user icon

Bottas: "Red Bull en Verstappen zullen vol in de aanval gaan"

  • Gepubliceerd op 23 jun 2020 09:01
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Het Formule 1-seizoen van 2020 gaat eind volgende week eindelijk beginnen met twee races in Oostenrijk. Alle coureurs, teams maar ook fans zijn blij dat het F1-seizoen van start kan gaan. Mercedes-coureur Valtteri Bottas voerde twee weken geleden een testdag uit maar is blij dat het raceseizoen voor de deur staat, waarbij hij zijn eigen team als favoriet ziet.

Red Bull Racing heeft psychologisch mogelijk een voordeel met twee races op haar eigen thuiscircuit in Oostenrijk. Voor Bottas is het echter ook een bekend jachtgebied. Hij stond in 2014 al op het podium met Williams, pakte de pole position in 2017 en 2018 en won de race in 2018. De Fin gaat dus met veel vertrouwen naar Oostenrijk.

Kanshebbers in Oostenrijk

In de Vodcast van Sky Sports ziet hij zichzelf ook als kanshebber: "Ja, dit is absoluut een goede baan voor mij. Ik heb hier verschillende pole positions gepakt en ik heb hier gewonnen, dus ik kan het aan."

De Fin kijkt uit naar de twee races maar wie ziet hij als favoriet in Spielberg? ''Red Bull en Verstappen zullen die twee races natuurlijk vol in de aanval gaan op hun eigen circuit, maar we hebben sinds de testsessies niet meer gereden. Ik denk dat we in Oostenrijk dezelfde top drie kunnen verwachten als normaal, maar wie aan de leiding staat en wat de verschillen zijn is nog onduidelijk."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • "en won de race in 2018"

    Als ik de race terugkijk komt er bij mij een andere race winnaar uit.....

    • + 2
    • 23 jun 2020 - 09:10
    • arone

      Posts: 126

      Sterker nog, hij is niet eens gefinisht!

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 09:22
    • Daar hoef ik de race niet eens voor terug te kijken. Iets met een gele helm.

      Hallo jumbo ?

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 09:22
    • d07

      Posts: 917

      Iets met 2 kapotte Mercedessen, uniek in de afgelopen jaren.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 09:42
    • Dit soort mega fouten gebeurt hier steeds vaker. Dat er een detailtje een keer fout is is acceptabel, maar dat ze bij MaxTodaypuntcom niet weten wie de winnaar was van de laatste 2 Oostenrijkse GP's is beschamend.

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 11:11
    • Zou het niet komen door tijdgebrek, omdat Rob Veenstra
      hier alles in zijn uppie hier moet doen?

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 11:27
    • Tja, ze bedienen hier ook een lastig publiek. Bijdrages van Dieter en anderen werden vaak niet gewaardeerd.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 16:03
    • Hij won 'm in 2017, Rob zat er maar 1 jaar naast.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 21:17
  • nog 10 dagen voor een vrije training... nog 11 dagen voor een kwalificatie... nog 12 dagen tot die lichten uitgaan... nog 9 dagen kwamkwammernieuws...

    • + 1
    • 23 jun 2020 - 09:32
    • Nog 13 dagen en dan komt het normale leven weer terug.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 09:45
    • En over 14 dagen zijn we 2 weken verder......

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 10:02
    • Rimmer

      Posts: 8.309

      Over een maand is het een maand geleden dat we het hier erover hadden.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 10:10
    • sailor

      Posts: 10.268

      Over een maand gaan we denken , wat waren wij een maand geleden toch een stelletje kinderen zeg ;-)

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 10:28
    • markos

      Posts: 338

      Morgen is vandaag gisteren.

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 21:46
  • Ja ik kijk er ook erg naar uit!! Zelfs een nieuwe Sony Oled voor gekocht en gecalibreerd, om alles perfect te kunnen zien.

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 09:51
    • ah nee toch?! iedereen weet dat een Sony Oled de minst geschikte tv is om F1 te volgen, overleg dan ook eerst even vóór je zo'n ding koopt!
      Nou ja, ik hoop voor je dat het meevalt maar ik hoor hele beroerde verhalen over een Sony Oled in combinatie met Formule 1

      • + 3
      • 23 jun 2020 - 10:43
    • speed112

      Posts: 151

      was beter af geweest met een samsung qled........

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 15:37
    • Qled is in principe nog steeds ouderwetse lcd techniek met achtergrond verlichting terwijl bij een oled iedere pixel afzonderlijk kan oplichten of doven. Daardoor zijn met name het contrast en zwart waardes veel beter bij een OLED.

      Ik zou iedereen die nu opzoek is naar een nieuwe tv een oled aanraden. Heb zelf sinds enkele maanden een 65” om mijn oude Panasonic plasma op te volgen en ben er zeer tevreden over. Op onze slaapkamer hangt een 4K led maar dat kan me toch echt niet bekoren.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 15:59
    • @PM

      Hier precies hetzelfde.
      LCD is geen partij voor Oled.

      • + 1
      • 23 jun 2020 - 20:01
    • Ik blijf maar nog ff naar mijn LCD TV's kijken (net een 2e gekregen uit een erfenis...)
      Pecunia non OLED.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 21:25
  • sailor

    Posts: 10.268

    On your mark, get set, go

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 09:52
  • delta9vdp

    Posts: 69

    Best Mr. Veenstra. Het is nu 10:56 uur, dat is 1 uur en 55 minuten nadat je dit artikel plaatste en 1 uur 46 minuten nadat de eerste reactie je erop wees dat je artikel minimaal 1 onjuistheid bevat. Dat wij als lezers van deze website onze reacties niet kunnen aanpassen is irritant maar we leven er maar mee. Maar ik kan me niet voorstellen dat jij deze mogelijkheid niet hebt bij je eigen artikelen. Ik zal hem maar verklappen dan: Hoewel Bottas de snelste tijd wist te noteren in de kwalificatie was het een RB met startnummer 33 die als winnaar werd afgevlagd die dag.

    en.wikipedia.org/w(...)ian_Grand_Prix#Race
    (Tip: nooit wikipedia blind vertrouwen, maar deze keer sta ik in voor de aldaar gepubliceerde resultaten)

    • + 3
    • 23 jun 2020 - 11:06
    • Ja echt slecht gewoon... kwalitijd van deze website zakt steeds dieper de afgrond in.

      • + 2
      • 23 jun 2020 - 11:35
    • De kwaliteit op straat na 'n feest zal veeeel hoger liggen.

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 11:56
    • In ieder geval wel een suk gezelliger. En op een straatfeest is dat ook normaal. Niet op een (professionele) website...

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 12:43
    • Rimmer

      Posts: 8.309

      Ja belachelijk. Ik ga denk ik maar niet meer betalen voor de content op deze site. Het is genoeg zo. Ik zeg mijn abbo op.

      • + 2
      • 23 jun 2020 - 12:52
    • Oké DOEI!

      • + 0
      • 23 jun 2020 - 12:58
  • 2019 won Max ook in Oostenrijk, ik denk ik zeg het vast ff.

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 12:10
  • Supa

    Posts: 1.948

    Das moet geen probleem zijn.

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 12:50
  • Arie54

    Posts: 3.687

    Zo dan, die zag ik niet aankomen!

    • + 0
    • 23 jun 2020 - 12:52
  • Waar is die "Tom nogwat" gebleven? Onze motorsportencyclopedia? Die runt het hier toch ook? Al een tijdje niets meer van hem vernomen.

    • + 0
    • 24 jun 2020 - 13:10

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.223
  • Podiums 45
  • Grand Prix 122
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit