user icon
user icon

Max Verstappen: "Juiste vleugelafstelling op Silverstone erg belangrijk"

  • Gepubliceerd op 30 jul 2020 08:10
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

De Grand Prix van Engeland op het circuit van Silverstone vormt het decor voor de vierde Grand Prix van dit seizoen. Voor Red Bull Racing is het een thuisrace, aangezien de fabriek op nog geen half uur afstand zit van het voormalig vliegveld dat nu al jaren dient als racecircuit.

Max Verstappen hoopt komend weekend beter uit de verf te komen dan twee weken geleden in Hongarije. Daar ging het niet zoals verwacht met het Oostenrijkse team doordat de updates niet goed werkten. Komend weekend zitten er nieuwe updates op de RB16 van Verstappen en Albon, waardoor een aantal problemen van het vorige weekend opgelost zouden moeten zijn.

Volgas

In de vooruitblik naar Silverstone zegt Verstappen: "Silverstone is een heel mooi circuit om op te racen. De bochten op Silverstone zijn waanzinnig snel en Copse is vol gas! De bocht Maggots is ook voluit in de zevende versnelling, wat al geweldig is. Vooral in de kwalificatie omdat je niet eens meer op de rem tikt, maar gewoon terugschakelt."

"Je moet hier op Silverstone de juiste vleugelafstelling hebben en voor de langzamere bochten wil je natuurlijk meer downforce en grip hebben. Het kan plots regenen op Silverstone, ook al is het zomer in Groot-Brittannië. Maar ik hou van wisselende omstandigheden en misschien vinden we het niet erg als het gaat regenen, want dat zou de zaken wel eens kunnen opschudden en kansen bieden."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Komt goed,het kaarsje is aangestoken bij Maria....

    • + 0
    • 30 jul 2020 - 08:33
    • Maximo

      Posts: 6.284

      Hopen op regen zodat dan de boel opgeschud wordt spreekt niet echt van zelfverstrouwen in de eigen wagen.

      Maar goed, hij heeft natuurlijk afgelopen 3 races zelf het beste ondervonden dat hij op eigen kracht niet in de buurt kwam van Lewis.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 09:56
    • Een 3e plek is het hoogst haalbare Mozeskriebel...

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 12:02
    • Snork

      Posts: 7.729

      Wederom een gevalletje “Red Bull geeft je vleugels”? Max heeft ze nodig in ieder geval.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 14:50
  • uitslag race;

    1 Ham
    2 Bot
    3 Per
    4 Ver
    5 Str
    Op 1 ronde;
    6 Alb
    7 Vet
    8 Ric
    9 Lec
    10 Nor
    11 Sai
    12 Oco
    op 2 ronden;
    13 Gas
    14 Rus
    15 Kvy
    16 Rai
    dnf
    17 Mag
    18 Gro
    19 Lat
    20 Gio

    • + 2
    • 30 jul 2020 - 08:47
    • tour71

      Posts: 742

      ik vind het een mooie. Geen uitvallers?

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 08:49
    • tour71

      Posts: 742

      ah, keek over de dnf heen....Lec nog even aan dat lijstje toevoegen :)

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 08:50
    • snailer

      Posts: 3.394

      Lec zijn broertje start niet uit frustratie voor de slechte Ferrari.

      Ik denk dat Bottas wint. Was vorige race ook aan het winnen tot Hamilton geluk had met de safety car.

      • + 2
      • 30 jul 2020 - 09:12
    • snailer

      Posts: 3.394

      Vorige race bedoel ik op silverstone..... Praat wat duidelijker, snailer. Duidelijk articuleren!

      • + 1
      • 30 jul 2020 - 09:13
    • Ziet eruit als een saaie race!

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 09:37
    • Klopt Damon,.
      Ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd.
      Blijft ook droog dit weekend. Maandag geven ze pas regen op.

      • + 1
      • 30 jul 2020 - 09:47
    • Maximo

      Posts: 6.284

      Neeeee....... Billgates

      In kwalificatie zie ik de RP wagens wel voor Verstappen eindigen, maar in een race zonder incidenten komen ze echt tekort op Max.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 09:57
    • mario

      Posts: 6.401

      Niet mee eens......
      1 Max
      2 Max
      3 Max
      4 Max
      5 Max
      6 Max
      7 Max
      8 Max
      9 Max
      10 Max
      11 Max
      12 Max
      13 Max
      14 Max
      15 Max
      16 Max
      17 Max
      18 Max
      19 Max
      20 Max

      En nu gaat die Oranje Max-bril weer af........ Denk dat we blij moeten zijn met een P3 na afloop....

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 11:06
    • Ham
      Ver
      Bot












      De rest.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 11:18
    • Snork

      Posts: 7.729

      Ham
      Bot
      Per
      Ver
      ...

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 14:48
    • mario

      Posts: 6.401

      Gro
      Str
      Gio

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 14:52
  • Een goede motor schijnt ook erg belangrijk te zijn tegenwoordig.

    • + 0
    • 30 jul 2020 - 09:32
    • Ah vandaar dat Williams elk weekend in de top 6 staat!

      Het hele package is belangrijk!

      • + 6
      • 30 jul 2020 - 09:37
    • Snork

      Posts: 7.729

      Ik snap Louis wel. Er wordt erg veel naar de Honda gekeken. Maar feit is dat de RB16 met extra downforce reed om aerodynamica-issues te compenseren. Gevolg: lagere topsnelheid. Conclusie die je dan leest: Honda komt te kort.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 16:12
  • Motor vermogen voor topsnelheid is belangrijk, het aero pakket moet wel kloppen, maar ja ook bij de internationale pers worden uitspraken die worden gedaan door RB niet meer zo geloofwaardig genomen, over Helmut wordt best wel veel gespot, zijn reputatie heeft schade opgelopen.

    • + 1
    • 30 jul 2020 - 09:50
    • John6

      Posts: 4.057

      Elke keer als er over Red Bull gesproken wordt zal de grote baas heel tevreden zijn, gratis reclame voor Red Bull Het gaat maar om 1 ding dat is geld verdienen.

      • + 2
      • 30 jul 2020 - 09:56
    • ".....ook bij de internationale pers worden uitspraken die worden gedaan door RB niet meer zo geloofwaardig genomen, over Helmut wordt best wel veel gespot, zijn reputatie heeft schade opgelopen."

      Mag ik vragen hoe je daar bij komt?
      Kun je een paar voorbeelden/artikelen geven, zodat ik het óók kan lezen?

      Hier op het forum misschien, maar door de internationale pers??

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 10:08
    • snailer

      Posts: 3.394

      Je zou eens naar motorsport magazin moeten luisteren. Die zijn helemaal weg van Marko.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 10:23
    • snailer

      Posts: 3.394

      Grrrr. filter........ Er is dat blad in duitsland en die doen veel op you tube. Die zijn uiterst tevreden over en hebben waardering voor Marko.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 10:25
    • JV

      Posts: 1.763

      Nou @ John6, ik las bij de buren dat Red Bull de oorzaak van de problemen op het spoor is, dat is geen goede reclame.

      Menig treinreiziger zal dit niet op prijs stellen (;

      • + 2
      • 30 jul 2020 - 10:37
    • Snork

      Posts: 7.729

      Alles waar “motor en sport” in één woord staar blijft in het filter hangen. Stel je voor dat een andere gelijknamige site hier benoemd zou worden....

      • + 1
      • 30 jul 2020 - 11:05
    • De meest vreemde zaken blijven hier in het filter hangen @Snork.
      Bij het woord dat jij gebruikt, altijd de nul 0 gebruiken ipv de o
      of een * ipv de o en het gaat goed.

      • + 2
      • 30 jul 2020 - 11:10
    • Ik heb wat met dollar tekens.
      Weet niet waarom eigenlijk.
      maar typ altijd motor$port

      • + 2
      • 30 jul 2020 - 11:14
    • John6

      Posts: 4.057

      JV
      Dan bestellen die geen Red Bull maar een lauwe Thee.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 11:40
    • Klopt, niet geplaatst.

      • + 0
      • 30 jul 2020 - 12:03
  • Dit verbaast me wel. Toch weer wat geleerd vandaag. Zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren.

    • + 0
    • 30 jul 2020 - 10:13
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Blablabla en na x-ronden wint Mercedes.

    • + 0
    • 30 jul 2020 - 14:51
  • Ben benieuwd of ze morgen tijdens de vrije trainingen al betere resultaten kunnen laten zien. En niet weer regelmatig van de baan schieten. Aan Max zijn gelaatsuitdrukking is dan wel al genoeg te zien of ze de problemen beetje hebben kunnen oplossen.

    • + 0
    • 30 jul 2020 - 15:53

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar