user icon
user icon

Turkse president Erdogan wil jaarlijkse F1 race, stunt met prijs toegangskaartjes: € 3,44

  • Gepubliceerd op 02 sep 2020 17:38
  • comments 35
  • Door: Arjan Hoefakker

Turkije hoopt weer vaste plek op de Formule 1-kalender te krijjgen, nadat er dit jaar voor het eerst sinds tien jaar weer een Grand Prix wordt georganiseerd. De exploitant gaf gisteren aan dat dat op halve capaciteit zal zijn, als gevolg van het coronavirus.

Weinig lokaal publiek in 2011

Turkije was voor het laatst gastheer in 2011 toen het circuit van Istanbul populair was onder coureurs, maar minder bij de lokale bevolking. De opkomst was beperkt, dit jaar zijn de kaartjes goedkoop gemaakt om meer pubiek te trekken. Volgens REUTERS zou een ticket 30 Turkse Lira kosten, omgerekend is dat momenteel € 3,44

Vural Ak, voorzitter van circuit-exploitant Intercity, zei tegen verslaggevers in Istanbul Park dat een contract met de F1 kan worden verlengd als de race goed is verlopen in November. Het circuit wil dan maar liefst 100.000 toeschouwers toelaten, als de de veiligheid dat dan toelaat.

"Als de operatie zonder problemen is afgerond, zijn beide partijen bereid hier een langetermijncontract van te maken."

Geld is voor Erdogan blijkbaar geen probleem

Gesprekken om de race te laten terugkeren op de jaarlijkse F1-kalender hadden tot nu toe nog niets opgeleverd.  "De (Turkse) president (Tayyip Erdogan) heeft Intercity de verantwoordelijkheid gegeven om F1 terug te brengen naar Turkije. We hebben gedaan wat we moesten doen en we zullen alle financiële en operationele kosten voor onze rekening nemen", zei Ak.

De Turkse Grand Prix staat ​​gepland op 15 november. Vorige week maakte de F1 de kalender van 17 races voor 2020 bekend, nadat de Chinese Grand Prix vanwege het virus werd geannuleerd.

Van het huidige F1-veld hebben Kimi Raikkonen, Lewis Hamilton en Sebastian Vettel eerder de race weten te winnen op het circuit van Istanbul-Park. 

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Goh..dat is goedkoper dan een kop koffie

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 18:18
    • Maar je vakantie of verblijf die je er aan vast plakt is dan iets duurder....
      Wel een sterke publiekstrekker

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 18:25
    • meister

      Posts: 2.464

      Gratis covid-19 erbij.

      • + 1
      • 2 sep 2020 - 22:47
    • DBGates

      Posts: 2.348

      Voor €5 euro vliegen met Ryan air kan best goedkoop worden

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 23:50
  • Istanbul of Isteenbeetje?

    • + 1
    • 2 sep 2020 - 18:45
  • Ik zag zojuist de entreeprijzen voor Mugello. Die zijn echt belachelijk duur...

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 19:18
    • Er mogen ook maar 3000 zitten toch? vraag + schaarste = belachelijk duur

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 19:36
    • Ik vraag me oprecht af of er wel zoveel animo is. Veel mensen zien dit jaar af van alle uitjes/vakanties e.d.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 19:51
    • Er is niet eens een weekendticket te krijgen.

      • + 0
      • 2 sep 2020 - 20:26
  • Supa

    Posts: 1.632

    Dan vraag ik me af wat een VIP kaartjes gaan kosten. Ik heb interesse om dit jaar te gaan.

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 19:52
    • Rimmer

      Posts: 7.740

      “Tina, was kosten die VIP karte?”
      “3,99”
      “Oh nein, 2,99”
      “Sie sind am angebot.”

      • + 2
      • 3 sep 2020 - 07:08
    • walteij

      Posts: 1.237

      @Rimmer
      De rubbertjes krijg j er gratis bij :-)

      • + 1
      • 3 sep 2020 - 08:57
  • Toe dan. Daar koop je 2 ham kaas croissantjes van.

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 19:53
  • jd2000

    Posts: 4.045

    Aloud beproefd recept. Geef volk brood en spelen. Verder heeft de beste man niet zoveel te bieden.

    • + 2
    • 2 sep 2020 - 20:17
    • Mwah, een geënsceneerde coup op z’n tijd om wat rivalen uit de weg te ruimen doet ook wonderen.

      • + 2
      • 2 sep 2020 - 20:20
    • Misschien leuk als de kaarten worden opgekocht door Griekenland om vervolgens niemand te laten gaan.

      • + 5
      • 2 sep 2020 - 21:34
    • Mette

      Posts: 517

      @cyril, dan drukt Erdogan gewoon 100.000 kaartjes bij. Griekenland 4 ton armer en zit het nog steeds vol.
      Als hij het vol wil krijgt hij het vol. Desnoods met 100.000 soldaten in burgerkloffie

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 08:03
  • Met honderdduizend toeschouwers wordt het een echte corona-party!

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 22:29
  • elflitso

    Posts: 429

    Ik snap dat je sport en politiek moet scheiden, maar een F1 in landen organiseren waar onderdrukking en discriminatie aan de orde van de dag is....Wat is dan de kreet "We race as one" waard?!!

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 23:23
    • Vraag effe aan Lewis. Die heeft het immers met alle rassen en standen goed voor.... :P

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 03:10
    • walteij

      Posts: 1.237

      Ach, Turkije doet niet onder voor China, Azerbeidjan of de Emiraten hoor....

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 08:58
    • Trelas

      Posts: 624

      Ik wil net zeggen, ze racen al een tijdje in China bijvoorbeeld, je weet wel, dat land waar ze een sociaal credit systeem hebben...

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 11:45
    • XaoRalas

      Posts: 351

      Er wordt zelfs overwogen om in Saudi Arabië te racen.

      Maar waar leg je de grens? Ik bedoel, in de VS is er de doodstraf en worden zwarte mensen bij dr meet afgeknald door de politie.

      • + 1
      • 4 sep 2020 - 12:28
  • ThisGuy

    Posts: 384

    Alle schurkenstaten willen nu eenmaal zichzelf graag op de kaart zetten om te laten zien dat ze het goed voor hebben met de internationale gemeenschap.

    • + 0
    • 2 sep 2020 - 23:39
  • Dat is niet duur voor covid

    • + 3
    • 2 sep 2020 - 23:58
  • Dictator strooit met gemeenschapsgeld. "Iedereen" blij...

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 00:02
    • Precies... Nu maar hopen voor alle blije mensjes dat Erdogan niet net een oorlog begonnen is...

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 11:11
  • Het moet worden gezegd; Istanbul Park heeft een prachtig circuit en voor het geld hoef je het niet te laten. Nu ga ik sowieso vrijwel nooit op vakantie, maar áls ik zou gaan, zou het geen pauperige all-inclusive in Turkije zijn En om nu in deze tijd naar Erdo-land te vliegen om een race bij te wonen.... nah. Misschien Abu Dhabi als de situatie het toelaat.

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 00:49
  • Wie wil nou vies worden daaro?

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 03:08
  • mario

    Posts: 6.722

    Wil je een heel weekend gaan ben je 3 x €3,44 = €10,32..... Das mij te duur hoor.....

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 04:47
    • Trelas

      Posts: 624

      En je krijgt niet eens consumptiebonnen erbij...

      • + 0
      • 3 sep 2020 - 11:46
  • Arie54

    Posts: 3.171

    Ben jaren geleden al gestopt met naar een race gaan. Tickets, parkeren en eten & drinken achterlijk duur en vervolgens zie je ook nog eens amper wat.

    • + 0
    • 3 sep 2020 - 09:21

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.149
  • Podiums 89
  • Grand Prix 112
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar