user icon

Charles Leclerc vertrekt extreem gefrustreerd uit België

  • Gepubliceerd op 30 aug 2020 18:34
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Gisteren kwalificeerde Charles Leclerc zich als dertiende voor de Grand Prix van België. Op de veertiende plaats startte teamgenoot Sebastian Vettel, waarna het bevestigd was dat dit een dramatisch weekend is voor het team uit Maranello.

Ferrari krijgt een flink pak slaag op de broek in de Formule 1 door alles wat tegenzit voor het team en het einde is nog lang niet in zicht. Het gebrek aan motorvermogen zal niet snel opgelost worden, maar teambaas Mattia Binotto zei dit weekend dat hij verwacht dat volgende week in Monza het team daar minder problemen mee heeft.

Frustraties alom

Monegask Leclerc gaf na afloop toe dat het vooraf al duidelijk was dat het een moeilijke race zou worden. De coureur met startnummer 16: "Ik ben extreem gefrustreerd op dit moment. Het is een heel erg moeilijk weekend voor ons geweest en de race was niet veel beter."

"We hadden ook problemen tijdens de twee pitstops die ik maakte waardoor ik veel tijd ben verloren maar ook posities kwijtraakte. Ik heb nog geprobeerd die posities terug te pakken maar het is voor ons moeilijk om in te halen, zelfs als we DRS hebben."

"We moeten blijven werken en een oplossing vinden want op deze manier... het is echt extreem moeilijk."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Heeft erg zin in Italië heb ik het idee!

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 18:48
    • NicoS

      Posts: 12.276

      Gelukkig voor Ferrari is er geen publiek bij, maar ik kan mij levendig voorstellen dat de Ferrari coureurs zwaar gefrustreerd zijn. Leclerc had een goede start, maar het was een triest gezicht hoe hij elke ronde weer een auto langszij zag vliegen op het rechte stuk. Räikkönen de beste Ferrari aangedreven auto......dit doet enorm veel pijn in Italië kan ik je verzekeren.

      • + 2
      • 30 aug 2020 - 18:55
  • arie51

    Posts: 497

    Ferrari wordt duidelijk gestraft voor hun slimme illegale motor van vorig jaar, wat er precies mee was zal wel voor altijd verborgen blijven maar een Ferrari te zien strijden in de achterhoede is niet normaal, zelfs een klanten wagen was sneller.

    • + 5
    • 30 aug 2020 - 19:00
  • Wat deed de monteur met die slang bij de tweede pitstop? Want er was iets mis met de wagen.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 19:20
    • NicoS

      Posts: 12.276

      Iets bijvullen, waarschijnlijk lucht voor het pneumatische systeem.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 19:51
    • @nicos ja maar is dat al bevestigd?

      Of was het olie om wat extra te verbranden ? geintje hea

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 20:40
    • Snork

      Posts: 10.370

      Welk pneumatisch systeem dan? Zover ik weet hebben ze geen perslucht in de auto. Maar ik kan me vergissen.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 20:40
    • Hydraulisch niet pneumatisch.

      • + 1
      • 30 aug 2020 - 20:45
  • Het is maar goed voor Binotto dat de Tifosi niet aanwezig zullen zijn op Monza, denk dat die hem niet meer kunnen luchten of zien.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 19:21
    • Ach kom, de Tifosi staan bekend om hun vergevings gezindheid.
      Dit zijn ze volgende week alweer vergeten.....

      • + 2
      • 30 aug 2020 - 19:35
  • sailor

    Posts: 10.268

    Wat te denken over Vettel , die staat na 7 wedstrijden met zijn Ferrari op 16 punten, gaat toch nergens meer over

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 19:31
    • Montfort

      Posts: 832

      Nee inderdaad, Vettel is het probleem, want alle Ferrari aangedreven teams gingen als de brandweer vandaag?
      Misschien moeten ze hem wel weg sturen, dan zijn ze van alle problemen af!
      /S

      • + 2
      • 30 aug 2020 - 20:28
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ahum , waar geef ik het aan dat het aan Vettel lag?

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 20:59
  • Mijn alu hoedje zal wel verkeerd afgesteld zijn maar ik krijg toch de indruk dat, nadat Seb, na veel zagen een nieuw chassis heeft gekregen, het 2 - 0 (in Pyrus overwinningen) voor Seb staat ?

    • + 2
    • 30 aug 2020 - 19:35
    • NicoS

      Posts: 12.276

      Ze ontlopen elkaar nu niet veel meer, dus was er misschien toch iets mis met het chassis van Vettel.

      • + 7
      • 30 aug 2020 - 19:53
    • Joeppp

      Posts: 4.082

      Dat kan , maar wie boeit het wat of je 13 of 14tde wordt als je bij ferrari rijdt.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 19:57
    • Snork

      Posts: 10.370

      Puur en alleen omdat Leclerc een lange pitstop had. Daarna reed Leclerc naar Vettel maar kwam er niet voorbij.

      • + 0
      • 30 aug 2020 - 20:42
    • jarka

      Posts: 1.448

      klopt ik vraag me ook af of men Vettel niet te vroeg afgeserveerd heeft, meestal betekend dat namelijk ook dat de nieuwe eerste coureur mede de richting bepaalt van de ontwikkelingen aan de auto en deze lijken mij dit jaar van slecht naar slechter te gaan.

      • + 0
      • 31 aug 2020 - 11:06
  • Bye bye zwaai zwaai.

    • + 0
    • 30 aug 2020 - 19:39
  • Als Leclerc nu al gefrustreerd is ben ik benieuwd wat voor een Leclerc we in de toekomst gaan zien. Deze gifbeker is nog niet eens gevuld.
    Sneu voor Leclerc, die dacht vorig jaar echt in een team terechtgekomen te zijn dat meedeed voor de titels.

    • + 1
    • 30 aug 2020 - 23:38
  • Echt extreem frustrerend dat je zonder gesjoemel niet vooraan rijdt zoals met dat vorig jaar het geval is.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 03:39
  • Op een gegeven moment was hij zelfs letterlijk de rode Ferrari lantaarn, triest om te zien

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 08:01
  • Wammes

    Posts: 11

    Karma! Gelukkig dat er af en toe toch nog gerechtigheid geschiedt. Hier is weer te zien dat op de lange termijn uiteindelijk gestraft wordt voor het bedonderen van de boel.

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 09:39
  • VestAan

    Posts: 258

    Is er geen prestatieclausule in het contract van Leclerc? Anders zou hij nog eens bij RedBull kunnen gaan praten...

    • + 0
    • 31 aug 2020 - 19:58

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 409
  • Podiums 12
  • Grand Prix 60
  • Land Monaco
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, Monaco
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit