user icon
user icon

Alonso: "Renault zal in 2021 geen races winnen"

  • Gepubliceerd op 22 jul 2020 15:31
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso zegt dat hij volgend jaar alles zal geven in de Formule 1, hoewel hij weet dat hij geen winnende Renault zal hebben. De tweevoudig wereldkampioen beëindigt zijn sabbatical in 2021, maar hij staat erop dat zijn belangrijkste focus voorlopig de Indy 500 is.

In gesprek met de Spaanse krant Marca zegt de Spanjaard: "Ik heb de F1-races bekeken en kijk vooruit naar Indianapolis. Dat is mijn uitdaging dit jaar. Het is moeilijk vanwege de situatie met coronabesmettingen in de Verenigde Staten en problemen met reizen. Er zijn geen vluchten, we hebben vergunningen nodig, maar het ziet er goed uit om daar te komen en de race te rijden."

"In september kijk ik dan naar F1 en volgend jaar kijk ik uit naar een nieuw avontuur."

Niet mogelijk om te winnen

Alonso is met zijn levendige persoonlijkheid nu berucht in de F1-paddock en benadrukt dat hij heel goed weet dat winnen in 2021 niet mogelijk zal zijn.

"De auto's van volgend jaar zullen hetzelfde zijn als we nu zien, dus ik weet waar Renault kan staan en dat we niet zullen vechten voor de winst. Maar het werk om te proberen te verbeteren voor 2022 met een sterk team en een sterke omgeving is opwindend. Hoe dan ook, als ik het vizier sluit, maakt het me niet uit of het voor de tiende, zevende of vierde is, het zal altijd aanvoelen als de laatste bocht voor het winnen van het wereldkampioenschap."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.349

    Denk het ook niet.

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 15:51
    • Van mij had Alonso weg mogen blijven... hij had zijn plekje beter aan hedendaags talent kunnen laten

      • + 4
      • 22 jul 2020 - 17:03
    • Ik voel het niet. Die honger voor een jong onbekend beleefd mannetje ipv een tweevoudig wereldkampioen en n enfant terrible. Ik vind het supergaaf dat er weer IEMAND komt ipv de zoveelste niemand. (Niet letterlijk nemen)

      • + 2
      • 22 jul 2020 - 18:16
  • StevenQ

    Posts: 6.547

    Zoals het nu gaat is zelfs een podium te ver weg

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 15:54
  • Leuk omdat nu al over je nieuwe/ouwe werkgever te roepen,maar realistisch is het natuurlijk wel.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 15:57
    • Hij kan dat nú rustig zeggen, nadat Abiteboul vorige week al gezegd heeft dat hij Alonso vooraf had verteld dat ze volgend seizoen niet voor de overwinningen mee kunnen doen.

      • + 1
      • 22 jul 2020 - 16:35
  • Het duurt natuurlijk even eat Langer on zonder foto's en medewerking de W011 na te maken dat snap ik ook wel.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 16:19
    • StevenQ

      Posts: 6.547

      als dat echt zo makkelijk is van alleen foto's hebben we volgend jaar 20 Mercedessen

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 16:48
    • Gibson

      Posts: 86

      Dat kan dus niet StevenQ, de auto's van volgend jaar mogen niet helemaal opnieuw 'ontworpen' worden. Mclaren mag bijvoorbeeld ook enkel aanpassingen aan het chassis maken om de Mercedes-motor passend te maken. De ontwikkelingen van dit jaar zijn bepalend voor de auto van volgend jaar.

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 21:13
  • Alonso, kampioen van de open deuren intrappen....

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 17:59
  • Winnen gaat niet lukken op eigen krcht, Maar een ´lucky´ podium is best haalbaar.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 18:46
    • Zoalstie ook zijn 2 WK's binnen heeft gehaald met heel veel geluk.
      Zeker zijn 2e!

      • + 0
      • 22 jul 2020 - 20:37
    • Buurman

      Posts: 1.214

      Daar hebben we Duits "Lucky" Sterretje weer...

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 00:36
  • jd2000

    Posts: 4.012

    En in 2022 ook niet.

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 20:54
  • sailor

    Posts: 9.858

    Het is heel leuk dat Alonso weer actief is in formule 1, maar veel verwacht ik er eigenlijk niet meer van, zeker niet bij Renault

    • + 0
    • 22 jul 2020 - 22:33
  • Randyloft

    Posts: 17

    Hij wou eerst alleen terug de f1 in als hij een auto had die kon winnen...

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 22:54
  • Jasper5

    Posts: 2

    Die willen hem niet
    Schat ik zo in...

    • + 1
    • 22 jul 2020 - 23:35
    • Buurman

      Posts: 1.214

      Welkom. Wie willen hem niet?

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 00:37
    • Vallie

      Posts: 145

      Nee ze willen hem niet. Maar hebben hem al LoL

      • + 0
      • 23 jul 2020 - 01:53

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar