user icon

Mercedes: "Voorlopig geen contractbespreking met Hamilton"

  • Gepubliceerd op 11 okt 2020 07:38
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Het is ook onwaarschijnlijk dat Lewis Hamilton's lang uitgestelde contractonderhandelingen met Mercedes in de maand oktober zullen plaatsvinden. Dat bekende Mercedes-teambaas Toto Wolff, die reageerde op de geruchten over de onzekerheid rondom de toekomst van Mercedes in de F1 en daaraan gekoppeld zijn eigen toekomst. Daarbij zijn er ook veel speculaties dat coureur Lewis Hamilton een fikse loonsverhoging heeft gevraagd voor 2021.

Tegen de Oostenrijkse omroep ORF zei Wolff: "We willen Lewis in de auto en hij wil in een Mercedes zitten. Op de één of andere manier is dat nog niet gebeurd."

Toen hem werd gevraagd of hij aan een tafel zou gaan zitten met de zesvoudig wereldkampioen om zijn volgende deal te bespreken, antwoordde de Oostenrijkse Mercedes-teambaas: "Hij is woonachtig in Monaco en ik in Engeland. Je kunt op dit moment niet zomaar van het ene land naar het andere reizen."

De Oostenrijker gaf aan dat de definitieve contractbesprekingen met Hamilton onwaarschijnlijk zijn totdat de volgende drie Europese races op de Nurburgring, Portimao en Imola voorbij zijn. "Daarna zal een van ons de eerste stap zetten", zei Wolff.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Snarf058

    Posts: 214

    En als niemand de eerste stap zet? Ik blijf dit een beetje merkwaardige gang van zaken vinden. Vanuit Mercedes wil je je top driver toch geregeld hebben? Of spelen er andere zaken opende achtergrond?

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 08:02
    • Ja, en een contract kun je per videogesprek bespreken. En trouwens, waarom hebben Sainz, Ricciardo, Vettel en Pérez dan allemaal wél een contract kunnen bespreken en tekenen?

      • + 1
      • 11 okt 2020 - 09:08
    • Aadfanaat

      Posts: 575

      Omdat het bij de contracten van Sainz, Ricciardo en Vettel veel complexer was. Hamilton en Wolff zijn er al zo goed als uit.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 09:25
    • Ome Theo

      Posts: 277

      Hamilton wordt te duur en ze willen Max.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 10:23
  • John6

    Posts: 5.098

    Ja natuurlijk klopt er niets van, ze komen al op woensdag aan volgens mij bij elk GP weekend, dus er is tijd zat.
    Wat de reden is weet ik ook niet.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 08:49
    • Bovendien kunnen ze ook maandag of dinsdag na een race weer naar hun eigen land terug vliegen ipv zondagavond. Mogelijkheden genoeg.
      Hij woont in Monaco en ik in Engeland? Grapje zeker?

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 08:52
    • John6

      Posts: 5.098

      ik denk dat het meer te maken heeft dat Lewis en Toto gaan verhuizen naar een ander team, en Mercedes alleen nog motoren gaat leveren. Ik heb nog steeds geen bevestiging gehoord dat dit niet gaat gebeuren.

      • + 2
      • 11 okt 2020 - 08:58
  • Het is gewoon wachten tot de aankondiging dat Mercedes stopt met het fabrieksteam. Daimler wil hun vaste kosten met 20% verlagen en gaat hierbij ook duizenden werknemers ontslaan. Dergelijk F1 project lijkt me dan ook niet langer verdedigbaar.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 09:01
  • Taures

    Posts: 1.061

    Mercedes staat sterk, Lewis kan eisen wat hij wil, maar wij zitten in corona tijd, exit Honda waardoor meer mogelijkheden zijn om Max aan te trekken voor een relatief lager bedrag dan Lewis eis.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 09:31
    • wbenja

      Posts: 288

      Hoe dan?
      Ik wist niet dat Max al in begin 2021 beschikbaar was?

      Volgens mij kan hij op zijn vroegst eind 2021 vertrekken vanwege vermoedelijke clausules in zijn contract.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 11:27
    • Money buys everything

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 11:30
  • Ik heb het al eerder aan gegeven dat Toto Wollf vieze, gemene spelletjes speelt.

    • + 1
    • 11 okt 2020 - 09:50
    • Patrace

      Posts: 2.481

      Ik geloof niet dat het met vieze spelletjes van Wolff te maken heeft, maar eerder met andere onderhandelingen die van invloed zijn op zowel zijn eigen positie als die van Hamilton. Zo zijn er nog altijd geruchten over een overname van Mercedes door Ineos en ook dat Wolff vertrekt richting Aston Martin. Kennelijk is dat allemaal nog niet afgeblazen of afgerond, en dus is er onzekerheid.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 10:13
  • MaxRaw

    Posts: 168

    De geruchten worden steeds sterker dat Mercedes F1 verkocht is aan Ineos en dat Ineos een sterke voorkeur heeft voor een andere Rijder. Fill in the Blanks...

    Andere gerucht dat steeds waarschijnlijker wordt is dat Wolff en Hamilton overstappen naar Aston Martin, dat zou best wel eens de waarheid kunnen zijn aangezien alles op de langere termijn geschoven wordt, gewoon verzamelen van data en kennis die mee overgaat, misschien personeel losweken.

    Ik denk dat we het snel zullen weten, in ieder geval zodra dit WK is veiliggesteld.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 10:49
    • wbenja

      Posts: 288

      Oja?
      en Vettel en Lance dan?

      • + 1
      • 11 okt 2020 - 11:24
  • zorba

    Posts: 1.470

    The show must go on

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 11:09
  • wbenja

    Posts: 288

    Ik zocht er eerst niks achter maar dit duurt te lang en de smoesjes van zowel Lewis als Toto lijken echt BS.
    Zou er toch een kern van waarheid zitten in al die geruchten?

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 11:33
  • RBH2019

    Posts: 2.811

    Ik maar denken dat de hele wereld tegenwoordig via Skype, Zoom, Webex, Teams en dergelijke vergadert. Maar nee, in Monaco en Engeland kennen ze dat nog niet!

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 12:43
  • tja , wat een ''nieuws'' als er vorige-week nog geschreven wordt dat het pas Januari weer wordt opgepakt

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 12:44

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.317
  • Podiums 96
  • Grand Prix 119
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park