Niki Lauda: "Prestaties Lotus Renault gelimiteerd door coureursduo"
- Gepubliceerd op 05 mei 2011 17:46
-
31
- Door: Robin Smeets
In eerste instantie wilde Lotus Renault aantreden met Robert Kubica en Vitaly Petrov, maar nadat Kubica door een rallycrash langdurig uitgeschakeld werd besloot Renault Nick Heidfeld op te roepen. Tot op heden hebben zowel Heidfeld als Petrov elk één podiumplaats weten te veroveren, maar meer dan podiumplaatsen zit er volgens Lauda niet in voor Lotus Renault.
"Renault heeft een goede auto", vertelde Lauda. "Het team is echter tot op een bepaalde hoogte gelimiteerd aan het niveau van het rijdersduo Nick Heidfeld en Vitaly Petrov. Ze hebben inderdaad goed werk verricht met de auto, maar een topcoureur kan nog net het laatste verschil maken. Dat zijn Heidfeld en Petrov niet."
"Met Robert Kubica in de auto zou ik er meer vertrouwen in hebben gehad. Renault zal nog wel vaker verrassen met podiumplaatsen, maar ik denk dat de strijd om de titel snel voorbij is voor Lotus Renault."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 164
Positieveling!!!!!
Posts: 207
geef dan es wat goede wapenfeiten aan van Nickie Heidfeld.
Praktisch zelfde leeftijd als M.S. Ook op ongv. zelfde tijd in F1 begonnen. Nou ? durf je nog ?
Of heb je nu geen grote bek meer.
Vollie brutaal.
Posts: 4.679
Nick Heidfeld: geb 10 mei 1977, 177 races, 240 pt verzameld, 13 podiums, 1 pole position, 1 snelste ronde. Specialiteiten: onopvallend rijden, maar toch punten verzamelen, in regenraces ineens razendsnel naar voren komen. Bijnaam: Das F1-Fantom
Voldemort: 30 juni 1997, 0 races, 0 pt verzameld, 0 podiums, 0 pole position, 0 snelste ronde. Specialiteiten: Verliezen van Harry P, een grote bek opentrekken. Bijnaam: Obvious Troll
Posts: 18.535
De kennis van Voldemort in een notendop..
Schumacher begon in 91, Heidfeld in 99 aan de F1 (8 jaar verschil!)
Schumacher is 42, Heidfeld 34, wat dus niet ongeveer dezelfde leeftijd is.
Posts: 4.499
@ Runningupthathill: LOL
Ze zijn beiden begonnen in de jaren \'90 en zijn allebei om en nabij de 38...
Sommigen zijn heel creatief met nummers, ik probeer het onmogelijke te verdedigen :P
Posts: 2.885
Heidfeld begonnen in 1999??? O ja? Dan viel 2000 zeker erg vroeg.
Posts: 18.535
Je hebt gelijk Red Stripe, in 99 was hij toch testrijder bij McLaren, niet?
Posts: 6
Persoonlijk zie ik Renault ook geen overwinning pakken dit jaar. Maar ook Kubica had het verschil niet kunnen maken dit jaar. Lauda is zeker vergeten dat in de periode dat Heidfeld - Kubica bij BMW teamgenoten waren, het meestal de Duitser was die van hun tweeën het sterkst was.
Kijk naar Mercedes, de zevenvoudig kampioen komt er tegen Rosberg ook niet aan te pas dit jaar.
Posts: 408
Hij heeft wel gelijk, maar meedoen met de strijd om de titel was natuurlijk toch al nooit echt aan de orde.
Posts: 893
En dat is ook het geval bij Nicoline Rosberg ,zoals de discusie van gisteren. Alhoewel ik Patrov inschat al toekomstig Mercedes GP teamgenoot van Mercedes nadat Rosberg naar Williams gaat (volgens de geruchten)
Posts: 408
say what?
Posts: 1.966
De geruchten gaan toch echt over Rosberg naar Ferrari, tenminste in mijn dimensie..;)
Posts: 207
Hee Charlie, waar was je al die tijd.
Eindelijk iemand met humor.
Ben het eens met je scherpe analyse.
Thanks. (ennnuhhh, zullen we dit zooitje hier es samen een poepie laten ruiken, of moet ik het alleen blijven doen.)
p.s. wordt slecht betaald, alleen de eer geld.
Volde (weet nu ff niks.)
Posts: 18.535
Oh ik snap het al. Trol nummer 946868641
Posts: 1.434
Ik dacht dat ik gelezen had dat Rosberg de DTM in ging.
Posts: 4.499
@ Michael: Klopt, maar dat was Keke, de vader van Nico!
Posts: 577
Dag Charlie,
Lang niets meer van u vernomen. Alweer helemaal klaar voor de Grand Prix van Turkije? Ik in ieder geval wel. Als u nu echt in slaapt dreigt te vallen van Warwick, dan wil ik zijn plekje voor dit weekend wel komen overnemen. Mijn vliegtuig staat klaar en ik kan met 3 uurtjes in Turkije zijn.
Vriendelijke groeten
Jackie
Posts: 358
Die uitspraken van hem he! Echt waar, man man man. En wat moet Heidfeld doen, wonderen? Heidfeld was behalve 2008 in alle jaren beter dan Kub. Kub is een zeer goede coureur, dat spreek ik ook niet tegen, maar om te beweren dat Renault tot de laatste race met Kub met het kampioenschap mee zou doen? Dikke NEE.
Niemand kan de RBR verslaan. Niet in de komende 3 races. McLaren misschien wel, maar daar zullen ze wel heel hard voor moeten vechten.
Posts: 1.966
Ik neem de beste man al lang niet meer serieus!
Posts: 207
toch zou je dat moeten doen.
Voldemort.
Posts: 1.653
Dit zei ik dus ook al. Iemand als Lauda ziet wel wie er net wat beter kan sturen.
Posts: 3.471
Ze winnen dit seizoen nog wel een race. Ik denk dat Kubica dit keer in Monaco iedereen de baas was geweest als ie niet was gecrashed in Februari.
Posts: 7.033
Een paar podiumplaatsen zit er misschien wel in maar voor de titel te kunnen behalen is hij nog niet goed genoeg. Ben benieuwd hoe Kubica het had gedaan met deze auto!
Posts: 17
Wat een gelul. Kubica was maar 1 jaar sneller dan Heidfeld, terwijl Heidfeld alle andere jaren sneller was. Het is geen publiekelijk geheim dat destijds van BMW beter lag bij Kubica dan bij Heidfeld (sterker nog hij was speciaal gemaakt voor Kubica).
Posts: 5.792
Dat klopt ,ze wisselde elkaar af in het hebben van problemen met de banden op temp te krijgen.Maar toch zie ik in kubica wel de betere rijder.De wagen is ook helemaal naar inzicht van kubica ontwikkeld dus denk ik dat hij het wel beter had gedaan dan heidfeld.Of dat genoeg was geweest voor een overwinning dat weet niemand.
Posts: 3.146
Bullshit.. Kubica is een goede rijder maar is vrij roekeloos.. daarnaast is zijn kwaliteit bijna gelijk aan Heidfeld... dat Petrov niet zo goed is, was al bekend voor hij de F1 in kwam...
Posts: 11.414
Waarom heet \"Renault-Lotus\" nu ineens weer \"Lotus Renault\" trouwens?
Posts: 18.535
Ik snap sowieso niet waarom men steeds Lotus daar bij vernoemd.. Je zegt toch ook niet \'Vodafone McLaren\' of \'Marlboro Ferrari\'. Lijkt erg krom.
Posts: 2.885
Ik zou Niki graag geloven, als hij zelf in de auto had gereden en snellere tijden had genoteerd. Maar die Jaguar waar volgens hem een AAP nog in kon rijden, kreeg hij met geen mogelijkheid het circuit rond in een fatsoenlijke tijd. En dat is alweer 9 jaar terug.
Lauda heeft in dezen totaal geen recht van spreken. Nick Heidfeld is nooit halverwege de tweede vrije training uitgestapt omdat hij \'geen rondjes\' meer wilde rijden. Om vervolgens twee jaar later met hangende pootjes terug te komen.
Als er iemand is die deze Renault naar het hoogste treedje van het ereschavot kan rijden, is het Quick Nick wel!
Posts: 18.535
Nog grappiger, hij kon de wagen niet eens in bedwang houden.
Posts: 2.885
Daar heeft iedereen wel eens last van! Van Schumacher tot Noda.