user icon
user icon

Lewis Hamilton voert lijst met de rijkste Britse sporters aan

  • Gepubliceerd op 14 mei 2020 15:38
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton is de rijkste Britse sporter aller tijden. Volgens de Rich List van de Britse krant The Times heeft de zesvoudig wereldkampioen Formule 1 een vermogen van 224 miljoen pond. Daarmee stoot hij oud-voetballer David Beckham van de troon als rijkste Britse atleet.

Hamilton voegde in 2019 zo'n 37 miljoen pond toe aan zijn vermogen. Bij Mercedes verdient hij jaarlijks zo'n 40 miljoen pond, maar dat is exclusief bonussen. Tel daar de lucratieve overeenkomsten met persoonlijke sponsors bij op en het is niet verwonderlijk dat Hamilton de lijst aanvoert.

De 35-jarige Brit onderhandelt momenteel met Mercedes over een nieuw contract, aangezien zijn huidige verbintenis na 2020 afloopt. The Times heeft het daarbij over een salaris van rond de 60 miljoen pond, al valt te bezien of de Duitse autofabrikant dat in tijden van crisis ervoor over heeft.

Zeker nu Sebastian Vettel vrij is gekomen voor volgend jaar heeft Mercedes een drukmiddel om Hamilton met een lager loon genoegen te laten nemen. Aan de andere kant kan de Brit wijzen op zijn indrukwekkende erelijst, met vijf van zijn zes wereldtitels in dienst van de Duitse autofabrikant.

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Snork

    Posts: 7.023

    Ook Vettel wordt wereldkampioen in zo'n dominante Mercedes. Als Vettel nog wilt racen in de F1 en als hij nog een keer WK wilt worden, is dit het moment om een flink lagere looneis bij Mercedes neer te leggen.

    • + 4
    • 14 mei 2020 - 15:54
    • Gamert

      Posts: 591

      Vettel is al 4x WK geworden in een auto die 4x zo dominant was als de Mercedes was. Die tijd zal je wel gemist hebben want dat was voordat Max in de F1 reed. En Vettel zou misschien wel WK worden in een Mercedes maar niet zolang Lewis zijn teamgenoot is.
      Vettel had al hulp nodig van Ferrari om te winnen van een rookie.

      • + 6
      • 14 mei 2020 - 16:44
    • Aadfanaat

      Posts: 202

      @Snork het probleem is dat Hamilton daar dan ook nog rijdt. Ergens hoop ik het gebeurt en Hamilton kan tonen dat hij goed is, maar dan zullen mensen wel weer iets anders vinden om Hamilton niet te erkennen.

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 17:32
    • Joeppp

      Posts: 2.624

      Ik heb het gevoel dat Snork al iets langer F1 kijkt dan jij leeft Gamert...

      • + 4
      • 14 mei 2020 - 18:12
    • Ja @Gamert is echt een kenner.
      Pfffffff....

      • + 1
      • 14 mei 2020 - 18:40
    • LimboF1

      Posts: 4.209

      Gamert, de RB is nooit zo dominant geweest als de Mercedes. Daarbij is de RBR twee keer de beste auto van de grid geweest en het was ook Vettel volgens Horner en Marko die het verschil maakte. De Auto en Vettel waren door de zijn fluwelen voet een perfecte combinatie. Ik vond Vettel beter tijdens zijn 4 titels, dan Hamilton tijdens zijn eerste 4. Het is wat oud coureurs al zeiden, dat Hamilton de laatste 2 seizoenen pas als een echte kampioen rijdt.

      • + 1
      • 14 mei 2020 - 21:05
    • sailor

      Posts: 9.186

      Hamilton is gewoon een maatje te groot voor Vettel, heel simpel

      • + 4
      • 14 mei 2020 - 23:27
    • XaoRalas

      Posts: 276

      Niet als Hamilton zijn teamgenoot is. En ik denk dat Bottas ook gewoon van hem wint. Vettel is sinds dit concept een ding werd gewoon een mindere coureur geworden omdat hij als enige dit concept nooit zich echt eigen heeft weten te maken.

      • + 0
      • 17 mei 2020 - 05:57
  • Sun-Tzu

    Posts: 2.326

    "Hamilton voegde in 2019 zo'n 37 miljoen pond toe aan zijn vermogen. Bij Mercedes verdient hij jaarlijks zo'n 40 miljoen pond, maar dat is exclusief bonussen. Tel daar de lucratieve overeenkomsten met persoonlijke sponsors bij op en het is niet verwonderlijk dat Hamilton de lijst aanvoert."

    Het geld direct uitgeven lukt dus ook wel goed 😜

    • + 1
    • 14 mei 2020 - 15:54
    • Hij schijnt flink aan goede doelen te doneren.
      Hoeveel dat dat is weet ik niet.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 15:59
    • Dan moet je al zeker denken aan een dikke €200,- á €250,- per maand @Ouw

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 16:05
    • @P.Clemenza:

      Oh, dat zou ik nog veel vinden! Persoonlijk doe ik niet aan liefdadigheid. Ik betaal al genoeg belasting. Vadertje Staat mag in al zijn wijsheid beslissen in welke bodemloze put hij een gedeelte van mijn geld wegflikkert in het kader van ontwikkelingshulp.

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 16:10
    • mario

      Posts: 5.989

      Die 37 miljoen extra vermogen is natuurlijk na aftrek van belastingen, giften, hypotheken, vaste lasten en natuurlijk z'n internet-abo bij Simpel ;)

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 16:12
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.326

      @RogerZzz, daar kan ik mij wel in vinden. Toch betrap ik mijzelf erop best wat over te hebben voor wat goede doelen zo nu en dan. Zolang de boel maar transparant is en het geld zoveel mogelijk op de juiste plekken terecht komt. Een van de weinige doelen die ik al jaren steun is de Senna Foundation. Maar dat komt ook door mijn zwak voor Ayrton in combinatie met het onderwijs.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 16:53
  • Ik ben benieuwd wat men over zijn salaris zal zeggen, want Jos Zei dat Mad Max (zonder een WK titel) een goede deal heeft gesloten met Redbull in vergelijking tot de 40 mln pond waren de meeste hier blij. Toen was er geen verhitte discussie dat men Mad Max niet zoveel moet betalen.

    • + 3
    • 14 mei 2020 - 16:20
    • jd2000

      Posts: 3.348

      Is dat gewoonte of seniliteit om altijd maar hetzelfde te herhalen? Ga alsjeblieft weer onder je steen. Tjonge jonge.

      • + 1
      • 14 mei 2020 - 19:32
    • JM_K

      Posts: 749

      Idd bij MV hoorde dit niet.. terwijl LH al 6 x WK is en MV 0 x WK

      • + 2
      • 15 mei 2020 - 09:51
  • Hagueian

    Posts: 930

    Slecht moment voor Lewis. Corona crisis, nieuwe Daimler CEO die wil bezuinigen, een gewilde Duitser ( Vettel ) op de loer. Als ze Lewis een halvering van zijn huidige salaris aanbieden. Wat gaat hij doen dan? Voor Renault rijden? Mercedes heeft de touwtjes stevig in handen.

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 17:43
    • @ arrogantie en hypocriet zij betaalt zich altijd uit.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 18:19
  • Gamert

    Posts: 591

    lol en niet inhoudelijk reageren.

    • + 1
    • 14 mei 2020 - 18:46
  • sailor

    Posts: 9.186

    Wat een hoop geld zeg, dan kun je met boodschappen die hele winkelkar vol met Ben & Jerry ijs gooien , dat is lekker winkelen ;-)

    • + 1
    • 14 mei 2020 - 18:52
    • Mij te zoet die zooi van ben en jerry 😀

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 20:26
  • Vind het prima hoor.. Enige wat me altijd erg iriteert met rijke, o.a artiesten ,topsporters etc, en ook andere bekende mensen,, die niet altijd rijk zijn ;) , dat ze vaak gelijk menen alles te weten over bijvoorbeeld maatschappelijke problemen , klimaat,politiek etc etc... Ja ,tuurlijk mogen ze daar een uitgesproken menig over hebben maar ze vergeten wel is dat ze zich in een uiterst bevoorrechte positie bevinden, een ivoren toren en ze ook moeten beseffen dat hun invloed op mensen daardoor (te) groot is.... Helaas zie je er steeds vaker voorbeelden van hoe dit soort bekende figuren ( ik bedoel niet persé alleen Hamilton) zich bemoeien met gevoelige politieke onderwerpen...

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 20:25
  • LimboF1

    Posts: 4.209

    Ik blijf erbij dat Hamilton niet in de positie is om een hoog loon af te dwingen. Mercedes moet gewoon ballen hebben en hem 25 mil per jaar bieden. Hamilton kan Nergens heen, dus hij heeft geen keus. Het vrijkomen van Vettel en de Corona crisis hebben Mercedes alleen maar in een sterkere positie gebracht.

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 21:08
    • JM_K

      Posts: 749

      Dat klopt natuurlijk niet..... voor een 6 x WK... Mercedes heeft hem ook nodig en marketing technisch is hij ook aantrekkelijk voor MB :-)

      • + 3
      • 15 mei 2020 - 09:56
    • Reizo

      Posts: 436

      @Limbo Wat praat je nou weer dom man ? Toen Verstappen zo'n hoog contract tekende terwijl hij nog geen eens WDC zei je niks, maar een zes WDC moet minder gaan verdienen ? Je bent niet goed wijs man

      • + 3
      • 15 mei 2020 - 11:47
    • @LimboF1:

      Sterker nog, ze zouden die prutser er gewoon uit moeten gooien.

      • + 0
      • 15 mei 2020 - 16:21
  • racepace1

    Posts: 5

    Hoe vaak is Hamilton weggereden naar de winst vanaf poleposition...
    De Mercedes was/is supersnel in kwali dat heeft ze geen windeieren gelegd!
    Dat heeft enorm bijgedragen aan zijn titels

    • + 0
    • 15 mei 2020 - 09:33
    • JM_K

      Posts: 749

      Zoals het altijd is..het gaat om het totaalplaatje.. alle elementen moeten kloppen. Messi of Ronaldo spelen niet moor niets bij bv. NEC of RKC.

      En hoe iemand in een bepaalde omgeving is ook nooit van te voren precies in te schatten.

      • + 3
      • 15 mei 2020 - 09:55
  • josdaboss

    Posts: 335

    37 miljoen pond toevoegen aan je vermogen terwijl je er 40 verdiend ex bonus en sponsoren? Dan maakt hij een hoop kosten..

    • + 0
    • 15 mei 2020 - 10:02
  • Banksaldo "Still I rise" #Blessed #Bestmoneyintheworld.

    • + 0
    • 16 mei 2020 - 08:39

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender