user icon
user icon

Mercedes presenteert 'nieuwe normaal' tijdens test in Silverstone

  • Gepubliceerd op 09 jun 2020 17:31
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes heeft vandaag laten zien wat de 'nieuwe norm' is die de Formule 1 zal doormaken wanneer de sport over iets meer dan drie weken terugkeert. De originele racekalender van 2020 is geschrapt in het licht van het coronavirus. Oostenrijk start nu het seizoen met twee opeenvolgende races op de Red Bull Ring op 5 en 12 juli.

Voorafgaand aan de start van het seizoen heeft Mercedes ervoor gekozen om deel te nemen aan een tweedaagse test op het Silverstone Circuit, waar later dit jaar ook twee Grand Prixs worden gehouden.

Mercedes test in Silverstone met de W09-auto van 2018, waarmee Lewis Hamilton zijn vijfde wereldtitel wist te pakken, terwijl Mercedes met dank aan Hamilton en Valtteri Bottas opnieuw de constructeurstitel wist te winnen.

Bottas reed vandaag in de wagen, woensdag zal Hamilton achter het stuur kruipen. Ook teambaas Toto Wolff is aanwezig op het circuit.

Testbeperkingen betekenen dat coureurs geen auto's mogen besturen op de baan die voldoen aan de voorschriften van het vorige seizoen, het huidige seizoen en het volgende seizoen.

Ferrari is ook van plan een test uit te voeren om het team vooruit te helpen voor het nieuwe seizoen, maar de fijnere details van die test zijn nog niet bekend.

Wanneer het seizoen weer wordt hervat, worden teams gedwongen zich te houden aan strikte veiligheids- en hygiënerichtlijnen. Er zullen regelmatig COVID-19-tests plaatsvinden en het is teamleden verboden om te communiceren met medewerkers van andere teams.

Foto's Mercedes W09 Silverstone test

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.613

    Met welke banden rijden ze eigenlijk?
    Ik zie de harde compound op de foto maar hebben ze ook soft en medium mee? 2018 spec banden of gewoon de 2020?

    • + 0
    • 9 jun 2020 - 17:50
    • Ik hoorde dat ze alleen op kneiterharde banden hun rondjes mogen maken en dat het daarom nog maar de vraag is of zo'n sessie echt nuttig is.

      • + 0
      • 9 jun 2020 - 18:20
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      In het F1 café beweerde men dat er speciale Pirelli test banden zijn die keihard zijn. Soort demo banden. Nu kwam dit volgens mij van Plooij/Doornbos vandaan, dus je moet zelf maar wegen hoeveel waarde je daar aan hecht.

      • + 0
      • 9 jun 2020 - 18:21
    • als Plooij het zegt dan kun je er vergif op innemen dat het zo is

      • + 0
      • 10 jun 2020 - 08:19
    • Fireblade

      Posts: 947

      Daar ben ik het niet mee eens Clemenza, ik vind jou mening altijd een stuk waardevoller en betrouwbaarder dan die van Jack Plooij.

      • + 1
      • 10 jun 2020 - 12:27
  • Ik mis een mondkapje op de auto.

    • + 1
    • 9 jun 2020 - 18:25
  • Top! Alleen jammer van die zinloze mondkapjes

    • + 0
    • 9 jun 2020 - 19:40
    • Zinloos??

      • + 0
      • 9 jun 2020 - 20:12
    • Precies en de mondkapjes zijn zeer geschikt voor mensen die in schijnveiligheid geloven.

      • + 0
      • 9 jun 2020 - 21:03
    • Kimi is de enige coureur die om overduidelijke redenen geen mondkapje hoeft te dragen.

      • + 0
      • 9 jun 2020 - 21:54
    • nelism

      Posts: 378

      in de buiten lucht heb je geen mond kapjes nodig enkel in gesloten ruimtes
      buitenlucht is zinloos

      • + 0
      • 9 jun 2020 - 23:25
    • Kimi heeft gisteren bruinen bonen gegeten en vond een kontkapje belangrijker.....

      • + 0
      • 10 jun 2020 - 00:26
    • BoerTeun

      Posts: 55

      Ik had vanochtend een half uur mijn autogordel om, ook zinloos............. maar die 1 of 2 keer in je leven dat je hem wel zinvol aanhebt ben je er blij mee.

      • + 0
      • 10 jun 2020 - 07:50
    • Supersoft

      Posts: 915

      Die mondkapjes zijn ervoor om steeds aan te zitten om het goed op te doen. Het is ook de bedoelingdat je het steeds op en af doet, om vervolgens weer overal met je handen aan te gaan zitten en in je ogen en neus te gaan zitten. Dat jullie dat niwt begrijpen zeg!

      • + 0
      • 10 jun 2020 - 07:51
    • alleen als ik plots moet hoesten of niesen dan doe ik dat mondkapje altijd ff af, anders krijg je al die bacteriën in je eigen gezicht, dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk

      • + 1
      • 10 jun 2020 - 08:12
    • Is een vorm van zelfbesmetting zo'n zinloos mondkapje, net als het winkelwagentje 'ontsmetten' met baby billendoekjes...

      • + 0
      • 10 jun 2020 - 08:14
  • Lekker hoor de AMG boys hebben lekker voorsprongtje tov de rest. Dit zijn net die kleine detailtje die het verschil maken. Laat de nieuwe slach seizoen weer beginnen, was mooi geweest om het kunnen aankondiging met een bazuin lol.

    • + 0
    • 10 jun 2020 - 09:14
    • Door zoveel fouten in 3 zinnen ben jij wel "the best" maar het was beter geweest als jij "nothing" gezegd had.

      • + 5
      • 10 jun 2020 - 09:49

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.172
  • Podiums 43
  • Grand Prix 107
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar