user icon
user icon

'Voorwaarden bij McLaren beter voor Vettel dan bij Ferrari'

  • Gepubliceerd op 29 apr 2020 16:35
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Het is heel goed mogelijk dat Sebastian Vettel besluit om zijn aflopende contract bij Ferrari niet te verlengen en dat de Duitser na dit jaar de overstap maakt naar McLaren. Dat stelt Sascha Roos, commentator bij het Duitse Sky. Het eerste aanbod van Ferrari voor een eenjarige verlenging met een fors verlaagd salaris was volgens Roos een aanfluiting.

"Sebastian heeft een immorele aanbieding gehad van Ferrari, met een aanzienlijk lager salaris en waarschijnlijk zonder de status van eerste coureur", steekt de Duitse commentator van wal. "Misschien is het een aanbod dat Sebastian niet kan accepteren en dan tekent hij niet bij. Dat zou de weg vrijmaken voor de komst van Carlos Sainz."

En Vettel bewandelt dan mogelijk de omgekeerde weg, naar McLaren. Roos vervolgt: "Sebastian en Andreas Seidl (McLaren-teambaas, red.) kennen elkaar goed van hun gezamenlijke tijd bij BMW. Voor Vettel draait het niet om geld. Hij is alleen geïnteresseerd in het rijden met een succesvolle auto voor een team waar hij de status geniet die hij in zijn ogen verdient."

"McLaren stapt na dit jaar over op Mercedes-motoren, dat is geen slechte ontwikkeling voor het team. Dat zou aantrekkelijk kunnen zijn voor Vettel, aantrekkelijker in ieder geval dan slechte voorwaarden en tweede viool spelen bij Ferrari. De omstandigheden zijn bij McLaren voor hem misschien beter dan bij Ferrari, waar hij tweede man is achter Charles Leclerc."

Nieuw contract

Voormalig Ferrari-president Luca di Montezemolo hoopt echter dat zijn oude werkgever Vettel nog tot een langer verblijf weet te verleiden. "Ja, ik zou hem een nieuw contract geven", deelde hij mede aan Leo Turrini van Il Resto del Carlino. "Sebastian is nog net zo snel als altijd, beschikt over ervaring en aan motivatie ontbeert het hem niet. Bovendien zou het voor Leclerc handig zijn om langer naast iemand van de statuur van Vettel te rijden. Charles is enorm getalenteerd, maar hij komt nu onder druk om zijn goede vorige seizoen een vervolg te geven en Ferrari bij de hand te nemen."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 3.348

    Dit moet wel onzin zijn. Zak die loopt te huilen dat de budgetten naar beneden moeten, zou wel de knip voor Vettel willen trekken? Geloof er niets van. Ze hebben bij McLaren een goede rijder (Sainz) en een leuke rijder (Norris). Zou zeggen houden zo.

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 17:22
    • DJJeffHax

      Posts: 581

      Ik denk dat Vettel en Sainz van stoeltje verwisselen volgend seizoen.

      • + 1
      • 29 apr 2020 - 17:24
    • De budgetten hebben niks met salaris te maken. Stoeltje ruilen zou eigenlijk wel cool zijn denk ik.

      • + 0
      • 29 apr 2020 - 17:48
    • jd2000

      Posts: 3.348

      Salaris valt inderdaad dutchiceman niet onder het budget, maar hoe dan ook je moet het wel betalen.

      • + 1
      • 29 apr 2020 - 20:02
    • Snork

      Posts: 7.023

      De pers moet toch iets te schrijven hebben nu er niks gebeurt?

      • + 1
      • 29 apr 2020 - 20:05
    • nelism

      Posts: 370

      Dat is geen onzin ze hebben ook sponsors die een knip kunnen trekken
      en dat gaat niet van het budget af en zo gaat het worden met groot verdieners

      • + 0
      • 29 apr 2020 - 20:21
    • Sainz kan niet op tegen Leclerc voor Mclaren zou dit wel een zakje zijn! schat Vettel hoger in dan Sainz, Sainz mag zich dan wel naar behoren ontwikkeld hebben maar tegen Hulkenberg hade hij het best zwaar 2j terug dat zegt voldoende imo zeker omdat hij gelijke status had bij Renault.

      • + 2
      • 29 apr 2020 - 21:34
    • snailer

      Posts: 3.178

      Uiteindelijk klopt dit voor de kleine teams, inderdaad Nelism. Echter hebben grote teams meer geld dan de budget limiet. De vraag is dus waar McLaren staat. Volgens mij niet lekker zo tijdens Corona. Je zou dus ook voor McLaren gelijk kunnen hebben.

      • + 0
      • 29 apr 2020 - 22:04
    • Dat is altijd zo'n non ding zo van "dan en dan had hij het zwaar tegen rijder x"

      Zo kun je er meer noemen. Massa beter dan Kimi, Button beter dan Lewis, Rosberg beter dan Lewis, Ricciardo beter dan Vettel. Zelfs Irvine beter dan MSC.

      Zijn allemaal momentopname's met bepaalde details waar wij over het algemeen geen notie van hebben.

      • + 4
      • 29 apr 2020 - 23:17
    • Sorry maar ik heb nooit overgelopen van Sainz, die Mclaren van vorig seizoen was een prima auto imo.

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 04:52
    • Dat je er niets van wil geloven is één: dat je er geen zak van begrijpt duidelijk twee.

      Dat wat Zak over de geldstromen in de sport roept zijn puur politiek gevoede uitspraken. Als de knip dus extra getrokken moet worden om een Vettel binnen te halen zal hij dat heus wel doen als ze echt interesse in Seb hebben.

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 09:24
  • Een beetje het Ricciardo 2 verhaal. Vechten om positie 7. McLaren kan hoger ingeschat dan Renault maar voorlopig staan ze achter de top 3 teams. Overigens is een scenario denkbaar waarbij Mercedes stopt en McLaren met Aston Martin om hun positie vecht.

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 17:33
  • Advies van Montezemelo, dezelfde gast die Schumacher weg deed.

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 17:41
    • Naja ik vind dit eigenlijk wel een prima idee. Sainz is prima voor ontwikkeling... Ferrari wordt zijn 4de team dan... heeft inmiddels in 6 auto's geracet. (tel ik de huidige 2020 McLaren er nog even niet bij) en zou zich prima kunnen ontpoppen als een nieuwe Barichello. Voor McLaren... mocht Sainz vertrekken... Wie is er beter om je pupil klaar te stomen voor het echte werk dan een 4 voudig wereldkampioen? Ik bedoel... Brown als marketing genie liet dit jaar goed het licht schijnen op Sainz... zodat Norris in alle rust kon ontwikkelen. Als McLaren fan vind ik Sainz en Norris super... maar ik zou het prima vinden als het Vettel Norris wordt.

      • + 0
      • 29 apr 2020 - 22:21
    • Maximo

      Posts: 6.081

      TylaHunter
      Ten eerste wil en gaat Sainz geen 2e coureur spelen bij Ferrari. Mijn verwachting is dat hij dan weer zichzelf onder te hoge druk zet en gaat "overdriven" met als gevolg allemaal blunders op de baan.

      En Vettel die Norris op komt leiden....... Norris heeft een voldoende rookie seizoen gehad en was erg vermakelijk voor het publiek, al vind ik dat erer na de wittebroodsweken ook een tijd moet komen en zeker bij de laatste race van het seizoen was hij lollig aan et doen op momenten dat het niet moest en liet hij zich vervolgens uiterst amateuristisch inhalen door Perez die hij in de laatste ronde gewoon achter zich had moeten houden.

      Kortom, ik heb in Norris nog geen WK materiaal gezien, kan nog groeien, maar dan moet er wel nog een flinke stap worden gezet door hem.

      Ik vind zelfs dat Sainz eigenlijk geen volwaardige teamgenoot heeft gehad in 2019 om zijn prestaties op waarde te beoordelen.

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 10:24
  • ringo

    Posts: 2.912

    Sainz kan wel een goede rijder zijn, en vettel heeft zijn nukken maar is en blijft wel een goede rijder. Betwijfel of iets uitmaakt...zal eerder botsen met leclerc :) denk vooral dat sainz sr junior naar ferrari wilt hebben en via louche kanalen voed

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 20:57
  • Ik vind Vettel/Leclerc een explosieve, dus niet-ideale combinatie. Aan de andere kant zou Sainz/Leclerc een wel érg jeugdig rijderskoppel zijn. Ik zie toch liever iemand komen die weet hoe het is om structureel op het podium te moéten finishen. Iemand zoals Ricciardo dus. Sainz misschien over een paar jaar.

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 21:53
    • Ricciardo heeft al een keer het onderspit moeten delven tov een jeugdigere coureur en daardoor het hazenpad moeten kiezen. Hij zou alles te bewijzen hebben als hij bij Ferrari komt en echt niet meer de jolige Ricciardo van weleer zijn. Ik denk dat de gevechten tussen Ricciardo en Leclerc nog weleens heftiger zouden kunnen zijn dan die tussen Vettel en Leclerc.

      Toch gun ik hem een zitje bij Ferrari en hoop ik stiekem dat hij Leclrec’s oortjes zou wassen.

      • + 2
      • 29 apr 2020 - 22:42
    • Okay, daar ga ik in mee, en dan durf hem aan Ricciardo Naar Ferrari, Vettel naar McLaren, en Norris naast zijn maatje Max in de RedBull

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 00:24
    • @RogerZzz,
      Ricciardo is een capabele coureur zonder meer, toch zou ik graag verdere 'verjonging' zien bij Ferrari, Leclerc liet zien dat dat de juiste weg is, en Sainz is niet overdreven jong en al wat seizoenen aan ervaring opgebouwd, vorig jaar gezien dat hij gegroeid is als coureur ik denk dat de tijd rijp is voor een overstap naar Ferrari, ik zou het een prachtig duo vinden..
      Maar nogmaals Ricciardo zou ik ook graag bij Ferrari zien. Een andere optie zou Kevin Magnussen kunnen zijn

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 08:11
  • Gamert

    Posts: 591

    Nee, alsjeblieft niet. Wie wil nou een overgewaardeerde en te oude ex kampioen in zijn auto? Oh shit dat is McLaren juist.

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 22:21
    • Meervoudig kampioen is altijd interessant voor een F1 team, niet alleen qua ervaring maar ook marketingtechnisch..
      Ze hebben bij McLaren jarenlang vastgehouden aan Alonso in de wetenschap dat ze puur met de wagen tot de achterhoede hoorde

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 08:13
    • Als je een viervoudig wereldkampioen bent, dan is overgewaardeerd wel het laatste wat je bent.

      • + 2
      • 30 apr 2020 - 08:46
    • ja maar wij zijn niet objectief en gamert wel

      • + 1
      • 30 apr 2020 - 12:33
  • Er is nog geen meter geraced in 2020.

    Wacht maar eerst de eerste twee races af. Dan weten we de krachtverhoudingen van de teams en de kansen voor de rijders.

    Als vettel de eerste paar wedstrijden wint/meedoet voor de titel dan is de kans groot dat die in 2021 bij Ferrari rijd. Heeft Ferrari inderdaad de plank alweer mis geslagen met de wagen dan zoekt die een team op dat wel de weg naar de top aan het maken is en dan zou McLaren best een mooie zijn.

    • + 0
    • 29 apr 2020 - 23:14
    • John6

      Posts: 3.825

      Sebastian Vettel en Ferrari moeten mogelijk voordat het Formule 1-seizoen 2020 van start gaat een beslissing nemen over het tekenen van een nieuw contract, zo vermoedt de viervoudig wereldkampioen.

      Een dag of 10 geleden was dit het nieuws, dus ik neem aan dat het wel bekend is binnen een maandje wat er met vettel gaat gebeuren, ik wil niet geloven dat hij gaat beginnen aan 2020 met Ferrari, en hij dan al getekend heeft bij een ander team.

      • + 0
      • 30 apr 2020 - 02:10
  • Als fan van Sebastian mag hij van mij wel naar McLaren toe. Volgens mij is hij toe aan een nieuwe uitdaging waarbij de druk een stuk minder hoog zal zijn. Laat het maar gebeuren!

    • + 1
    • 30 apr 2020 - 08:50
    • Volgens mij verlengt Seb nog gewoon met 1 jaar en hangt zijn verdere toekomst af van hoe het dan naast Leclerc gaat. Denk dat McLaren inderdaad een mooi alternatief is voor hem, de grote vraag is wie o wie zijn stoeltje bij Ferrari overneemt

      • + 1
      • 30 apr 2020 - 09:23

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender