user icon
user icon

Mercedes: "Voorlopig geen contractbespreking met Hamilton"

  • Gepubliceerd op 11 okt 2020 07:38
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Het is ook onwaarschijnlijk dat Lewis Hamilton's lang uitgestelde contractonderhandelingen met Mercedes in de maand oktober zullen plaatsvinden. Dat bekende Mercedes-teambaas Toto Wolff, die reageerde op de geruchten over de onzekerheid rondom de toekomst van Mercedes in de F1 en daaraan gekoppeld zijn eigen toekomst. Daarbij zijn er ook veel speculaties dat coureur Lewis Hamilton een fikse loonsverhoging heeft gevraagd voor 2021.

Tegen de Oostenrijkse omroep ORF zei Wolff: "We willen Lewis in de auto en hij wil in een Mercedes zitten. Op de één of andere manier is dat nog niet gebeurd."

Toen hem werd gevraagd of hij aan een tafel zou gaan zitten met de zesvoudig wereldkampioen om zijn volgende deal te bespreken, antwoordde de Oostenrijkse Mercedes-teambaas: "Hij is woonachtig in Monaco en ik in Engeland. Je kunt op dit moment niet zomaar van het ene land naar het andere reizen."

De Oostenrijker gaf aan dat de definitieve contractbesprekingen met Hamilton onwaarschijnlijk zijn totdat de volgende drie Europese races op de Nurburgring, Portimao en Imola voorbij zijn. "Daarna zal een van ons de eerste stap zetten", zei Wolff.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Snarf058

    Posts: 204

    En als niemand de eerste stap zet? Ik blijf dit een beetje merkwaardige gang van zaken vinden. Vanuit Mercedes wil je je top driver toch geregeld hebben? Of spelen er andere zaken opende achtergrond?

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 08:02
    • Ja, en een contract kun je per videogesprek bespreken. En trouwens, waarom hebben Sainz, Ricciardo, Vettel en Pérez dan allemaal wél een contract kunnen bespreken en tekenen?

      • + 1
      • 11 okt 2020 - 09:08
    • Aadfanaat

      Posts: 517

      Omdat het bij de contracten van Sainz, Ricciardo en Vettel veel complexer was. Hamilton en Wolff zijn er al zo goed als uit.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 09:25
    • Ome Theo

      Posts: 270

      Hamilton wordt te duur en ze willen Max.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 10:23
  • John6

    Posts: 4.648

    Ja natuurlijk klopt er niets van, ze komen al op woensdag aan volgens mij bij elk GP weekend, dus er is tijd zat.
    Wat de reden is weet ik ook niet.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 08:49
    • Bovendien kunnen ze ook maandag of dinsdag na een race weer naar hun eigen land terug vliegen ipv zondagavond. Mogelijkheden genoeg.
      Hij woont in Monaco en ik in Engeland? Grapje zeker?

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 08:52
    • John6

      Posts: 4.648

      ik denk dat het meer te maken heeft dat Lewis en Toto gaan verhuizen naar een ander team, en Mercedes alleen nog motoren gaat leveren. Ik heb nog steeds geen bevestiging gehoord dat dit niet gaat gebeuren.

      • + 2
      • 11 okt 2020 - 08:58
  • Het is gewoon wachten tot de aankondiging dat Mercedes stopt met het fabrieksteam. Daimler wil hun vaste kosten met 20% verlagen en gaat hierbij ook duizenden werknemers ontslaan. Dergelijk F1 project lijkt me dan ook niet langer verdedigbaar.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 09:01
  • Taures

    Posts: 1.016

    Mercedes staat sterk, Lewis kan eisen wat hij wil, maar wij zitten in corona tijd, exit Honda waardoor meer mogelijkheden zijn om Max aan te trekken voor een relatief lager bedrag dan Lewis eis.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 09:31
    • wbenja

      Posts: 226

      Hoe dan?
      Ik wist niet dat Max al in begin 2021 beschikbaar was?

      Volgens mij kan hij op zijn vroegst eind 2021 vertrekken vanwege vermoedelijke clausules in zijn contract.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 11:27
    • Money buys everything

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 11:30
  • Ik heb het al eerder aan gegeven dat Toto Wollf vieze, gemene spelletjes speelt.

    • + 1
    • 11 okt 2020 - 09:50
    • Patrace

      Posts: 2.325

      Ik geloof niet dat het met vieze spelletjes van Wolff te maken heeft, maar eerder met andere onderhandelingen die van invloed zijn op zowel zijn eigen positie als die van Hamilton. Zo zijn er nog altijd geruchten over een overname van Mercedes door Ineos en ook dat Wolff vertrekt richting Aston Martin. Kennelijk is dat allemaal nog niet afgeblazen of afgerond, en dus is er onzekerheid.

      • + 0
      • 11 okt 2020 - 10:13
  • MaxRaw

    Posts: 143

    De geruchten worden steeds sterker dat Mercedes F1 verkocht is aan Ineos en dat Ineos een sterke voorkeur heeft voor een andere Rijder. Fill in the Blanks...

    Andere gerucht dat steeds waarschijnlijker wordt is dat Wolff en Hamilton overstappen naar Aston Martin, dat zou best wel eens de waarheid kunnen zijn aangezien alles op de langere termijn geschoven wordt, gewoon verzamelen van data en kennis die mee overgaat, misschien personeel losweken.

    Ik denk dat we het snel zullen weten, in ieder geval zodra dit WK is veiliggesteld.

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 10:49
    • wbenja

      Posts: 226

      Oja?
      en Vettel en Lance dan?

      • + 1
      • 11 okt 2020 - 11:24
  • zorba

    Posts: 1.407

    The show must go on

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 11:09
  • wbenja

    Posts: 226

    Ik zocht er eerst niks achter maar dit duurt te lang en de smoesjes van zowel Lewis als Toto lijken echt BS.
    Zou er toch een kern van waarheid zitten in al die geruchten?

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 11:33
  • RBH2019

    Posts: 2.586

    Ik maar denken dat de hele wereld tegenwoordig via Skype, Zoom, Webex, Teams en dergelijke vergadert. Maar nee, in Monaco en Engeland kennen ze dat nog niet!

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 12:43
  • tja , wat een ''nieuws'' als er vorige-week nog geschreven wordt dat het pas Januari weer wordt opgepakt

    • + 0
    • 11 okt 2020 - 12:44

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.252
  • Podiums 93
  • Grand Prix 116
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar