user icon
user icon

Pastor Maldonado voorziet onstuimig seizoen voor Ferrari

  • Gepubliceerd op 27 mei 2020 13:34
  • comments 12
  • By: Rob Veenstra

Het team van Ferrari gaat een onstuimig seizoen 2020 tegemoet. Die verwachting heeft oud Formule 1-coureur Pastor Maldonado. Aangezien al bekend is dat Sebastian Vettel en Ferrari na dit jaar uit elkaar gaan, zullen de verhoudingen intern verder op scherp komen te staan. Dat zou de onderlinge spanningen tussen Vettel en teamgenoot Charles Leclerc kunnen vergroten, denkt Maldonado.

"Beide rijders hadden vorig jaar al de nodige problemen met elkaar", verkondigde de eenmalig Grand Prix-winnaar tegenover Marca. "Wie kan garanderen dat dit komend seizoen niet opnieuw gaat gebeuren, zeker nu Vettel al weet dat hij vertrekt? Als je zo'n breuk al aangekondigd hebt, wat heeft dit dan voor gevolgen voor het racen?"

"Gaat Vettel nog wel luisteren naar orders vanaf de pitmuur? We weten het niet, ik ook niet. Dat kan een grote zwakke plek voor Ferrari zijn komend seizoen, net als vorig jaar. Ik verwacht dat de teambaas en de coureurs het nog moeilijk gaan krijgen, wanneer het seizoen eindelijk van start kan gaan."

Maldonado naar Ferrari?

Voor 2021 heeft Ferrari snel gehandeld door Carlos Sainz vast te leggen als opvolger van Vettel. Het had weinig gescheeld of Maldonado had ook ooit voor de Scuderia gereden. "We hebben met meerdere teams gesproken en een daarvan was Ferrari", onthulde de Venezolaan aan Motorbox. "We hebben lang contact gehouden, maar plotseling was er een koerswijziging in Maranello. Luca di Montezemolo en Stefano Domenicali moesten het veld ruimen en de nieuwe leidinggevenden lieten het op zijn beloop, dus draaide het op niets uit."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 7.242

    Dit is Vettel's laatste jaar, hij heeft niks meer te verliezen bij Ferrari. Ik kan mij voorstellen dat dit een soort van mentale druk bij Vettel weghaalt waardoor hij juist beter gaat presteren en het Leclerc lastig kan gaan maken. En dan wordt het inderdaad chaos bij Ferrari, want Leclerc is nou eenmaal de eerste rijder. Kan inderdaad nog wel eens een vermakelijk spektakel gaan worden dit jaar waarbij menig order vanaf de pitwall genegeerd gaat worden.

    • + 7
    • 27 mei 2020 - 13:57
    • RBH2019

      Posts: 2.045

      Ik vermoed dat Vettel niet vaak het voordeel van de beste tactiek zal krijgen, maar het wordt inderdaad interessant om te zien hoe het bijvoorbeeld zal gaan met gaten trekken tijdens de kwalificatie, wie de grootste ballen heeft bij de eerste bocht, etc.

      • + 1
      • 27 mei 2020 - 14:01
    • vPutten

      Posts: 431

      Zo, ik bedoel maar, ja echt, hier is toch geen speld tussen te krijgen, die snorkel heeft er echt verstand van!

      • + 0
      • 27 mei 2020 - 14:01
    • @vputten bijna.. je was tot nu steeds erg negatief.. Nu ben je weer te positief... Ik weet dat het lastig is maar probeer even een middenweg te vinden. Ik weet zeker dat je het kan!

      • + 1
      • 27 mei 2020 - 14:08
    • vPutten

      Posts: 431

      Hahaha, wat ben jij toch een heerlijke wereldverbeteraar kriebelkous, ik mag jou wel.

      • + 0
      • 27 mei 2020 - 14:16
    • @vPutten zo ja.. goed bezig man!

      • + 0
      • 27 mei 2020 - 14:26
    • Snork

      Posts: 7.242

      RBH2019, ik zie het gebeuren dat ze Leclerc wat voordeeltjes gaan geven (indien nodig) via pitstoptaktieken. Hebben we vorig jaar nog in Sochi gezien.

      • + 3
      • 27 mei 2020 - 14:33
    • Ja dat zou leuk zijn Snork. Alleen Ferrari is nou niet fantastisch met rijders steunen en tactisch zijn ze al helemaal een drama.

      • + 0
      • 27 mei 2020 - 16:13
  • jd2000

    Posts: 3.439

    Ben nou niet echt een Vettel liefhebber, maar ik kom niet meer bij als hij LeClerc zoek rijdt.

    • + 9
    • 27 mei 2020 - 14:02
    • Zal ie (Vettel) zichzelf ook nog weleens achter de oren krabben en denken:
      Waarom heb ik dat in 2019 nou niet gedaan, dan had ik nog een contract, was die snotneus mijn nr2 (Charles, Seb is faster than you etc.) en zat er misschien nog een titel in..


      Denk 't niet Job 😂

      • + 0
      • 27 mei 2020 - 21:41
    • Of een natte zomer, kun je ze allebei zoeken.

      • + 0
      • 28 mei 2020 - 00:07
  • snailer

    Posts: 3.277

    Storm and thunder. Beat the nature. Kwam in me op.... Moet een stukje tekst zijn van een song. Weet alleen niet meer welke.

    Van mij mag het gaan donderen op de baan.laat alle natuurkrachten maar worden aangeroepen door de heren.

    • + 0
    • 28 mei 2020 - 11:36

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Related news

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

World Championship standings 2019

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Date of b. 9 maa 1985 (35)
  • Place of b. Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar