user icon

Ocon bekent: "Ik moet nog op snelheid zien te komen na terugkeer"

  • Gepubliceerd op 14 aug 2020 15:32
  • comments 21
  • Door: Arjan Hoefakker

Esteban Ocon zegt dat hij nog steeds op snelheid komt in de Formule 1. De Franse coureur verloor eind 2018 zijn stoeltje bij Force India, maar keerde met steun van Mercedes dit jaar terug bij Renault.

Hoewel teamgenoot Daniel Ricciardo de gele auto af en toe heeft doen laten schitteren, moet de 23-jarige Ocon nog snelheid zien te vinden.

"Ik denk niet dat ik terug ben op het niveau dat ik eind 2018 had. Maar dat is geen verrassing - ik wist dat het niet gemakkelijk zou zijn om weer in de auto te stappen", zo liet Ocon Franse media optekenen.

"Ik ben blij met hoe mijn seizoen is begonnen, maar ik wil natuurlijk meer."

Teamgenoot Daniel Ricciardo vertrekt volgend seizoen naar McLaren, maar steunde Ocon. 

"Ik heb zijn potentieel gezien", zei Ricciardo.

"Ik vertrek aan het einde van het seizoen en ik denk dat Esteban het over kan nemen en die verantwoordelijkheden op zich kan nemen, ook al is zijn nieuwe teamgenoot nóg ouder dan ik", grapte Ricciardo. Hij refereert hiermee naar de terugkeer van racelegende Fernando Alonso. De Spaanse coureur wordt volgend seizoen de teamgenoot van Ocon. 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Schumi86

    Posts: 122

    Voordat jij op snelheid komt lig je al uit f1,rijder van niks.

    • + 2
    • 14 aug 2020 - 15:47
    • Voordat ie op snelheid komt is als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen?

      • + 1
      • 14 aug 2020 - 16:01
    • Als Ocon een rijder van niks is kan het halve F1 veld wel inpakken en kunnen we beter een competitie doen met 10 rijders..... want Ocon is qua niveau op zijn minst vergelijkbaar met een Perez, Hülkenberg, Magnussen, Gasly, Albon, en sowieso beter dan een Latifi, Grosjean, Kvyatt en Giovinazzi.

      Dat je hem misschien niet mag... prima. Ik heb ook helemaal niks met Ocon. Maar het is gewoon een prima subtopper die zich naast Perez allang bewezen heeft. Qua snelheid was hij vaak zelfs de betere t.o.v. Perez. Qua slimmigheid nog niet, maar dat kun je op 23e jarige leeftijd nog leren.

      Als jij zegt "rijder van niks" heb je waarschijnlijk gewoon niet zoveel verstand van F1. Moeten al die andere coureurs dan maar naar huis gaan?

      • + 4
      • 14 aug 2020 - 16:10
    • AUDI_F1

      Posts: 1.737

      Pasen en Pinksteren vallen op dezelfde dag, nl de zondag. En nog sterker 2e paasdag valt ook op dezelfde dag als 2e pinksterdag.

      • + 1
      • 14 aug 2020 - 17:57
    • Qua rijder skills is het gewoon een goede coureur , alleen zijn gedrag liet te wensen over , ik hoop dat dat nu wel gewoon ok is .

      • + 0
      • 14 aug 2020 - 20:04
  • jd2000

    Posts: 4.600

    Dat zal het verschil zijn tussen goed en buitencategorie.

    • + 0
    • 14 aug 2020 - 16:10
  • Hulkenberg had daar toch minder moeite mee...

    • + 2
    • 14 aug 2020 - 16:16
    • jd2000

      Posts: 4.600

      Moet ik het aanpassen naar matig tot goed:) Eerlijk is eerlijk Hulkenberg heeft een goede job gedaan

      • + 0
      • 14 aug 2020 - 16:24
  • Vallie

    Posts: 153

    Ocon is echt wel goed. Dus ik ben zelf een beetje verbaasd dat die nog niet op snelheid is. En nee ik ben niet echt een Ocon fan. maar ik herken wel zijn potentieel. Ik hoop dat die er weer boven op komt.

    • + 3
    • 14 aug 2020 - 16:30
    • arie51

      Posts: 497

      Hij rijdt met een Renault dat zegt genoeg en na 5 wedstrijden nog niet op stoom kom nou.

      • + 1
      • 14 aug 2020 - 20:36
    • snailer

      Posts: 4.433

      Het was gewoon vooraf te verwachten. Zonder te beweren dat gio goed is had hij zeker het eerste half jaar niets in te brengen . Nu is hij regelmatig beter dan Kimi. En die trend zette eind vorig jaar al in. Gio heeft eind vorig jaar die trend al ingezet. Zal best een component 'ouderdom' in zitten.
      Dat Ocon nog niet zijn pure snelheid terug heeft snap ik. Hoewel je nu toch zou moeten gaan zien dat hij dichter op Ricciardo komt te zitten. Ik vond hem in de race al verbeteren. Hij was zuinig op de banden. En dat was toch echt een groot ding voor zijn gedwongen pauze. Ook zag ik hem een buitenom inhaalactie doen en van het gas gaan toen hij zag het niet te halen. Denk dan eens terug aan 2 jaar terug. Daar zette hij altijd door en vond dat het de fout van de ander was omdat hij eerder een Williams inhaalde buitenom. Dat soort dingen. Ik ben een beetje positiever over hem als rijder dan ik was.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 08:56
  • Ik bedoel dat zouden meerdere hebben. Zover word hij wel door Daniel eruit gereden...
    Hij is beter andere op t veld maar niet level Daniel, Max, Lewis, Charles dat mag duidelijk zijn.

    • + 0
    • 14 aug 2020 - 17:24
    • arie51

      Posts: 497

      Daar denkt hij anders over wacht maar tot hij op stoom komt.

      • + 0
      • 14 aug 2020 - 20:37
  • AUDI_F1

    Posts: 1.737

    Zou dat de 1e smoes zijn om zijn gebrek aan snelheid te verloochenen?

    • + 0
    • 14 aug 2020 - 17:59
  • vPutten

    Posts: 1.612

    Door een coureur die vele klassen met goede uitslagen doorlopen heeft en uiteindelijk tot in de F1 weet door te dringen. Het ook daar helemaal niet onverdienstelijk doet te betitelen als een rijder van niks geef je wel heel duidelijk aan dat je waarschijnlijk nog totaal niets van het spelletje hebt begrepen. Kan ook zijn dat je maar blijft hangen in oud zeer en dat maakt het nog bedroevender. Maar goed een ieder zijn meug.

    • + 2
    • 14 aug 2020 - 20:53
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Sorry, dit had onder het eerste bericht moeten staan,

      • + 0
      • 14 aug 2020 - 20:59
    • Als iedereen hier nou es zou ophouden met een ander betichten van dat ie 'het spelletje' niet snapt. Arrogantie is een zeer lelijke eigenschap.
      Ook bij Ocon trouwens ;-)

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 03:34
    • snailer

      Posts: 4.433

      Goede posting. Alleen klinkt mij 'geen verstand van' als zeer provocerend. Zonder die persoonlijke aanvallen zijn je postings echt goed, vPutten!

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 08:58
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Daar zou ik aan toe willen voegen dat als men eens zou lezen wat er precies staat, indien gewenst volledig zou citeren waardoor de zaak niet uit de context wordt gehaald, dit misverstanden kan voorkomen.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 12:11
  • Geus88

    Posts: 39

    Fernando gaat zijn carrière beëindigen

    • + 0
    • 15 aug 2020 - 00:50
    • snailer

      Posts: 4.433

      Fernando gaat juist aan zijn tweede carrière in f1 beginnen.

      • + 0
      • 15 aug 2020 - 08:59

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar