user icon
user icon

Ferrari blij met vooruitgang van Carlos Sainz

  • Gepubliceerd op 29 okt 2020 07:29
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Mattia Binotto zegt nog altijd erg blij te zijn met Ferrari's keuze om Carlos Sainz aan te stellen als opvolger van Sebastian Vettel. Het legendarische team uit Maranello heeft de Spanjaard Carlos Sainz gecontracteerd voor de komende twee seizoen, en viel afgelopen weekend weer op in de McLaren toen hij zelfs enkele ronden de races in Portugal wist te leiden.

Ferrari-teambaas aanschouwde vanaf de pitmuur de F1-race in Portimao en keek tevreden naar zijn coureurs voor 2021: "Het was absoluut een fantastische start en een geweldige race van Carlos. Inhalen in die omstandigheden was helemaal niet makkelijk, zelfs niet toen hij op zachte banden reed. Ik ben erg blij met zijn hele seizoen tot nu toe en alle vooruitgang die hij boekt."

Sainz lacht mensen uit

Ferrari's prestaties zijn in 2020 ronduit slecht te noemen. Daarnaast heeft Sebastian Vettel moeite om Charles Leclerc bij te houden op de stoel die Sainz volgend jaar zal overnemen. Sainz houdt echter vol dat hij blij blijft met zijn keuze.

"Laten we hopen dat ze goed werk leveren en dat we volgend jaar een competitieve auto kunnen hebben. En zo niet, dan is het nog steeds Ferrari. Er zijn mensen die nu lachen om Ferrari en ze vragen of ik er spijt van heb of twijfel aan mijn keuze, en ik zeg altijd nee. Ik lach ze uit, omdat ze niet weten wat ik meemaak en ik ben nog niet eens een Ferrari-coureur op dit moment", zei de 26-jarige.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • En zo is het. Ferrari heeft volgend jaar op het rijdersvlak ongekend veel kwaliteit in huis. Hopelijk gaat zich dat ook op de circuits vertalen in goede prestaties, dat hangt voor een groot deel af van de nieuwe powerunit

    • + 1
    • 29 okt 2020 - 08:29
    • Leclerc eindigde op 65 seconde in 66 ronden. Tenzij Andy Cowell het volledige aandrijflijn-dossier van Mercedes meeneemt naar Ferrari, zou ik er niet teveel van verwachten.
      Ik denk dat we ook realistisch moeten zijn. Het gaat nog eerder gebeuren dat de heilige maagd maria bezwangerd wordt door de heilige geest en we de geboorte aanschouwen van het kind Jezus, op 14 juni in welk willekeurig jaar dan ook, dan dat Ferrari wereldkampioen wordt.
      Neemt niet weg dat Ferrari nog wel de mogelijkheid heeft om Red Bull voorbij te steken.

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 09:18
    • @Pete

      Met Karel en Karel wordt Ferrari weer Groot. Make Ferrari great again!

      • + 3
      • 29 okt 2020 - 09:25
    • Op zich dacht ik dat we dit seizoen ook wel een aardige line-up hadden..

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 12:19
  • Ferrari; al jaren steevast de huichelaar met rode clownsneus.

    Sainz is ontzettend blij? Met wat? Sainz is de eerste lichting van een nieuwe generatie coureurs, die voor een "appel en een ei" mag komen opdraven, om zich vervolgens door heel Italië af te laten zeiken wanneer de prestaties, als secundant achterblijven.
    Enfin, het kwartje kan evengoed de andere kant opvallen.

    • + 4
    • 29 okt 2020 - 09:03
    • Wat is je punt nu exact?

      • + 3
      • 29 okt 2020 - 09:26
    • Je kunt je ook elk jaar wijs laten maken dat het gat gedicht is en ze je de jongste kampioen ooit gaan maken....

      • + 6
      • 29 okt 2020 - 09:37
    • StevenQ

      Posts: 6.698

      @Mr Monza

      Sinds het laatste kampioenschap van Ferrari werd Red Bull 4x kampioen

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 10:25
    • @Steven,
      En Max?

      • + 2
      • 29 okt 2020 - 10:33
    • in het hybride tijdperk werd Red Bull meermaals kampioen....van de loze beloftes

      • + 2
      • 29 okt 2020 - 10:34
    • Om een kampioenschap te kunnen winnen, heb je wel een motor nodig....

      • + 1
      • 29 okt 2020 - 10:34
    • @Pete: kampioen van de snelle pitstops dit jaar hè, niet vergeten!

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 12:20
  • Politik

    Posts: 6.352

    Ferrari blij met vooruitgang van Carlos Sainz.

    Carlos Sainz niet blij met vooruitgang Ferrari :)

    • + 0
    • 29 okt 2020 - 09:40
    • Ik denk eerlijk gezegd dat Sainz daar wel blij mee is.

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 11:44
  • "De Ferrari- teambaas aanschouwde vanaf de pitmuur de F1 race in Portimao en keek tevreden naar zijn coureurs voor 2021"

    En toen lang daarna kwam Vettel voorbij tuffen en het schaamrood stond op zijn kaken.

    • + 0
    • 29 okt 2020 - 09:50
    • Ringdedingdingding, grazie ragazzi!

      • + 1
      • 29 okt 2020 - 10:07
    • f(1)orum

      Posts: 473

      Ring a ding ding? Wat heeft good Old Blue Eyes hiermee te maken? :-)

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 10:28
    • @Ouwe: beetje zoals Bazoer in Spa 2009. Kimi voorop, het hele veld erachter, daarna een hele tijd niets en toen kwam Luca voorbij tuffen. Was er toevallig bij en was zo'n surreëel spektakel.

      • + 1
      • 29 okt 2020 - 12:22
    • Luca Bazoemmmmer! ;)

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 12:42

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 116
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar