user icon

Bottas heeft last van de hitte in zijn zwarte Mercedes-overall

  • Gepubliceerd op 19 aug 2020 11:56
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Valtteri Bottas is niet blij met de nieuwe zwarte overalls van Mercedes voor 2020. Eigenlijk waren de regerende kampioenen van plan dit jaar zoals gewoonlijk in zilver te racen, totdat Lewis Hamilton begon aan te dringen op actie met betrekking tot de Black Lives Matter-protesten tegen de dood van George Floyd.

De Finse Bottas zei dat het resultaat afgelopen zondag in het hete Barcelona was dat hij tijdens de race 3 kilo aan gewicht verloor. De Mercedes-coureur: "Het was duidelijk dat we de kleur van de overall moesten veranderen. Ik ken geen cijfers of feiten, hoeveel zwart versus wit is qua temperatuurverschil, maar dit jaar is het erg warm geweest in de auto."

"Wit zou zeker koeler zijn qua temperatuur. Ik verloor drie kilo in de race, wat best veel is en dat is waar het de prestaties kan gaan beïnvloeden."

Bottas bijna net zo goed als Hamilton

Ondertussen liggen de prestaties van Bottas ook weer onder een vergrootglas. Jan Lammers zei tegen de NOS dat de teamgenoot van Lewis Hamilton te voorzichtig was bij de start: "Het valt me ​​op dat van de drie auto's Bottas als eerste op de rem trapte. Vergeleken met Hamilton is hij bijna net zo goed, maar op dat soort momenten is hij te terughoudend."

Lammers bekritiseerde Bottas ook omdat hij zichzelf niet genoeg laat horen op de radio, dit in tegenstelling tot 2020-titelkandidaten Hamilton en Max Verstappen.

"We horen Bottas dat nooit doen, maar als je het meeste uit jezelf haalt, wil je dat de mensen om je heen hetzelfde doen."

Reacties (35)

Login om te reageren
  • We hebben het nog gezegd hier op GPT. Trek een witte overall aan Valtteri. Maar luisteren? nee hoor.....

    • + 2
    • 19 aug 2020 - 12:06
    • Snork

      Posts: 11.877

      Max zou dan ook last moeten hebben in zijn donkerblauwe overall. Niks over gehoord.

      • + 2
      • 19 aug 2020 - 12:13
    • Tja als je erlast van hebt dan doe er wat aan.
      Beetje braaf het pseudo-effectieve statement van je teamgenoot volgen heeft echt geen nut.
      Wie weet heeft Lewis juist dit op deze manier uitgedacht om de Fin uit te schakelen.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 12:48
    • masf1

      Posts: 7.051

      Probleem is dat Lewis een hoop bepaald daar en dat Bottas er als eeen hondje achteraan dient te lopen en zolang meneer zelf geen last heeft van de warmte blijft dat ding gewoon zwart.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 12:51
    • Pssst Bottas... black lives matter! De jouwe niet....

      • + 4
      • 19 aug 2020 - 13:06
    • FredericS

      Posts: 186

      Dit is geween een complot tegen Bottas, die een extra zware overal laten dragen terwijl de rest een lichte variant draagt :).

      • + 0
      • 20 aug 2020 - 12:23
  • mario

    Posts: 8.298

    Icepack meenemen....

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 12:07
  • 3 kilo lichaamsgewicht verliezen en dan nog niet winnen? ??

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 12:08
    • F1jos

      Posts: 901

      Dankzij het lichaamsgewicht verlies, heeft hij de snelste ronde kunnen rijden.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 13:32
  • Kan je nagaan wat zwarte mensen ondergaan als ze in de zon lopen......

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 12:08
    • Ik was laatst in Afrika ....

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 12:31
    • Had toevallig gisteren "The Business of Drugs" bekeken en dacht ik eraan in Kenia. Loeiheet en ze hebben geen ramen met glas en alles is gewoon open. Ik vind thuis met 30 graden al teveel. Natuurlijk een gewenning en dat daar de luchtvochtigheid anders aanvoelt.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 13:16
    • Arran

      Posts: 1.120

      @Modest71 geloof me, iemand die uit een warm land komt, houd het hier niet uit zowat door die luchtvochtigheid. Je kan de hitte in Nederland vergelijken met de warmte in het tropisch regenwoud, dat ook letterlijk adembenemend is.

      Mijn schoonzus uit pont (Suriname) vind het hier als het zo warm is verschrikkelijk, en snapt niet dat wij blanke Nederlanders er zo gemakkelijk het ondergaan.
      En ik hoor dit ook van mensen uit het midden-oosten dat ze hier 30 graden warmer vinden als 40+ in hun eigen land.

      Hier in Z-O zie ik al regelmatig bij mensen in de tuin Bananenbomen staan en ander tropisch spul, en verbaast me echt hoe goed het hier gedijt

      • + 1
      • 19 aug 2020 - 17:03
  • Blame Hamilton Bottas!

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 12:33
  • Skimi

    Posts: 540

    Bottas heeft vooral last van Hamilton. Zonder hamilton had bottas sinds zijn aantreden in 2017 gewoon elke keer WK geworden...oh wacht..toch niet ;)
    Met de snelste auto rondrijden en ook nu niet eens 2e staan in het kampioenschap. Kleur en zoutloos, welke versie van bottas er ook staat maar wel de perfecte wingman(behalve als hij moet verdedigen)

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 12:51
    • masf1

      Posts: 7.051

      Bottas krijgt gewoon een opdracht mee,zorgen dat Mercedes de titel wint en zorgen dat Lewis wint.

      • + 1
      • 19 aug 2020 - 12:52
    • Dat zijn 2 opdrachten.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 16:59
  • TJ.

    Posts: 758

    Oei, dus het kleurtje is het probleem. Zal Hamilton niet fijn vinden te horen..

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 13:20
  • patrob

    Posts: 228

    Tja, normaal gesproken hebben ze vakantie in de warmste tijd van het jaar. Wil je daarnaast daadwerkelijk Hamilton aanvallen, begin dan maar eens met niet achter hem aan te lopen als een mak hondje. Witte overall en niet meer knielen. That will really piss him off.

    • + 3
    • 19 aug 2020 - 13:26
    • Snork

      Posts: 11.877

      Ik vond zijn tweet met #notvegan wel grappig.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 13:35
    • Montfort

      Posts: 922

      Ik denk ook dat dit "Bottas 3.1" is die we hier horen, na de tips van Rosberg.
      Als hij in Spa in zijn witte overal voor zijn motorhome flink wat vlees op de BBQ aan het gooien is als Ham langs loopt weet ik het zeker... ?

      • + 3
      • 19 aug 2020 - 14:04
  • Uitgaan

    Posts: 298

    Bijna net zo goed als Hamilton, ongeveer zo goed als Max is dus?

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 13:45
  • Vergeleken met Hamilton is hij bijna net zo goed, maar op dat soort momenten is hij te terughoudend."

    Goed om te weten, dan is Bottas dus de vijfde beste rijder allertijden... Jantje, Jantje, waar is toch je verstandje...

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 13:50
  • LimboF1

    Posts: 4.895

    Ik neem aan dat als Hamilton zijn zin krijgt met de kleur zwart, dat Bottas toch mag vragen om een ander kleur overal. Zou natuurlijk lachen zijn als hij een witte pakt, dan zal Hamilton direct beginnen te piepen.

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 13:59
    • Dat zou je denken, maar niks is minder waar.
      Het is uniform vanuit het team.
      Mercedes heeft zich door Hamilton laten gebruiken.

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 14:28
  • Als je een meeloper wil zijn dan zal je af en toe op je zwarte blaren moeten zitten.

    Heb een beetje lef man en eis gewoon je witte overall terug wil hebben. Doe het.

    • + 2
    • 19 aug 2020 - 13:59
  • Dan trek je toch een witte overall aan. Misschien kan je dan een keer voor Max finishen.

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 14:28
    • gabini

      Posts: 806

      Ik wilde dat net zeggen.
      Maar ik merk dat Bottas het nu een mind game ervan heeft gemaakt.

      Net als laatst met Roscoe en de BBQ. ?

      • + 0
      • 19 aug 2020 - 14:50
    • Roscoe poepte toch ook voor deur hoorde ik hahahha. Ach Bottas maakt geen schijn van kans. Wel schattig dat hij eindelijk de stoere jongen uit probeert te hangen

      • + 1
      • 19 aug 2020 - 16:16
  • meister

    Posts: 2.673

    En maar deugen.

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 15:23
  • Had eeen kerel geweest en gewoon die silverpijl geeist net als een witte overal.
    Maar nee als een slaaf kruip je achter Lewis aan en slikt alles wat meneer wil.

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 15:57
  • John6

    Posts: 5.435

    Het was niet mijn idee, dus ik zou zeggen doe je verhaal tegen de juiste, en pleur die zwarte kleding op de kapstok.

    • + 0
    • 19 aug 2020 - 16:48
  • Black is back ?
    I want my racesuit back..

    • + 1
    • 19 aug 2020 - 20:49
  • beugel67

    Posts: 97

    Het zal de leeftijd wel zijn. Zit waarschijnlijk in de overgang.?

    • + 0
    • 20 aug 2020 - 09:31

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar