user icon
user icon

Ferrari-baas: "Er is geen sprake van crisis bij Ferrari"

  • Gepubliceerd op 30 aug 2020 21:11
  • comments 34
  • Door: Arjan Hoefakker

Mattia Binotto zegt dat de Scuderia niet in crisis verkeert: In zijn eigen bewoording zou het de situatie van het team omschrijven als: "midden in een storm".

Dat zegt Binotto zondagavond na afloop van de race waarbij Vettel en Leclerc met de snelheid van een achterhoedeteam eindigden op een schandelijke dertiende en veertiende plaats, met moeite staat het team in de buurt van hun klanten-teams. 

Wij verdienen dit resultaat,” alsdus Vettel. Het is inderdaad zo dat de resultaten op de vrijdag zó bedroevend waren dat het topteam in niets nog lijkt op het grote Ferrari dat het ooit was. Vettel sloot een van de trainingen in België zelfs als langzaamste af: de rode lantaarn was zijn deel. 

 

Teambaas Mattia Binotto wil niets weten van een crisis: “Wij zitten niet in een crisis”, onderstreept de teambaas van het worstelende rode team uit Maranello. 

Als hij er dan toch woorden aan moet geven, dan zou hij de huidige vorm van het team liever omschrijven als: “midden in een storm”. 

Volgens Binotto is het van belang dat het team rustig blijft. 

"We kennen onze koers en we moeten ons daaraan houden en door vooruit te kijken."

Spa-Francorchamps  was een "heel slecht resultaat" met plaats 13 en 14. Toch had Binotto daar al wel op gerekend, zegt hij.

"We zagen het in de wintertests al aankomen. En toen kwam de motorenbevriezing en was het niet meer mogelijk om de auto te ontwikkelen”, verklaart hij. 

De andere helft van de waarheid vergeet Binotto maar even voor het gemak. Aerodynamische onderdelen bijvoorbeeld kunnen nog gewoon ontwikkeld worden, ook volgend jaar nog. Qua motor ligt lastiger anders: het team zal dus voorlopig nog wel last houden van de mindere krachtbron. 

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Storm in een glas water dus.....

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 21:45
    • wibi

      Posts: 4.352

      Zit er iets in dat water van deze storm? Die heeft echt iets gemist als je dit al geen crisis wil noemen.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 07:44
  • RBH1

    Posts: 454

    Die man moeten ze helemaal niets meer vragen.
    "We zagen het in de wintertests al aankomen. En toen kwam de motorenbevriezing.
    Die motor was toch eerlijk??
    Hij bedoelde toen kwam die verdenking van RedBull en de FIA en die hebben ons gematst en teruggefloten en nu zie ik er uit als de Clown van Ferrari, zelfs Vettel moet niets meer van ons hebben.
    Alle sponsoren hebben ons in de steek gelaten.
    Kijk maar eens op de auto en kleding.
    Maar 2022 krijgen wij gewoon weer 90.000.000 om ons budget sluitend te maken.

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 21:52
  • RBH2019

    Posts: 2.375

    Klinkt als de minister van Informatie van Saddam Houssein.

    • + 7
    • 30 aug 2020 - 21:53
    • markos

      Posts: 335

      Dat was wel de absolute koning van de ontkenning inderdaad 😂

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 21:56
    • Mohammed Saïd al-Sahaf, wat een figuur was dat zeg.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 22:05
    • Volgens mij kwamen de verdenkingen tov de motor van FER uit de koker van MERC waarna zowel MERC als RBR vragen bleven stellen (waarbij RBR dat meer met open vizier deed). Met dit in het achterhoofd zou ik er niet vreemd van opkijken dat FER juist nu door zou gaan om de rol van MERC (en vooral van manipulator Wolff) rondom RP aan de kaak te stellen

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 23:09
    • ...... verkeerde draadje, excuus

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 23:11
  • jd2000

    Posts: 4.013

    midden in een storm......... crisis dus.

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 22:17
    • Ik zou het eerder een tsunami noemen. Ferrari is compleet verzopen vandaag, en het zal op er op Monza niet veel anders aan toe gaan.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 22:58
  • Snork

    Posts: 8.496

    Who cares of het in crisis of midden in een storm is. Ze halen niet eens punten! Laten ze het er dan over eens zijn dat het ver ondermaats is. Ferrari onwaardig, het merk wordt qua imago zwaar aangetast. Dat er niet van hoger hand hard ingegrepen wordt, ik vind het bizar. Tenzij van hoger hand de koers van vorig jaar afgedwongen is.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 23:21
    • @Snork:

      Dit jaar is allang afgeschreven. Binotto heeft de tijd gekregen om zijn visie te implementeren en heeft ruim van tevoren aangegeven dat men dit jaar niets hoeft te verwachten. De Board is hiermee akkoord gegaan.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 23:36
    • ja en volgend jaar is ook afgeschreven
      De directie heeft aangegeven dat er pas verbeteringen zijn in 2022 ..

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 03:26
    • Joeppp

      Posts: 3.134

      @rogerzzz, je kan een jaar afschrijven en dat is ook normaal. RedBull doet dat ook regelmatig en Ferrari heeft dat in voorgaande jaren ook gedaan. Maar voor dit soort topteams betekend dat dat ze niet voor het WK gaan maar voor plek 2,3 en 4. Wat ze nu laten zien is geen jaar opschrijven meer maar een pure vernedering. Dat kan je niet maken richting de fans, sponsoren, publiek en klanten. Binotto is de baas dus op papier verantwoordelijk voor dit drama dus ik zou het doodnormaal vinden als hij weg moet.

      • + 2
      • 31 aug 2020 - 07:13
    • @RogerZzz
      Is de motoren baas van Mercedes, Andy Cowell, niet on the market?
      Ik zou daar eens beginnen.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 07:56
    • @Mr.Monza:
      Die heeft een aanbieding netjes naast zich neer gelegd...

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 08:31
    • @Cavallino,
      Ah, die heb ik dan gemist.
      Of Ferrari moet een nog grotere zak geld bieden of het is al beslecht en volgt hij Toto naar Aston Martin.

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 08:35
    • @mr.Monza:

      Ik geloof het laatste.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 09:27
    • @RogerZzz, Cavallino,
      Van Ferrari naar MB gaat meestal vlotter, helaas.

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 09:38
    • Vettel zei dat de problemen die Ferrari gisteren ervoer hoogstwaarschijnlijk 'Spa-specifiek' zijn. Ik ben niet erg optimistisch voor Monza, maar als de SF1000 daarna weer normaal presteert, dus midden Top 10, is er denk ik niet zo heel veel aan de hand. Of er nog aan de SF1000 gesleuteld moet gaan worden hangt denk ik vooral af van de opleving van Renault; als hun huidige niveau niet incidenteel is, moet men in Maranello aan de bak.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 10:02
  • Doet mij denken aan die iraakse minister van informatie, en maar volhouden dat er niets aan de hand is terwijl op de achtergrond de stad wordt aangevallen

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 02:19
  • Alleen Corona is een crisis

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 03:15
  • Deze man is ook niet de juiste gids voor Ferrari. Slaagde er vorig jaar meermaals niet in om teamorders te handhaven en dit jaar lijkt er geen sprake van enige ontwikkeling, wat met de middelen van Ferrari toch mogelijk moet zijn.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 07:03
  • WouterP

    Posts: 60

    Hoe graag zou Carlos Sainz nu een teletijdmachine uitvinden en teruggeflitst worden tot net voor het plaatsen van zijn handtekening?

    • + 1
    • 31 aug 2020 - 07:32
  • John6

    Posts: 4.282

    Mattia Binotto eruit gooien zal denk ik ook niet de problemen oplossen, dit is gewoon het gevolg van de deal met de FIA.
    Daar is nu niets aan te veranderen op korte termijn.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 07:50
  • tour71

    Posts: 776

    Tis een corrupte boel bij de fia. schandalig gewoon. geen andere woorden voor. Hoezo wordt er niet bekend gemaakt wat er vorig jaar is 'afgedaan'. f1 teams pompen miljoenen erin, maar als het puntje bij paaltje komt worden er onder tafel dealtjes gemaakt. hoe gefrustreerd moeten de niet-ferrari teams daar wel niet van zijn #prijzengeld

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 09:35
    • Is je onderbuik lekker leeg? Goed afvegen nu en als het moet tweemaal doorspoelen!

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 10:44
    • Snork

      Posts: 8.496

      Ik zit hier iets anders in @tour71. Ik denk dat de FIA wel degelijk iets meer duidelijkheid had gegeven over de deal met Ferrari, echter....
      Ferrari heeft zeer waarschijnlijk de FIA vertelt dat zij de FIA kunnen helpen om mogelijk valsspel bij andere fabrikanten op te sporen. Daarmee is de FIA en de F1 uiteraard geholpen. Want ik denk dat er momenteel volop valsspel plaatsvindt, op manieren die zo slim zijn dat je een leger engineers van een topteam wel nodig hebt om dat op te sporen.
      Het ERS onderzoek loopt momenteel niet voor niks.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 11:33
  • walteij

    Posts: 1.230

    There is no crisis within the Ferrari team.
    There are no American tanks in Baghdad.
    Geen cent meer naar de Grieken.
    Geen corona noodfonds om Italië te helpen.

    Hebben we nog meer vergelijkbare leugens?

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 10:08
    • Corona = 5G !!!1!

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 10:10
    • Lawrence Stroll heeft, volgens eigen zeggen, nooit iets onoirbaars gedaan en Toto Wolff is een goudeerlijke engel.

      • + 1
      • 31 aug 2020 - 11:14
    • Snork

      Posts: 8.496

      Red Bull is dit jaar een grote bedreiging voor Mercedes?

      • + 2
      • 31 aug 2020 - 11:29
    • @mr.Monza:

      De mooiste vind ik nog altijd Ron Dennis:

      "Ja, er lag weliswaar een heel pakket informatie over de F2007 in Woking, maar deze informatie hebben wij niet gebruikt."

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 12:18
  • F1-06

    Posts: 577

    Hij is in de leer geweest bij Mohammed Saïd Al-Sahaf denk ik.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 17:04

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar