user icon

F1-fans blijven Grand Prix op Zandvoort trouw: slechts 5% wil kaartje terug

  • Gepubliceerd op 27 aug 2020 09:32
  • comments 10
  • Door: Arjan Hoefakker

Slechts 5 procent van de mensen die een kaartje kochten voor de afgelaste Dutch Grand Prix op het circuit van Zandvoort heeft zijn geld teruggevraagd. Dat zei directeur Robert van Overdijk bij de presentatie van de nieuwe titelsponsor van het vernieuwde circuit in de duinen.

"De mensen die de behoefte voelden hun kaartje in te leveren hebben hun geld teruggekregen. Die kaarten waren overigens in no time weer verkocht, dus we hebben een uitverkocht huis. Het geeft aan dat er nog steeds heel veel vertrouwen en enthousiasme is over de terugkeer van de Formule 1 in Nederland", aldus Van Overdijk.

Wanneer die ruim 300.000 mensen de coureurs van de Formule 1 in actie kunnen zien, is nog niet bekend. De grand prix stond gepland op 1, 2 en 3 mei van dit jaar, maar het coronavirus dwong het circuit tot uitstel en later afgelasting voor dit jaar. "We staat in principe begin mei op de kalender voor de komende drie jaar. Ons doel is de race te houden met publiek. Dat staat recht overeind. Feit is dat het coronavirus er nog is en een race met 100.000 toeschouwers op dit moment niet mogelijk is. Hoe dat volgend jaar is, weet ik niet", aldus Van Overdijk tegenover de pers gisteren bij de presentatie van de nieuwe ontwikkelingen in Zandvoort.

Het is wachten op een vaccin of geneesmiddel, zegt ook sportief directeur Jan Lammers. "We hopen mei volgend jaar een volledig evenement uit te rollen, maar dat is nu nog een naïeve gedachte, dat snap ik ook. Wat we willen, is duidelijk en dat is een race met publiek. Wat we kunnen, dat moet blijken."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • NicoS

    Posts: 12.522

    5% wil z’n geld terug, niet z’n kaartje....
    Hopelijk geen ban.....;)

    • + 12
    • 27 aug 2020 - 09:49
    • Japiootje

      Posts: 325

      hahahahahahahaha .... schitterend
      Heel scherp NicoS .. had t echt niet zo snel door ... + van mij.

      • + 0
      • 27 aug 2020 - 10:58
    • Snork

      Posts: 10.771

      NicoS, heel scherp! Doe mij maar m'n geld terug...:-)

      Ik loop inmiddels nog steeds na te denken wat de derde zin in de poll hier (in rechterbalk) betekent:
      "Renault is het team dat op het in het midden mag staan op het podium! "

      • + 0
      • 27 aug 2020 - 14:47
    • ThisGuy

      Posts: 512

      @Snork Ik heb er even kunstmatige intelligentie op los gelaten en ook Deep Learning kon er geen brood van bakken.

      • + 0
      • 27 aug 2020 - 19:43
  • Voor 2021 eerst maar eens op de kalender komen. Dan zien we wel verder.

    • + 2
    • 27 aug 2020 - 09:54
    • NicoS

      Posts: 12.522

      Denk dat dat geheel van de situatie rond het virus afhangt, en wat de directie zelf wil.
      Willen ze alleen de race door laten gaan met volle bezetting publiek, dan kan het lastig worden.

      • + 0
      • 27 aug 2020 - 10:29
    • Astfgl

      Posts: 202

      Een paar weken geleden was er de kans om alsnog tickets te kopen voor de Grand Prix in 2021. Ik heb even zitten twijfelen, maar ik kan het op dit moment gewoon niet rechtvaardigen. Eerst maar eens kijken hoe de race in 2021 verloopt, en of we inderdaad weer zoals vanouds een race kunnen bijwonen. Dan zien we voor 2022 wel weer verder.

      • + 0
      • 27 aug 2020 - 11:51
  • zorba

    Posts: 1.494

    Ik heb mijn ticket voor Silverstone ook verlegd naar volgend jaar ,eens een F1 fan altijd een F1 fan, al is het redbull of mercedes of ferrari die de klok slaat ,een weekend F1 blijft de max. Vooral in Silverstone heb je geen minuut verveling

    • + 0
    • 27 aug 2020 - 12:40
  • Voor wie plannen had om naar Abu Dhabi te gaan kan thuisblijven, laatste race 13 december ook zonder publiek.
    Voorlopig alleen publiek toegestaan in Sochi, Portimao en misschien ook in Imola en Nurburgring (beperkt)

    • + 0
    • 27 aug 2020 - 13:07
  • Nou dat klopt niet helemaal. Ik heb kaartjes samen met vrienden. Echter ik kan niet volgend jaar. iets met werk. Nu is het dus niet mogelijk om 1 kaartje terug te geven. Het is of alles of niets. Beetje hufterig.

    • + 0
    • 27 aug 2020 - 14:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar