user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Was boos op mezelf maar ben tevreden met de vijfde plaats"

  • Gepubliceerd op 27 sep 2020 16:35
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo kwalificeerde zich gisteren op de vijfde plaats en eindigde de Grand Prix van Rusland op dezelfde positie. Renault had enigszins gehoopt om te kunnen strijden om een podiumplaats maar vlak na de start was al snel duidelijk dat een plek bij de top 3 er niet inzat voor het Franse team.

Tijdens de race was hij sneller dan teamgenoot Esteban Ocon, die de opdracht kreeg om de Australiër voorbij te laten. Dat verliep niet helemaal volgens plan waarvoor Ricciardo 5 seconden tijdstraf kreeg. Zo positief en vrolijk als hij altijd is reageerde hij bij het horen van de straf richting zijn engineer: "Oke, ik zal wat harder gaan rijden en het goedmaken."

Na afloop vertelde Daniel Ricciardo aan Sky Sports over zijn middag in Sochi: "Ik ben blij met het resultaat. Er waren momenten van de race waar ik boos op mezelf was. Ik maakte een paar fouten maar ik liet het geen invloed hebben op mijn race. Die fouten waren niet top, maar uiteindelijk heb ik die hersteld."

"Ik geef toe dat ik vandaag niet perfect was. We herstelden goed. Het team deed het geweldig vandaag en de betrouwbaarheid is goed. Het team vertelde me dat we een straf van vijf seconden hadden en ik vertelde mijn engineer dat ik het op zou lossen door sneller te rijden."

Nurburgring

Over twee weken racet de F1 op de Nurburgring en daar heeft Ricciardo goede herinneringen liggen: "Ik was daar met Toro Rosso in 2013 en ik had een paarse sector in Q2, dus ik vond het daar erg leuk. Ik weet niet zeker of we de komende weken nog updates krijgen. Ik heb vertrouwen in mezelf en kijk ernaar uit om terug te gaan naar de Nurburgring."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.009

    Die Ricciardo is de laatste tijd heel goed bezig , de laatste 4 wedstrijden dik in de punten , kan 4e worden in de stand , als hij zo door blijft gaan

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 16:52
  • Goeie gast! Accepteerde zonder mokken zijn tijdstraf. Wat een verschil met de zelfbenoemde 'Greatest Of Drivers' (zie de afkorting in zijn nek).

    • + 1
    • 27 sep 2020 - 17:05
  • jd2000

    Posts: 4.149

    Vond vooral Ricciardo zn reactie op zijn tijdstraf top. Reed iemand in een zwart overalletje mee die daar een voorbeeld aan kan nemen.

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 17:10
    • Niet alleen die in een zwarte overall.
      Er kunnen er veel een voorbeeld aan nemen.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 17:15
  • De kansen om cyril een tattoo aan te smeren slinken

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 17:57
  • Mugello

    Posts: 79

    Zijn beste resultaat ooit in Sotsji! Klasse.

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 18:14
  • NicoS

    Posts: 11.732

    Renault heeft het goed voor elkaar de laatste vier races, en dan heb je met Ricciardo een klasbak in huis.
    Als ze deze lijn kunnen doortrekken, zie ik ze als best off the rest eindigen.....
    Vind het eigenlijk nog steeds onbegrijpelijk dat Ferrari hem niet heeft gecontracteerd i.p.v. Sainz.

    • + 0
    • 27 sep 2020 - 18:45
    • Dat hadden ze vorig jaar moeten doen dan bleef Riccardo wel.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 21:29
    • Snork

      Posts: 8.748

      Ricciardo doet het duidelijk beter dan Ocon. Ze gaan Ricciardo missen komend jaar. Verder denk ik dat Alonso ook Ocon zal overklassen.

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 21:40
    • Alonso was naar mijn mening de beste in tijden. Alleen op de verkeerde plek elke keer. Ik geloof dat ie gehakt maar van meerdere mensne

      • + 0
      • 27 sep 2020 - 23:04
    • Ik snap het wel, ze willen bij Ferrari gewoon iemand die jong is, ze hebben genoeg oudjes gehad ondertussen.

      • + 0
      • 28 sep 2020 - 00:13
  • Goede reactie van RIC op het horen van zijn straf. Nog betere reactie naar buiten toe om de schuld bij zichzelf te leggen. Oorzaak van het late remmen en de bocht aansnijden lag niet bij hem. OCO luisterde naar de call door RIC er naast te laten, maar probeerde er met zijn acties toch voor te blijven. Die jonge is duidelijk niet aanwezig om vrienden te maken...., zeker niet bij teammaten en/of teambazen.

    • + 0
    • 28 sep 2020 - 09:10

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 850
  • Podiums 22
  • Grand Prix 113
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar