user icon

Carlos Sainz haalde Mercedes-coureurs in zoals ze dat altijd bij hem doen

  • Gepubliceerd op 26 okt 2020 09:31
  • comments 19
  • Door: Brick van Boxtel

Carlos Sainz kan tevreden zijn na de Grand Prix van Portugal. Op het Autódromo Internacional do Algarve kon de McLaren-coureur zelfs een paar ronden aan de leiding rijden. De coureur met nummer 55 kan tevreden terugkijken op de race met een zesde plek.

Hij reed even voor het einde van de race nog op de zevende plek, maar kon Sergio Perez inhalen en op P5 finishen. Lewis Hamilton had in de eerste ronde last van zijn banden, Sainz niet en kon daarom de eerste positie pakken. "Lewis had veel last van de banden, ik zat achter hem en kon hem inhalen. Toen dacht ik, yes nog iemand in mijn zak."

"Ik denk dat het tonen van agressie hielp. We reden om Mercedes heen zoals ze dat altijd bij ons doen", zo zegt hij tegenover Sky Sports.

Banden waren het probleem

De Spanjaard had ook last van zijn band en kon daardoor de positie niet vasthouden. "We hadden veel moeite met korrelvorming linksvoor. Ik denk dat de temperatuur op het circuit de oorzaak was. We wisten niet dat er zoveel problemen met de banden waren, we moeten blijven onderzoeken waarom. We hadden op zijn minst 4e of 5e kunnen worden met een normale race. We hebben vijf races te gaan en er komen nog meer updates aan. We zullen blijven pushen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Politik

    Posts: 6.589

    Het waren hilarische openingsronden gisteren.
    Heel even herleefden oude tijden met een Mclaren op kop na 1 ronde :)

    Maar realistisch gezien kwam eigenlijk meteen het besef, dat het feest van korte duur zou zijn en dat bleek.

    Bijna iedereen had problemen met de banden. Daarom vond ik het ook niet logisch dat juist op dit voor iedere coureur nieuwe circuit, dat ook nog eens nieuw asfalt had, Pirelli een bandentest had gepland tijdens VT2.

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 09:38
    • was even lekker hoor dat gasten als Carlos en Kimi zich laten zien terwijl de rest aan het hannessen is met de banden, een McLaren op kop was wel even lekker (wie had ooit gedacht dat ik de voormalig aartsrivaal van m'n favo team zou aanmoedigen :)

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 10:10
  • Niet te inhalig worden Carlos ;)

    Wellicht toch de banden te snel opgewarmt en daardoor teveel last van graining gekregen? Vermakelijk was het wel!

    • + 1
    • 26 okt 2020 - 09:39
    • @J.Villeneuve: Inderdaad, wellicht funest voor zijn bandjes, maar hey; we hebben iig een paar leuke eerste ronden kunnen aanschouwen!

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 09:41
    • Idd de eerste paar rondes te hard gepusht, iets meer geduld had hem misschien p4 opgeleverd desalniettemin goede race van sainz.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 09:50
    • misschien was het een afweging, Sainz lijkt me een slimme jongen en zal zelf ook wel beseft hebben dat hij het niet kon houden, dan maar even lekker shinen, en dat was m gelukt ook

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 10:07
    • hij kon behoorlijk wat langer door op de softs dan de Red Bulls, dus ga nou niet zeggen dat ie het misschien anders aan had moeten pakken. Hij heeft mooi een paar ronden aan de leiding gereden. Hij had grip, anderen minder, t is niet dat hij veel meer van zn banden vergde oid. Alle credits voor Sainz, zonder die megastart was ie wellicht nooit 5e geworden.

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 10:07
    • Carlos gaf gewoon even rijles in die eerste rondjes. Zo simpel is het nou eenmaal.
      Onder gelijke omstandigheden heeft iedereen het nakijken op Carlos.

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 10:54
    • @Bill,
      Amen! Helaas hebben we met strenge corona maatregelen te maken anders zouden we een extra sainz dag kunnen inlassen!

      • + 2
      • 26 okt 2020 - 10:57
    • Carlos zou het ook niet goedkeuren Pete, dus we moeten geduldig blijven.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 11:08
    • Hou er ook rekening mee dat indien je meteen aan kop ligt, dat je dan geen 10+ sec verliest door het harmonicaeffect. Ik denk wel dat het een goede beslissing was.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 11:18
  • Ik zat op het puntje van mijn stoel die eerste paar ronden, wat was dat genieten. Helaas was het van korte duur en ontstond er weer een traditionele top 3. Die races waarin een Gasly, een McLaren of een Ricciardo het podium haalt vind ik stiekem toch het leukst. En dat is niet omdat ik het de usual suspects niet gun!

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 10:11
    • ben het gedeeltelijk met je eens,
      ook ik vind de races waarin jongens als Gasly en Sainz op het podium komen het leukst,
      en is dat omdat ik het de usual suspects soms niet gun??
      ABSOLUUT!
      :)

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 10:13
    • NicoS

      Posts: 12.520

      Als je praktisch elke race dezelfde koppen op het podium ziet, dan is het inderdaad een mooi gezicht als je een keer anderen op het podium ziet.
      Helaas komt het slechts zelden voor. Leuk dat gevecht in het middenveld, maar daar kijken we niet alleen voor....
      Spannend is het gewoon niet, en dat is jammer.

      • + 0
      • 26 okt 2020 - 10:23
    • Van mij had de regen ook wel door mogen zetten, dan hadden we misschien wel een hele andere race gezien.
      En die Raikkonen ineens weer, geweldig!

      • + 1
      • 26 okt 2020 - 10:29
  • Arie54

    Posts: 3.714

    Die reed met heel veel lol moet je maar denken. Mar ja, ook zo'n rijder die al jaren door de 'kenners' wordt weggezet als op zijn best 'matig'.

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 12:00
  • "Hij reed even voor het einde van de race nog op de zevende plek, maar kon Sergio Perez inhalen en op P5 finishen."

    Dat doet ie toch kanp he, die Carlos van de 7e naar de 5e plek en toch maar 1 iemand ingehaald.

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 13:27
  • Je ziet het vaak bij tricky conditions dat de mindere goden het relatief goed lijken te doen.... Dus zo verbazingwekkend was het allemaal niet.. En zoals al het hele seizoen is na zes rondjes,, maximaal,, de koek op ...

    • + 0
    • 26 okt 2020 - 17:37

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 392
  • Podiums 2
  • Grand Prix 123
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar