user icon
user icon

Cyril Abiteboul: "Fernando Alonso is een grote haai die bloed ruikt"

  • Gepubliceerd op 16 okt 2020 09:18
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Renault F1-teambaas Cyril Abiteboul heeft de honger van Fernando Alonso naar succes bij het team vergeleken met een grote haai die bloed ruikt en wil aanvallen. Alonso beëindigt een tweejarige sabbatical van F1 om volgend seizoen met Renault terug te keren naar de sport als vervanger van Daniel Ricciardo, die begin dit seizoen aankondigde naar McLaren te vertrekken.

Het Renault-team wordt steeds sterker en na het behalen van het eerste podium in negen jaar tijdens de Eifel Grand Prix, onthulde Abiteboul dat de tweevoudig wereldkampioen meerdere berichten naar het team had gestuurd tijdens het weekend in Duitsland.

Progressie Renault triggert Alonso

Abiteboul, die nog een tatoeage krijgt vanwege de verloren weddenschap met Ricciardo, zei over Alonso: "De situatie is duidelijk erg positief, We krijgen een bericht voor, tijdens en na de race van Fernando. Ik ben onder de indruk van zijn interesse in het team."

"In eerste instantie toen hij bij het team kwam en toen we hem aankondigden, ging zijn interesse vooral over 2022. Hoe verder het seizoen vordert en de progressie van het team zichtbaar is, hoe meer hij geïnteresseerd begint te raken in 2021. Fernando is als een grote haai. Zodra hij het bloed begint te ruiken, wil hij aanvallen. Dat is wat ik zie. Ik zie een haai, die erg hongerig is, dus dat is goed om te zien."

Alonso test Renault

Alonso reed dinsdag in de 2020-auto van het team tijdens een filmdag op het Circuit de Catalyuna in Barcelona, ​​terwijl hij de voorbereidingen voor zijn comeback wilde versnellen door zijn eerste F1-test in meer dan een jaar.

De Spanjaard zei dat hij de voortgang van Renault in de gaten houdt sinds zijn terugkeer in juli werd aangekondigd. Alonso: "Natuurlijk bekijk ik alle races vanuit huis. Ik heb een computer van Renault gekregen waarmee ik Esteban Ocon onboard kan volgen, net zoals de onboard-camera van Daniel Ricciardo. Ik kan de radiocommunicatie volgen, de debriefing, de strategie meetings. Ik weet wat er elk weekend gebeurt, de resultaten worden steeds beter en hoe beter. Het podium van afgelopen weekend was ook welverdiend voor het hele team."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • ik hoor ineens dat deuntje van Jaws............
    "you're gonna need a bigger boat"

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 09:30
  • John6

    Posts: 4.481

    Abiteboul geniet nog maar even van de rust die er nu nog is, straks zijn de Ferrari's ook weer sneller, dus dan wordt het weer achteraan aansluiten voor Alonso.

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 09:43
  • De vraag is of deze haai nog tanden heeft?

    • + 1
    • 16 okt 2020 - 09:56
    • maximist

      Posts: 948

      Ja hoor. Maar of ze nog scherp genoeg zijn moet nog blijken.

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 10:43
    • Hahahaaa, een tandeloze haai.. "haai, It is I... Leclerc".
      Denk dat. Fernando het nog wel heeft en runt nu al zowat die hele toko 😂

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 10:44
    • @Maxiaans, 😂😂😂
      Dat hoorde Vettel ook steeds... Das nooit meer goedgekomen.

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 14:17
  • StevenQ

    Posts: 6.661

    Het probleem is echter dat bij deze haai de eigen teamleden vaak ook niet veilig zijn

    • + 1
    • 16 okt 2020 - 10:48
    • Uitgaan

      Posts: 285

      Ocon ziet hij anders ook als een makkelijke prooi

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 13:14
    • Ocon is een voorafje, daarna volgt t hoofdgerecht.
      Max imum Attack 😂

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 14:19
  • Buurman

    Posts: 1.254

    Een haai, een megalodon.

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 11:31
  • jd2000

    Posts: 4.182

    De eerste race is weer in Australië. Het is toch wel bekend wat ze met een haai doen als het de kust te dicht nadert?

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 13:46
  • Naast El Matador, the Spanish Samurai, nu herboren als Le Sharque
    Dat wordt een bloederig zooitje.
    Ik voorzie een hoop achtervleugels en bargeboards met grote happen eruit

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 14:16
    • na de race staat Alonso met een toothpick even de stukjes carbon tussen de tanden vandaan te peuteren en op naar de volgende :')

      • + 1
      • 16 okt 2020 - 14:18
    • 😂😂😂
      Haailonso says: Next course please

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 14:20
  • Arie54

    Posts: 3.312

    En nu maar hopen dat het geen sardientje in blik blijkt te zijn...

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 14:57
    • Die smerige vissmaak krijg je renault meer uit je bakkes...

      • + 0
      • 16 okt 2020 - 16:06
  • Het wordt een haai met een GP-2 motor

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 17:08
  • Als ie de boel in Australië nou ook ff heel houdt,
    Anders is het weer flying haai

    • + 0
    • 16 okt 2020 - 18:21

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

    Race

    13:10 - 15:10

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    13:10 - 15:10

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:00 - 11:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    13:10 - 15:10

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    13:10 - 15:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar