user icon

Ferrari-teambaas Binotto: "Ons doel in Hongarije is om veel punten te scoren"

  • Gepubliceerd op 16 jul 2020 09:03
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari zit midden in een crisis en is blij dat het komend weekend alweer kan gaan racen. Met wat geluk kan het team dit weekend wel presteren en de desastreuze Grand Prix van Stiermarken achter zich laten. De crisis waarin Ferrari zit kwam niet alleen door de aanrijding in de eerste ronde.

Teambaas Mattia Binotto ligt onder vuur en zijn hoofd ligt op het hakblok. De Italiaanse pers heeft hem in het vizier en de top van Ferrari zou al bezig zijn om hem te vervangen. Voorlopig geeft hij nog leiding aan het Italiaanse team dus richt hij zich op de eerstvolgende Grand Prix

Zoveel mogelijk punten scoren

De teambaas wil vooruit kijken en hoopt op een beter weekend: "We weten dat het prestatieniveau van onze auto niet overeenkomt met onze verwachtingen, noch die van onze fans, maar we werken op elk gebied hard om zo snel mogelijk te verbeteren. Ons doel dit weekend is simpel en duidelijk: zoveel mogelijk punten scoren. Om dat te doen, moeten we perfect werken op elk gebied, van de coureurs tot de voorbereiding van de auto tot hoe we op het circuit werken, tot aan de betrouwbaarheid."

Op een klein en kort circuit als de Hungaroring, waar inhalen lastig is, komt het vaak aan op een goede kwalificatie. Daardoor zal het nog een hele uitdaging worden voor Ferrari om met beide auto's in de punten de eindigen. Binotto is zich hiervan bewust: "Aangezien het inhalen in Hongarije, in tegenstelling tot Oostenrijk zelden voorkomt, betekent dit dat het bandenmanagement over een enkele ronde en een goede voorbereiding op de kwalificatie van cruciaal belang zijn."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Is dat niet altijd het doel?

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 09:05
    • Bij Ferrari hoort het doel altijd de overwinning te zijn. Deze uitspraak zou wel weer slecht vallen bij de italiaanse media.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 11:03
  • Duh... zou gek zijn als het doel anders was!

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 09:06
  • Maximo

    Posts: 6.711

    Ik ben geen Ferrari fan, maar ik geef ze wel een goede kans dit weekend op een goed resultaat. D.w.z. voor de middenmoters rijden en een beetje knokken met Albon.

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 09:10
    • ik ben wel Ferrari fan, maar iets voorzichtiger, ik wacht de kwalificaties wel af, Hungaroring is idd een baan waar je lastig kunt inhalen, als de Ferrari's een beetje rond p5/6 kunnen kwalificeren dan kunnen ze miss nog relatief goede zaken doen

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 09:15
    • Het lijkt erop dat het een regenachtig weekend gaat worden. Niet echt bevorderlijk voor de kansen van Ferrai.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 09:26
    • Een goed resultaat voor Ferrari is niets minder dan een overwinning of podium.
      Normaliter dan.

      Voor 2020 mogen ze al blij zijn dat ze dit weekend een P5 en 6 scoren...

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 09:39
    • beerkuh

      Posts: 2.134

      Ik ben een fan van de F1 en fan van close racing , gevechten en passie.
      ik zie nog niet gebeuren dat Hongarije een kans is voor Ferrari om punten te scoren, en wel om het simpele feit dat het een downforce baan is, en laat daar nu net het zwakke punt van Ferrari liggen.
      al begreep ik dat Ferrari nu met een nieuwe neus gaat komen, dan nog zie ik het niet gebeuren, ik denk dat ze blij mogen zijn met een top 10

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 10:18
    • Goed resultaat voor Ferrari is een podium, Hetzelfde voor RB en Mercedes. De afgelopen 10 jaar. Met minder is het gewoon ruk. Ja ook als Max geen podium pakt.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 21:00
  • Wat een nobel streven!

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 09:12
    • walteij

      Posts: 1.439

      Ik vind het ook een mooie doelstelling van Binotto en ook nog eens redelijk realistisch. Het is gewoon duidelijk dat Ferrari voor racewinsten dit seizoen is afgehaakt, ze zullen dus gewoon moeten proberen om zoveel mogelijk punten te verzamelen.
      Maar ook dat kan nog lastig worden met Mercedes en Red Bull als de 2 topteams, de Roze Mercedessen en McLaren daar vlak achter aan. Dan blijven er nog maar 2 plaatsen voor de punten over. Die mogen dus verdeeld worden onder Ferrari, Renault, Alpha Tauri, Alfa Romeo, Williams en Haas.

      Het zal dus niet makkelijk gaan worden voor Ferrari (of de andere teams) om in iedere race punten te gaan scoren.

      En waar je dit van 5 merken begrijpelijk vind, is het voor Ferrari natuurlijk gewoon een enorme aanfluiting dat ze moeten hopen op WK puntjes.....

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 09:25
    • beerkuh

      Posts: 2.134

      hoop doet leven :)

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 10:21
  • Mijn voorspelling;
    Vettel P7
    Leclerc P9


    Ham P1
    Ver P2
    Bot P3
    Sai P4
    Alb P5
    Nor P6
    Per P8

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 09:15
    • Ik doe ook graag even mee.
      Bot P1
      Ham P2
      Per P3
      Ver P4
      Nor P5
      Sai P6
      Str P7
      Alb P8
      Ric P9
      Lec P10
      Vet P13

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 11:06
    • Rimmer

      Posts: 8.276

      Ham P1
      Bot P2
      Per P3
      Nor P4
      Sai P5
      Alb P6
      Lec P7
      Vet P8
      Ric P9
      Oco P10
      Ver DNF

      • + 2
      • 16 jul 2020 - 12:14
    • Maximo

      Posts: 6.711

      Ik dan ook maar ;)
      Ham 1
      Bot 2
      Ver 3
      Lec 4
      Nor 5
      Sai 6
      Vet 7
      Alb 8
      Perez DNF...... die jongen kan niet rijden in de regen

      • + 1
      • 16 jul 2020 - 14:07
  • Het is te hopen dat de beide coureurs veilig in Hongarije zijn aangekomen.:-))

    tweakers.net/i/mEq(...)n/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6H9o0JkOpkdzLmS01nAdpjBn.jpg?f=user_large

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 09:23
    • Leuk dat de hele link door het filter is gekomen, maar als ik er op klik verschijnt er niets.
      Deze hele link even in de adresbalk plaatsen om de foto te bekijken.
      Haakjes om tweakers verwijderen.

      tweakers.net/i/mEq(...)n/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6H9o0JkOpkdzLmS01nAdpjBn.jpg?f=user_large

      • + 2
      • 16 jul 2020 - 10:54
    • Joeppp

      Posts: 4.132

      Lijkt wel een fragment uit de film days of thunder als ze een auto huren.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 11:12
  • StevenQ

    Posts: 6.847

    Ze hebben naast de zwakke motor ook problemen met downforce en door de zwakke motor kunnen ze niet zomaar vleugel bijzetten, dus ik verwacht dat Ferrari het echt niet veel beter zal gaan doen

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 09:32
    • Elkaar er niet afrossen, en 2 auto's in de punten is het maximaal haalbare.

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 11:56
    • Maximo

      Posts: 6.711

      StevenQ
      Je theorie klinkt aardig, maar het voordeel van een sterke motor is op de Hungaroring al sinds jaar en dag minder dan op circuits als Monza, Spielberg en Silverstone (snelle volgas bochten)

      • + 0
      • 16 jul 2020 - 14:09
  • Joeppp

    Posts: 4.132

    De kop doet mij een beetje denken aan een bobo van de KNVB die de legendarische woorden uitsprak toen het Nederlands elftal wedstrijd na wedstrijd verloor en het 1 grote chaos was: Vanaf nu moeten we alles winnen. Dit was de conclusie van heel veel rapporten en evaluaties. Google maar eens op "vanaf nu moeten we alles winnen" en bekijk het bovenste filmpje van Voetbal Inside.

    • + 1
    • 16 jul 2020 - 09:48
  • De meeste dromen zijn bedrog....

    • + 0
    • 16 jul 2020 - 11:06

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Italië
  • Geb. datum 3 nov 1969 (51)
  • Geb. plaats , Italië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar