user icon
user icon

McLaren ontkent verkoop Technology Centre

  • Gepubliceerd op 13 sep 2020 07:24
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

McLaren-teambaas Andreas Seidl heeft ontkend dat het iconische hoofdkantoor van McLaren zal worden verkocht. De afgelopen dagen waren er geruchten dat het opvallende McLaren Technology Centre voor meer dan 250 miljoen dollar zou worden verkocht om het vervolgens weer terug te leasen van de nieuwe eigenaar.

Andere geruchten in de paddock zijn dat McLaren een minderheidbelang wil verkopen van het Formule 1-team om zo nieuw geld op te kunnen halen dat geïnvesteerd kan worden in de toekomst.

Teambaas Seidl zei over de fabrieksverkoop: "Dit heeft geen effect op het Formule 1-team. Het is gewoon een onderdeel van de herfinancieringsstrategie. De dagelijkse gang van zaken van het F1-team wordt niet beïnvloed."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.740

    Waar ontkent Seidl de verkoop dan precies?
    Volgens mij bevestigt hij het juist in dit artikel maar stelt alleen dat het geen invloed heeft op het F1 team.
    Anders dan dat het team een onderdeel is van McLaren en derhalve gebaat bij een gezonde financiële situatie van het moederbedrijf.

    • + 3
    • 13 sep 2020 - 08:39
    • Dat dacht ik nu ook... ik hoor geen ontkenning.

      Overigens is de verkoop en vervolgens terug huur van onroerend goed een bekend fenomeen in de zakelijke wereld. Om vervolgens jaren later in de problemen te komen omdat de huurlasten zo hoog zijn.... korte termijn politiek dus. Vraag maar aan bijvoorbeeld V&D, Blokker en Hema

      • + 3
      • 13 sep 2020 - 08:58
    • ringo

      Posts: 3.237

      denk dat seidl ook niet veel in te mengen heeft is ook niet zijn afdeling :) Als dat willen vragen moeten ze bij brown zijn :)

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 11:18
    • Arie54

      Posts: 3.171

      @Rogier hier: En bij betaald voetbal clubs....

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 11:52
    • @Arie54: ik geloof je gelijk! Ik heb echter de ballen verstand van voetbal. Ik kan nog geen 5 spelers opnoemen uit de huidige eredivisie. Ik onthoud me dus van alle uitspraken die met voetbal te maken hebben

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 13:41
    • Arie54

      Posts: 3.171

      @Rogier hier: Ik heb ook niets met voetbal, maar die verkoop/huur constructies zijn daar aan de orde van de dag. En vervolgens gaan ze zeuren dat de huur te hoog is.

      • + 0
      • 14 sep 2020 - 13:21
  • John6

    Posts: 4.296

    Laten we het zo zeggen als het een gezond bedrijf was dan gebruik je deze constructie niet.

    • + 2
    • 13 sep 2020 - 09:04
  • Arie54

    Posts: 3.171

    Zo iconisch dat de letters schots en scheef aan de muur hangen.

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 11:35
  • jd2000

    Posts: 4.048

    Ik durf het wel aan gezien de huidige financiele situatie. Bij deze is de opmars van McLaren gestopt.

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 12:51
    • Bwoah, door de komst van de budgetcap en de Mercedesmotoren denk ik dat het al met al wel mee zal vallen, en Mclaren volgend seizoen wel weer voor p3-5 kan blijven vechten in het wcc.

      • + 0
      • 13 sep 2020 - 13:27
  • GPToday moet beter lezen:

    Volgens Seidl zat de verkoop er al langer aan te komen als onderdeel van de eerder geplande herstructurering en is het geen noodmaatregel. "Dit vormt simpelweg onderdeel van de herfinanciering die de McLaren-groep eerder dit jaar heeft aangekondigd. Dat heeft geen invloed op onze dagelijkse gang van zaken aan de F1-kant", aldus Seidl."

    • + 0
    • 13 sep 2020 - 14:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 6 jan 1976 (44)
  • Geb. plaats , Duitsland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar