user icon
user icon

Ferrari toont in vijf weken ontwikkelde beademingsapparatuur

  • Gepubliceerd op 14 mei 2020 09:09
  • comments 13
  • By: Rob Veenstra

Het team van Ferrari draagt een steentje bij in de strijd tegen het coronavirus. De Scuderia heeft de handen ineen geslagen met het Italiaanse Instituut voor Technologie (IIT) uit Genoa om nieuwe beademingsapparatuur te ontwikkelen. Ze hadden slechts vijf weken nodig om een nieuw apparaat te ontwikkelen dat laagdrempeliger is in gebruik en minder kost dan de gebruikelijke apparatuur.

Het systeem kreeg de naam FI5 mee, verwijzend naar de eerste letters van de partijen die het ontwikkeld hebben en het aantal weken dat ze nodig hadden om van een leeg vel papier tot dit ontwerp te komen. Italiaanse, Mexicaanse en Amerikaanse bedrijven hebben reeds contact gezocht met Ferrari en het IIT om het product te certificeren en te distribueren.

Ferrari-teambaas Mattia Binotto: "De uitdagingen die het coronavirus opwerpt gaan we graag aan. FI5 is onze bijdrage in de strijd tegen deze pandemie, waarmee we de essentie van de Formule 1 en de karakteristieken van Ferrari onderstrepen; passie, creativiteit en de wens om te verbeteren. Dit project was stimulerend en gaf alle betrokkenen veel voldoening."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ik vind het toch wel even, een hele diepe buiging. F1 is meer dan alleen rondjes racen op een circuit, dat blijkt maar weer!

    Gaaf hoe dit zo is ontstaan, ook dat project pitlane

    • + 5
    • 14 mei 2020 - 09:13
    • JM_K

      Posts: 759

      100% met je eens... Ze hadden het ook niet kunnen doen.

      Dus op SF !!!!

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 09:35
    • Edward M

      Posts: 915

      Hopelijk wel de goede flew meter erin gezet.
      Inderdaad een knap stukje werk ook van mercedes die ook razend snel iets hebben ontworpen voor de beademingsaperatuur.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 09:48
  • Waarom is ie niet rood?

    • + 2
    • 14 mei 2020 - 09:35
    • en waarom geen mission winnow sponsoring?

      • + 3
      • 14 mei 2020 - 09:37
    • Hahaha, een speciale filteropening om een sigaret in te pluggen?

      • + 1
      • 14 mei 2020 - 09:42
    • kunnen de patiënten lekker vapen terwijl ze beademd worden

      • + 1
      • 14 mei 2020 - 09:46
    • Goed punt, ellende zat als je corona hebt. Gun ze ook hun vape.

      • + 1
      • 14 mei 2020 - 09:48
  • Mooi gedaan. Ze moeten hem alleen wel rood maken.

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 09:48
    • Zal ik de volgende keer even op refresh klikken voordat ik reageer? :)

      • + 2
      • 14 mei 2020 - 09:49
  • Blijkbaar aansprekend als FIAT zoiets doet?? Niks bijzonders , extra marketing is het .. Liefdadigheid of maatschappelijk bewustzijn is echt niet...

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 13:46
    • Beetle

      Posts: 991

      Net zoals jou bijdrages hier. Niks bijzonders en toevoegend.

      • + 0
      • 14 mei 2020 - 22:05
  • Kingarthur

    Posts: 95

    toch maar hopen dat er niet meer flow doorheen gaat dan gemeten wordt. Kon dan wel eens fout gaan :) j/k. Respect. Mooi gedaan .

    • + 0
    • 14 mei 2020 - 13:47

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

View more photos

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

View more photos

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team -
  • Points -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Italië
  • Date of b. 3 nov 1969 (50)
  • Place of b. , Italië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar