user icon

Max Verstappen: "Monaco en Silverstone zijn geen leuke F1-circuits"

  • Gepubliceerd op 08 jul 2020 14:34
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen heeft Silverstone en Monaco uitgekozen als circuits waar hij niet echt van geniet om met Formule 1-auto's te racen. De twee circuits zijn doordrenkt met racegeschiedenis en zijn twee van de gewaardeerde juwelen in de Formule 1, maar de Nederlander is geen van beide een grote fan.

Silverstone en Monaco niet leuk

Het belangrijkste probleem van Verstappen met deze specifieke circuits is dat hij niet op maximale snelheid kan racen. In gesprek met de Volkskrant zegt de Limburger over het circuit van Silverstone: "Ik vind dat een heel mooi circuit, maar niet met Formule 1-auto's. We rijden daar 85 procent vol gas. Er zijn daar eigenlijk maar twee echte bochten."

"De kwalificatie in Monaco is ook super uitdagend, maar in de race rijdt iedereen zo langzaam, dus de race zelf is nooit echt leuk, behalve als je vooraan rijdt. Dan ben jij degene die iedereen tegenhoudt. De rest rijdt dan achterop. Je rijdt met ongeveer 50 tot 60 procent van je kunnen."

Spa-Francorchamps favoriet

De circuits waar Max Verstappen wint zijn niet meteen favoriet op zijn lijstje: "Als ik ergens win, is dit niet automatisch mijn favoriete circuit. Ik vind Spa-Francorchamps het mooiste circuit, ook al heb ik daar maar één keer op het podium gestaan. We hebben bij Red Bull nooit een auto gehad die het daar goed deed vanwege de lange, rechte stukken. Daar is het echt old school."

'Als je een fout maakt, sta je in de grindbak of tegen de muur. Daar is het gevaarlijker dan op andere circuits. Dat vind ik leuk."

Eigen circuit Max Verstappen

Als Verstappen zijn eigen circuit zou ontwerpen, zou hij de beste stukjes van elk circuit nemen en ze allemaal samenbrengen om een ​​episch circuit te vormen.

De Red Bull-coureur zegt hierover: "Je kunt natuurlijk niet kiezen waar je rijdt, maar als ik een circuit zou kunnen ontwerpen, zou ik wel weten wat ik zou bouwen. Allereerst moet je kunnen inhalen. Misschien zou ik sommige bochten een beetje aanpassen, zodat je elkaar een beetje beter kunt volgen. Ik zou enkele van de beste elementen uit alle circuits halen en er één van maken. Ik vrees dat het circuit zo'n 15 kilometer lang zal zijn!"

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Misschien daar dan maar eens in omgekeerde richting racen ?

    • + 0
    • 8 jul 2020 - 15:16
  • masf1

    Posts: 7.051

    Hij had Zandvoort ook op ze lijstje staan,maar om sponsor redenen maar niet opgenoemd.

    • + 1
    • 8 jul 2020 - 15:20
    • Ze lijstje?

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 16:01
    • masf1

      Posts: 7.051

      Zijn dan wat jij wilt,ik woon net 2 jaar in Nederland valt reuze mee allemaal.

      • + 3
      • 8 jul 2020 - 16:14
    • Woont net 2 jaar in Nederland. Maar heeft wel al 8 jaar een account op dit forum. Dus je Nederlands zal wel in orde zijn toch?

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 16:23
    • mario

      Posts: 7.853

      Vanuit België naar Nederland??? ;)

      • + 1
      • 8 jul 2020 - 16:26
    • masf1

      Posts: 7.051

      Nee joh vanuit Nigeria.

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 17:34
    • Ben je een prins? En kan je me snel rijk maken?

      • + 3
      • 8 jul 2020 - 17:45
    • Nigeria? Dat zijn toch 2 woorden? ?

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 18:30
    • Supa

      Posts: 1.999

      Zandvoort is ook niet vol gas.

      • + 0
      • 8 jul 2020 - 19:33
    • @masf1

      Ben jij degene die mij mailt en belooft dat je mij 10 miljoen overmaakt op mijn bank als ik je 50k via western union naar nigeria stuur?

      • + 3
      • 8 jul 2020 - 19:58
  • WC MAX

    Posts: 2.827

    "Ik vrees dat het circuit zo'n 15 kilometer lang zal zijn!"

    Maak er dan 3 van 5 Km, zullen vast beter zijn dan een aantal van de huidige

    • + 0
    • 8 jul 2020 - 15:27
  • Misschien moet Max maar de droom 'beste circuit-ontwerper' ipv wereldkampioen Formule 1 worden najagen. Ik acht hem als ontwerper betere kansen toe.

    • + 2
    • 8 jul 2020 - 15:51
    • jd2000

      Posts: 4.798

      Ach, mag je weer op de computer?

      • + 16
      • 8 jul 2020 - 17:18
    • Ach, is Verstappen nog steeds niet in staat om voor het kampioenschap te gaan? Vervelend, hè..

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 17:30
    • StevenQ

      Posts: 6.966

      Wat een onzin weer McLaren trolletje

      Max kan nog steeds de jongste wereldkampioen worden, Lewis Hamilton kwam op deze leeftijd pas als rookie de F1 in, Max heeft nu al 8 races gewonnen en 31 podiums

      • + 3
      • 8 jul 2020 - 17:55
    • Ja, dat klopt Steven. Hamilton kwam inderdaad pas op deze leeftijd de F1 binnen en reed vanaf dag 1 om het kampioenschap, zonder enige race ervaring in de Formule 1.

      Verstappen daarentegen is nu op de leeftijd waarin Hamilton zijn debuut maakte, plus 5 jaar ervaring, en zal nog steeds niet in de buurt van de titel komen.

      Verschil moet er nou eenmaal zijn.

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 18:19
    • Ik denk dat zijn begeleider op vakantie is en zijn invaller laat m toch op de computer ...

      nu zitten wij ermee te kijken :(

      • + 6
      • 8 jul 2020 - 19:59
    • Snork

      Posts: 11.133

      Wat is dat gesjagerijn hier toch op dit forum naar Max, of door sommigen naar andere coureurs? Laat die gasten lekker racen.

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 22:31
    • En Hamilton had echt een hondenhok van een Mclaren, laat staat een dominante Mercedes. Wat een rare vergelijking weer. Geniet is een keer van rijderskwaliteiten ipv WK titels met dominante auto's op te tellen. Dat werkt erg verfrissend!

      • + 1
      • 9 jul 2020 - 03:35
    • sailor

      Posts: 10.414

      Ja MclarenWoking , nadat velen meer dan een week lang Hamilton massaal de grond inboren , kun je het niet maken om een negatieve reactie over Max te plaatsen , wil je dat nooit meer doen , foei foei foei

      • + 0
      • 9 jul 2020 - 08:47
    • Vergeet ook nog even niet te vermelden dat Hamilton in zijn rookie jaar in de f1 Alonso als teamgenoot had. Die op dat moment de 2 voudig wereldkampieoen was en die door velen wordt gezien als 1 van de beste rijders uit de f1 geschiedenis.

      • + 0
      • 9 jul 2020 - 10:03
  • Het enige goede voortgekomen uit deze CoronaBS is geen GP Monaco dit jaar.
    Maar Silverstone is wel degelijk een mooi circuit.

    • + 0
    • 8 jul 2020 - 17:52
    • WC MAX

      Posts: 2.827

      Hij vindt het ook een mooi circuit, alleen, om er op te rijden is met de huidige wagens geen uitdaging

      • + 2
      • 8 jul 2020 - 19:21
    • Mooi is het zeker niet vind ik, Veel te rommelig. Goede grindbakken en een mooie omheining zal al veel schelen. Wel een leuk baantje.

      • + 0
      • 10 jul 2020 - 06:22
  • gp

    Posts: 4.263

    IK kan me alleen maar aansluiten bij zijn commentaar over Monaco. Belachelijk circuit. Silverstone heb ik niet zo'n beeld van.

    • + 1
    • 8 jul 2020 - 17:59
  • Snork

    Posts: 11.133

    Spa, Suzuka, Silverstone, Spielberg, Austin, allemaal mooie circuits.
    Weg met Paul Ricard, Sochi en de echte Tilke banen. Old school, grindbakken. En bij voorkeur ook geen circuits tussen hekwerk. Baku en Singapore kunnen mij weinig boeien.

    • + 0
    • 8 jul 2020 - 22:34
  • John6

    Posts: 5.250

    Monacp vind ik ook alleen de kwalificatie leuk om te kijken, dat zou tevens de uitslag moeten zijn, de races vind ik ook niets aan, heeft niets met racen te maken..

    • + 1
    • 9 jul 2020 - 02:01
    • John6

      Posts: 5.250

      Monacp = Monaco

      • + 0
      • 9 jul 2020 - 02:03
  • Monaco helemaal mee eens. Silverstone, vind de oude layout leuker

    • + 0
    • 9 jul 2020 - 09:02
    • De layout t/m 1990 was de beste ?

      • + 0
      • 9 jul 2020 - 13:01
  • Monaco vind ik juist 1 van de leukste, Vooral de trainingen en de kwalificatie. Race gebeurt er ook altijd wel wat.

    • + 0
    • 10 jul 2020 - 06:23

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar