hij wilde afgelopen wekend weer een t shirt aan doen op het podium .fia heeft dat geblokkeerd.

    • + 1
    • 29 okt 2020 - 18:28
    • klopp61

      Posts: 170

      op een andere heeft hamilton over einde van zijn carrier.

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 19:30
  • zorba

    Posts: 1.509

    Dat moet de grootste racistische poenschepper in de F1 zeggen

    • + 1
    • 29 okt 2020 - 22:26
  • Supa

    Posts: 2.015

    90 jaar oud, getrouwd met een vrouw van 45. Dochter 65 jaar en een pasgeboren zoontje... over verrast gesproken.

    "Ik had liever gezien dat ze meer zwarte mensen inhuren om de beweging te steunen. Er zijn heel, heel veel intelligente zwarte mensen die een kans op hogere banen zouden moeten krijgen"

    Waarom heb je hier zelf niets aan gedaan?

    • + 3
    • 30 okt 2020 - 01:21
    • Omdat hij de discussie niet gestart is, dat is Hamilton. Lijkt me logisch

      • + 2
      • 30 okt 2020 - 06:47

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar