user icon

Ook voor Lewis Hamilton is in 2020 alles anders

  • Gepubliceerd op 26 aug 2020 10:36
  • comments 42
  • Door: Arjan Hoefakker

Lewis Hamilton noemt dit seizoen een "eenzame reis". Een Corona-besmetting zou hem het kampioenschap kunnen kosten, dus is de Brit extra waakzaam. 

Normaal is Hamilton tussen races graag bezig met mode, reizen en nieuwe dingen ontdekken, maar dit jaar is óók voor Hamilton alles anders. Eenzaam is het vooral, vertelt hij. 

"De uitdaging is groot. Waarschijnlijk voelt de reis van een F1-coureur die vecht voor een kampioenschap sowieso wel als een eenzame trip. Dat wordt dit jaar uitvergroot, uiteraard door het beperken van mensen die in je bubbel komen en op een natuurlijke manier om je heen bewegen.

Om maar geen onnodige risico's te nemen, moet Lewis het wat rustiger aan doen dit jaar. Sergio Perez miste eerder al twee Grands Prix na een COVID-test die positief uitpakte. Zoiets kan Hamilton zich niet veroorloven, beseft hij.

Ontspanning

"Voorheen richtte ik mij op reizen en andere dingen die ik positief vond. Dit jaar kan ik mij bijvoorbeeld minder in de buurt van vrienden begeven, dus het is juist veel moeilijker balans te vinden, omdat die dingen juist helpen te ontspannen.

Familie

"Het is een echte uitdaging en een echte mentale test voor mij persoonlijk. Ik weet niet hoe het voor jullie is, misschien zie je jouw familie wel veel. Maar dat kan ik niet.

Hij vervolgt: "Zoals je kunt zien ben ik gefocust en gedreven zoals altijd. Bovendien is het een marathon, geen sprint. Dus ik houd mijn hoofd gefocust en weet dat als het lukt ik aan het eindd van het jaar mijzelf meer toesta om van dingen te genieten. Dan kan ik hopelijk weer bij familie zijn", vertelt hij in gesprek met Adam Cooper.

Reacties (42)

Login om te reageren
  • T-5R

    Posts: 42

    Jóh!

    • + 0
    • 26 aug 2020 - 10:41
  • "Het is een echte uitdaging en een echte mentale test voor mij persoonlijk. Ik weet niet hoe het voor jullie is, misschien zie je jouw familie wel veel. Maar dat kan ik niet"

    Voor Lewis is alles altijd veel erger en zwaarder dan voor een normaal mens, heb het best wel met die jongen te doen, it's cold and lonely at the top...

    • + 11
    • 26 aug 2020 - 10:48
    • Lewis zegt letterlijk: "I don't know how it is for you guys, maybe you're seeing your families and stuff, but I'm not."

      Dus ik snap wel wat hij bedoelt. Als hij de regels strikt naleeft, zit hij inderdaad in een isolement. Ik beperkt het contact met mijn ouders ook tot een minimum en dat maakt deze periode uitdagender voor mij.

      • + 8
      • 26 aug 2020 - 11:33
    • ik begrijp hem ook wel, kan alleen geen enkel medelijden opbrengen, voor geen enkele f1 coureur overigens, tijden waarin iedereen het zwaar heeft..

      by the way, ik merk om me heen (voor mezelf geldt dat ook) dat iedereen de beperkingen een beetje zat is en langzaam aan alles terug naar het oude gaat, zie gelukkig m'n vrienden ook weer 'gewoon' met regelmaat, wel wat vaker buiten, we beperken ons tot het 'achtertuinzuipen' ;)

      • + 3
      • 26 aug 2020 - 12:55
    • Ha, dus die filmpjes die ik op Dump+ert voorbij zie komen zijn uit jouw achtertuin Clemenza.

      • + 1
      • 26 aug 2020 - 13:18
    • achtertuinzuipen
      Het is geen hobby van me maar toch doe ik het graag
      Wel wat lekkers te eten erbij uiteraard

      • + 1
      • 26 aug 2020 - 13:28
    • bbq aan, flesje bier erbij (wel speciaalbiertje en geen standaard plebs pils), gewoon gezellig joh..
      en nee geen extreme dingen @Ouw, heel af en toe draait het uit op een gangbang maar daar blijft het dan wel bij...

      • + 4
      • 26 aug 2020 - 13:33
    • Laat je de kanaries wel met rust?

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 14:46
    • @Pete,
      Een sword fight party na de bbq? Nee dankje, ik sla even over.

      • + 1
      • 26 aug 2020 - 15:22
    • wat is een bbq zonder worsten @Monza?

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 15:27
    • @Pete,
      Als een café zonder bier?
      Maar ok ieder zijn ding.

      Speciaal voor jouw dan deze:
      Q: What's the difference between a refridgerator and a gay?
      A: The fridge doesn't fart when you pull the meat out!

      • + 3
      • 26 aug 2020 - 16:14
    • speciaal voor jou deze @Monza
      Q: Wat is de overeenkomst tussen een homo en een kanarie?

      A: Ze hebben allebei zaad in hun mond en stront aan hun stokje

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 16:18
    • potver, had er nog een maar hij hangt in het filter,
      verbaasd me ook eigenlijk niet ... :/

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 16:24
    • I was gonna make another gay joke,

      butt fuck it...

      • + 3
      • 26 aug 2020 - 17:09
    • @Pete,
      :) :) :)
      One more for the road:
      Q: How does a gay guy fake an orgasm?
      A: He spits on his back.

      • + 3
      • 26 aug 2020 - 17:38
    • Compleet uit de hand gelopen draadje zullen we maar zeggen....
      Even de film terug draaien...
      Mentale test
      Familie
      achtertuin
      @Ouw post
      Ah nu snap ik het!! @Ouw; smeerlap!

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 19:12
    • Ik, ik ik weet van niks, Monza en Clemenza zijn hier de viezerikken, ik ben de onschuld zelve, en ik distantieer me hiervan.

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 19:19
  • Nou Lewis, in een bubbel zitten met je familie dag in dag uit valt anders ook niet mee ?

    • + 4
    • 26 aug 2020 - 10:50
    • de lokale drankenhandel bij ons deed goede zaken iig

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 11:04
    • Same here pete ??

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 11:08
    • masf1

      Posts: 7.051

      Welke Pieter Baan locatie zitten jullie???want hier schenken ze geen druppel.

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 11:14
    • @Mas: ik red me prima hier met mijn PBC Hooch

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 12:29
  • Kampsie

    Posts: 334

    aaargh ik hou er niet van om coureurs af te branden en uit te schelden. Maar ik hou het niet lang meer vol meneer Hamilton. Er waren mensen die zaten in lockdown in hun 1 kamerflat, maar jij, jij, jij... jij hebt het zwaar joh.

    • + 6
    • 26 aug 2020 - 11:01
    • kwats! die mensen in dat 1 kamerflatje op 5 hoog hebben geen benul hoe zwaar het is om geen modeshows te kunnen bezoeken!

      • + 7
      • 26 aug 2020 - 11:02
    • masf1

      Posts: 7.051

      Zwarte Racing mag ook niet meer,je moet hem rood spuiten Kampsie.

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 11:04
    • Kampsie

      Posts: 334

      Niks dervan @masf1, een rode Shamal leek me trouwens wel wat.

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 11:11
    • masf1

      Posts: 7.051

      Heb een dazing black Shamal.

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 11:12
    • Rimmer

      Posts: 8.454

      Het feit dat Lewis nog steeds niet uit de kast is gekomen moet vele malen eenzamer zijn dan een gelimiteerd contact met andere mensen.

      • + 7
      • 26 aug 2020 - 11:20
    • Grappig dat een dergelijke opmerking moet komen van iemand die zich erop voorstaat dat hij een voorliefde heeft voor gatlikken.

      • + 9
      • 26 aug 2020 - 11:34
    • masf1

      Posts: 7.051

      Geef het nog een paar maanden en dat stapt hij uit ze hoogglans witte Ikea kast,en wacht Arie Boomsma hem buiten de kast op.

      • + 1
      • 26 aug 2020 - 11:38
    • Rimmer En dat komt van iemand met de naam "rimmer" ??‍♂️??‍♂️

      • + 4
      • 26 aug 2020 - 11:41
    • masf1

      Posts: 7.051

      He Frank bij jullie in het dorp is dat streng verboden,maar toch stiekem doen.

      • + 4
      • 26 aug 2020 - 11:43
    • Rimmer heeft hier al tig keer moeten uitleggen dat de Nick Rimmer een andere betekenis heeft,er zijn hier kinderen die schijnbaar wat graag ervaring willen opdoen...

      • + 0
      • 26 aug 2020 - 11:47
  • Komt goed Lewis ??

    • + 2
    • 26 aug 2020 - 11:38
    • masf1

      Posts: 7.051

      He Reizo!!ouwe Pieter Baaner.

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 11:39
  • Veel te rijken mensen die janken over lockdown en Corona maatregelen. Hebben ze het niet te druk met in hun zwembad liggen of in hun veel te mooie auto rondjes rijden?

    • + 5
    • 26 aug 2020 - 12:25
  • Voor iemand die zo'n zware jeugd heeft gehad als Lewis, moet dit toch appeltje eitje zijn.

    • + 2
    • 26 aug 2020 - 12:27
    • Nouja, het is natuurlijk wel effe wennen. In de ghetto van Stevenage ben je natuurlijk nooit alleen

      • + 2
      • 26 aug 2020 - 12:31
  • Supa

    Posts: 2.005

    Ik begrijp Lewis wel, dit verwacht Marko ook van Max.

    • + 0
    • 26 aug 2020 - 13:13
  • Mrduplex

    Posts: 632

    Al mist ie 2 races dan moet max al 2 keer voor die andere Mercedes finishen(die dan wel de perfecte strategie krijgt) .waar maakt ie zich druk om

    • + 0
    • 26 aug 2020 - 14:52
  • chassis

    Posts: 380

    Je familie niet zien, maar wel in een BLM optocht meelopen. Zal allemaal wel meevallen bij hem.. Lult weer lekker uit z’n nek. Ja je bent lekker gefocust Loulou, maar een beetje op de verkeerde dingen..

    • + 0
    • 26 aug 2020 - 19:22
  • Ik ben trouwens benieuwd of Hammie zijn makkers van BLM in de VS gaat volgen en ten minste één race niet van de partij is. Dat knielen doet hij wel , maar toont hij ook de ballen om net als zijn kompanen een race of wedstijd te boycotten. Van mij mag hij.

    • + 0
    • 27 aug 2020 - 16:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.411
  • Podiums 100
  • Grand Prix 125
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar