user icon

Ferrari blij met vooruitgang van Carlos Sainz

  • Gepubliceerd op 29 okt 2020 07:29
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Mattia Binotto zegt nog altijd erg blij te zijn met Ferrari's keuze om Carlos Sainz aan te stellen als opvolger van Sebastian Vettel. Het legendarische team uit Maranello heeft de Spanjaard Carlos Sainz gecontracteerd voor de komende twee seizoen, en viel afgelopen weekend weer op in de McLaren toen hij zelfs enkele ronden de races in Portugal wist te leiden.

Ferrari-teambaas aanschouwde vanaf de pitmuur de F1-race in Portimao en keek tevreden naar zijn coureurs voor 2021: "Het was absoluut een fantastische start en een geweldige race van Carlos. Inhalen in die omstandigheden was helemaal niet makkelijk, zelfs niet toen hij op zachte banden reed. Ik ben erg blij met zijn hele seizoen tot nu toe en alle vooruitgang die hij boekt."

Sainz lacht mensen uit

Ferrari's prestaties zijn in 2020 ronduit slecht te noemen. Daarnaast heeft Sebastian Vettel moeite om Charles Leclerc bij te houden op de stoel die Sainz volgend jaar zal overnemen. Sainz houdt echter vol dat hij blij blijft met zijn keuze.

"Laten we hopen dat ze goed werk leveren en dat we volgend jaar een competitieve auto kunnen hebben. En zo niet, dan is het nog steeds Ferrari. Er zijn mensen die nu lachen om Ferrari en ze vragen of ik er spijt van heb of twijfel aan mijn keuze, en ik zeg altijd nee. Ik lach ze uit, omdat ze niet weten wat ik meemaak en ik ben nog niet eens een Ferrari-coureur op dit moment", zei de 26-jarige.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • En zo is het. Ferrari heeft volgend jaar op het rijdersvlak ongekend veel kwaliteit in huis. Hopelijk gaat zich dat ook op de circuits vertalen in goede prestaties, dat hangt voor een groot deel af van de nieuwe powerunit

    • + 1
    • 29 okt 2020 - 08:29
    • Leclerc eindigde op 65 seconde in 66 ronden. Tenzij Andy Cowell het volledige aandrijflijn-dossier van Mercedes meeneemt naar Ferrari, zou ik er niet teveel van verwachten.
      Ik denk dat we ook realistisch moeten zijn. Het gaat nog eerder gebeuren dat de heilige maagd maria bezwangerd wordt door de heilige geest en we de geboorte aanschouwen van het kind Jezus, op 14 juni in welk willekeurig jaar dan ook, dan dat Ferrari wereldkampioen wordt.
      Neemt niet weg dat Ferrari nog wel de mogelijkheid heeft om Red Bull voorbij te steken.

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 09:18
    • @Pete

      Met Karel en Karel wordt Ferrari weer Groot. Make Ferrari great again!

      • + 3
      • 29 okt 2020 - 09:25
    • Op zich dacht ik dat we dit seizoen ook wel een aardige line-up hadden..

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 12:19
  • Ferrari; al jaren steevast de huichelaar met rode clownsneus.

    Sainz is ontzettend blij? Met wat? Sainz is de eerste lichting van een nieuwe generatie coureurs, die voor een "appel en een ei" mag komen opdraven, om zich vervolgens door heel Italië af te laten zeiken wanneer de prestaties, als secundant achterblijven.
    Enfin, het kwartje kan evengoed de andere kant opvallen.

    • + 4
    • 29 okt 2020 - 09:03
    • Wat is je punt nu exact?

      • + 3
      • 29 okt 2020 - 09:26
    • Je kunt je ook elk jaar wijs laten maken dat het gat gedicht is en ze je de jongste kampioen ooit gaan maken....

      • + 6
      • 29 okt 2020 - 09:37
    • StevenQ

      Posts: 7.140

      @Mr Monza

      Sinds het laatste kampioenschap van Ferrari werd Red Bull 4x kampioen

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 10:25
    • @Steven,
      En Max?

      • + 2
      • 29 okt 2020 - 10:33
    • in het hybride tijdperk werd Red Bull meermaals kampioen....van de loze beloftes

      • + 2
      • 29 okt 2020 - 10:34
    • Om een kampioenschap te kunnen winnen, heb je wel een motor nodig....

      • + 1
      • 29 okt 2020 - 10:34
    • @Pete: kampioen van de snelle pitstops dit jaar hè, niet vergeten!

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 12:20
  • Politik

    Posts: 7.029

    Ferrari blij met vooruitgang van Carlos Sainz.

    Carlos Sainz niet blij met vooruitgang Ferrari :)

    • + 0
    • 29 okt 2020 - 09:40
    • Ik denk eerlijk gezegd dat Sainz daar wel blij mee is.

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 11:44
  • "De Ferrari- teambaas aanschouwde vanaf de pitmuur de F1 race in Portimao en keek tevreden naar zijn coureurs voor 2021"

    En toen lang daarna kwam Vettel voorbij tuffen en het schaamrood stond op zijn kaken.

    • + 0
    • 29 okt 2020 - 09:50
    • Ringdedingdingding, grazie ragazzi!

      • + 1
      • 29 okt 2020 - 10:07
    • Ring a ding ding? Wat heeft good Old Blue Eyes hiermee te maken? :-)

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 10:28
    • @Ouwe: beetje zoals Bazoer in Spa 2009. Kimi voorop, het hele veld erachter, daarna een hele tijd niets en toen kwam Luca voorbij tuffen. Was er toevallig bij en was zo'n surreëel spektakel.

      • + 1
      • 29 okt 2020 - 12:22
    • Luca Bazoemmmmer! ;)

      • + 0
      • 29 okt 2020 - 12:42

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 242
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit