user icon

Mercedes zal naar F1-team niet veranderen naar AMG

  • Gepubliceerd op 14 okt 2020 14:28
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Vorige week kondigde Mercedes op een investeerders- en analistenconferentie zijn nieuwe bedrijfsstrategie aan, waaruit bleek dat Mercedes betrokken zal blijven bij de Formule 1. Het Duitse automerk kondigde ook aan dat er meer aandacht zou komen voor submerk AMG.

Daarop volgden speculaties dat Mercedes het F1-team wilde omdopen tot AMG F1-team of AMG Mercedes, net zoals Renault vanaf volgend jaar zal doen met hun sportwagenmerk Alpine. Mercedes heeft echter ontkend tegenover racefans.net dat dit het geval is. Teambaas Toto Wolff legde uit dat de rebranding van toepassing op het automerk en niet op het F1-team: "De nieuwe strategie die we volgen, is om de submerken een groter marketingplatform te geven. Het gaat om de merken AMG, EQ, en Maybach. Ik denk dat het goed is dat elk van die merken een specifiek tintje krijgt."

Voorlopig blijft Mercedes dus actief in de Formule 1 met haar eigen naam, zoals we inmiddels alweer heel wat jaren gewend zijn. Wolff: "Het zal altijd een Mercedes zijn. Het chassis zal altijd een Mercedes zijn, de teamnaam zal altijd een Mercedes zijn en we zijn allemaal Mercedes-mensen."

Wel wordt de zichtbaarheid van AMG binnen de Formule 1 vergroot en wordt de reeds bestaande technologieoverdracht tussen AMG en het Mercedes Formule 1-team beter zichtbaar gemaakt.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • azzey

    Posts: 258

    De auto van dit seizoen heet al "Mercedes-AMG F1 W11 EQ Performance", waarbij dus AMG & EQ al genoemd zijn. Moeten ze daar Maybach ook nog ergens tussen zien te proppen. Dan wordt het volgend jaar dus Mercedes-Maybach F1 W12 powered by AMG & EQ Performance ofzoiets.

    Maar nog belangrijker, blijft de auto zwart of wordt hij weer zilver?

    • + 1
    • 14 okt 2020 - 14:41
    • Black-Lives-Matter-Mercedes-Maybach-AMG-Vegan-F1-W11-SaveThePlanet-EQ-Green-Performance

      • + 12
      • 14 okt 2020 - 14:50
    • Zodra ze er een W12 in lepelen ipv die dyson V6 PU, mogen ze dat ding van mij noemen zoals ze willen 😎

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 15:52
  • Auteur is geen Mercedes liefhebber... Mercedes zal NAAR F1-team niet veranderen naar AMG

    • + 3
    • 14 okt 2020 - 14:53
    • Is er eigenlijk wel iemand fan van dit team op Hamilton fans na? Ik ben ook nooit fan geweest van een team hoor, Daar niet van ;)

      • + 2
      • 14 okt 2020 - 14:58
    • Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een hele grote Hamilton fan was. Totdat hij met al die rare dingetjes en maniertjes begon jaren geleden. En van het team? Ja... toen het Brawn GP was... telt dat ook?

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 15:57
    • 'Fan van' is iets voor tieners in mijn ogen. Maar ik ben wel altijd onder de indruk geweest van het niveau en de prestaties. Stel dat Perez en Grosjean daar gaan rijden (twee heren waar ik totaal niks mee heb) dan zal ik Mercedes nog steeds indrukwekkend blijven vinden als merk.

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 17:26
    • elflitso

      Posts: 535

      Hahaa ja juist @poedersuiker. Hier precies hetzelfde. Toen kwam de ware aard van Lewis boven drijven.

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 19:45
  • Morsie

    Posts: 33

    Royalere:Nogal een vage vraag eigenlijk. Je beantwoord al de vraag. Maar om precies te zijn..., ja, mensen zoals ik. Vind je dat een probleem? Ik ben ook fan van Ferrari, Redbull, Renault etc,etc. Waar ben jij nou fan van? Alleen Redbull? Of echt alleen Max and only Max? Als dat zo is, stel nou dat Max zegt :" Fock F1 ik stop ermee." Is het dan ook over voor jou?

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 15:27
    • IK bedoel echte die hards natuurlijk. Ik denk dat Mclaren/Williams/Ferrari die het meeste heeft. Die no matter what erachter blijven staan.

      RB/Mercedes heeft die bijna niet denk ik.

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 16:26
    • Effe een kijkje op twitter :
      RBR : 2,6 miljoen volgers
      McLaren : 2,1 miljoen volgers
      Merc : 2,7 miljoen volgers
      Ferrari : 2,7 miljoen volgers

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 17:34
    • die van Mercedes/RB zijn natuurlijk grotendeels ´fanboys´ van Max en Lewis. Zo eerlijk ben ik dan wel.

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 17:46
    • Als liefhebber van de sport heb ik altijd een voorkeur gehad voor McLaren. Echt fan zou ik mezelf niet noemen aangezien ik niet "te fanatiek" reageer op verliezen of overwinningen. Maar Mclaren heeft echt wel altijd de voorkeur gehad. Voor rijders kan ik het gewoon niet... Ik heb eerder een afkeur voor rijders die gewoon te weinig talent hebben en iets te veel geld. Tuurlijk leuk als "vaderlands trots" die nederlandse vlag wappert voor Max... maar als ik echt een goede race heb gezien en Leclerc, Hamilton, Stroll of wie dan ook wint die, dan ben ik al blij dat ik die race heb kunnen kijken.

      Ik begrijp ook gewoon niet waarom mensen "Formule 1 elk weekend volgen" en de tv uit zou drukken bij het uitvallen van hun favoriete coureur in het begin van de race... Vaak ook nog met het argument: Ah $%%^#(& nu wordt de race helemaal niks aan... De race zelf kan namelijk nog fantastisch uitpakken #Monza als voorbeeld voor alle Max/Magnussen/Leclerc ultra fans

      • + 0
      • 14 okt 2020 - 17:58
    • @Benelux;
      Ik volg mijn vijanden ook 😉

      • + 1
      • 14 okt 2020 - 17:59
  • Rebranding is ook niet meer dan ,veel geld uitgeven om hetzelfde product een andere naam te geven.

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 16:04
  • Ik denk, na het lezen van dit verhaal, nog steeds dat Mercedes vanaf 2023 AMG F1 heet.

    • + 0
    • 14 okt 2020 - 17:01

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land AT
  • Geb. datum 12 jan 1972 (49)
  • Geb. plaats Vienne, Austria, AT
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park