user icon
user icon

Daniel Ricciardo sluit terugkeer bij Red Bull Racing niet uit

  • Gepubliceerd op 20 apr 2020 11:27
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Wat Daniel Ricciardo betreft is de deur naar Red Bull Racing voor hem niet in het slot gegooid. De Australiër sluit een terugkeer naar de Oostenrijkse renstal in de toekomst niet uit. Ricciardo verliet Red Bull Racing in de winter van 2018 naar 2019 om zijn geluk te beproeven bij het team van Renault. Bij die renstal is hij een vorstelijk salaris gaan verdienen.

Dat speelde ongetwijfeld een rol in zijn beslissing om bij Red Bull Racing te vertrekken, zoals ook het juk van rijden naast Max Verstappen en de kans om bij een heus fabrieksteam aan de slag te gaan factoren zijn geweest. Ricciardo had vast ook gehoopt dat hij ervoor kon zorgen dat Renault de aansluiting bij de drie topteams zou kunnen vinden, maar de Franse renstal wist de stijgende lijn van de voorgaande jaren niet door te trekken in 2019.

Nu loopt zijn contract aan het eind van dit jaar af en moet Renault de afweging maken of ze Ricciardo een geschat jaarloon van 22 miljoen euro nog waard vinden. Misschien moet de Australiër met minder genoegen nemen, wellicht slaat het team een andere richting in. Maar waar moet Ricciardo dan heen? Ferrari? McLaren? Mercedes? Of toch terug naar Red Bull Racing?

Dat laatste is wat Ricciardo betreft dus niet uitgesloten. "Dat is me nooit eerder gevraagd. Sluit ik uit dat ik ooit terugkeer naar Red Bull Racing?", herhaalde hij de vraag van Sky Sports F1. "Nee. Ik heb in mijn opvoeding altijd meegekregen dat je in het leven nooit, nooit moet zeggen. Sluit nooit iets helemaal uit, tenzij het een gevangenisstraf of iets dergelijks is. Dus zeg nooit nooit. Ik ben er 100 procent van overtuigd dat ik hetgeen dat ik in het verleden heb laten zien nog in me heb."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • die gaat een Vetteltje doen..., ook hij komt nooit meer terug bij RB..
    (ja ik zeg wel nooit... )

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 11:32
    • wie dan wel? als bv Hamilton stopt, Verstappen naar Mercedes gaat, Leclerc bij Ferrari blijft.. moeten ze dan Sainz terug gaan halen? Of een Mercedes of McLaren talent op gaan pikken? Zelf heeft RBR niet zoveel achter de hand. Bij Vettel en Ricciardo kunnen ze iig nog zeggen dat ze die zelf hebben gebracht. Voor nu lijkt het me ook onwaarschijnlijk, maar dat het nooit gaat gebeuren zou ik niet durven zeggen.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 11:36
    • Lampje01

      Posts: 162

      Ik vind dat ricc zich gedraagt als een f1 slet die alles accepteert zolang het hem voldoende geld oplevert. De sport staat bij hem op de de tweede plaats. Niet naast Max willen rijden, maar wel tweede coureur willen worden bij Ferrari. En nu ineens staat hij ook open voor RB waarvan hij weet 2de coureur te zullen worden. In mijn ogen verliest deze charmante man veel waarde als het gaat om de sport.

      • + 0
      • 21 apr 2020 - 00:40
  • vPutten

    Posts: 358

    Heimwee?

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 11:32
    • Wagenziekte? Abiteboulmoe?

      • + 3
      • 20 apr 2020 - 11:38
    • vPutten

      Posts: 358

      ik krijg ook wel een beetje de indruk dat het daar geen gezelligheid troef is

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 11:59
    • Het kruipen van Ricciardo is begonnen.... dat kan lager Daniel ... veeeeel lager...

      Ome Helmut is nog niet klaar met je.

      • + 4
      • 20 apr 2020 - 12:48
    • Daniel moet tijgeren @Commando ;)

      • + 3
      • 20 apr 2020 - 13:07
    • Stitch

      Posts: 4.846

      En de modder van de schoen van Onkel Helmut afslurpen ;-)

      • + 0
      • 21 apr 2020 - 07:56
  • jd2000

    Posts: 3.344

    Snap er nog steeds niets van de verbintenis Renault en Ricciardo. Wederzijds is er totaal geen commitment naar elkaar toe. Vanaf het begin wordt er zowel door Renault als Ricciardo de indruk gegeven dat er geen verlenging inzit. Vrees zowiezo dat hij bij Renault op het tweede plan komt met het aantrekken van Ocon. De Fransen zijn zo chauvinistisch dat Ocon eerste keus zal worden.

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 11:38
    • ringo

      Posts: 2.910

      omdat ze bij redbull geen talent hebben klaar staan. kvyat is nu ervaren maar zal niet de kwaliteit hebben voor een 1ste rijder. Albon kan er wel een worden alleen moment is moeilijk te bewijzen. gasly heeft wel kwaliteiten maar denk te licht voor redbull.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 11:55
    • Het initiatief van de verhuizing van Ricciardo lag bij Renault, en die deden het vooral om Red Bull een hak te zetten.. Dat de echte commitment dus ontbreekt nu blijkt dat het weinig tot niks heeft uitgemaakt voor de resultaten van Renault verbaast me niks.. Die gaan inderdaad de komende jaren inzetten op mede-fransman Ocon en dus zit Ricciardo weer in bijna dezelfde situatie als waar hij in Red Bull zat, alleen dan nu met een veel mindere auto.. Zou mij verbazen als Ricciardo lang blijft bij Renault, maar na de verhuizing van Red Bull naar Renault door hem mag eigenlijk niks me meer verbazen..

      • + 2
      • 20 apr 2020 - 12:31
    • Supersoft

      Posts: 888

      Precies inflatable,, daar komt ook nog eens bij dat Ocon niet echt een teamplayer is en RIC juist wel. Dus gaat day botsen, letterlijk en figuurlijk. Vraag maar aan Perez ;)

      • + 3
      • 20 apr 2020 - 13:55
  • John6

    Posts: 3.824

    Hij had niet weg moeten gaan, dus is voor iedereen de beste keuze als hij terug gaat naar Red Bull, dat kan ik nu al zeggen.

    • + 1
    • 20 apr 2020 - 11:38
  • Die mag van mij direct komen. De enige teamgenoot tot nu toe die Max aan kon en waarmee de werkrelatie ook uitermate goed bleef, mede door zijn vrolijke karakter!

    • + 2
    • 20 apr 2020 - 11:44
    • Max aan kunnen met 4 tienden per ronden racepace gemiddeld verschil is nu niet echt iemand verslaan , wat betreft werkrelatie was t inderdaad een geweldig koppel.

      Wel vind ik Ric beter dan Vettel

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 19:58
  • sailor

    Posts: 9.178

    Na Max is Ricciardo verreweg de beste coureur bij Red Bull.
    Max en Ricciardo zaten altijd lekker dicht bij elkaar tijdens de wedstrijden en kwalificaties en hoort dat ook.
    Die coureurs die allemaal na Ricciardo voor Red Bull hebben gereden missen gewoon dat beetje extra , Albon zal nog wel wat progressie boeken , maar waarschijnlijk kan hij het uiteindelijk ook niet aan

    • + 4
    • 20 apr 2020 - 11:55
    • 100% waarheid. Duimpje.

      • + 1
      • 20 apr 2020 - 12:51
    • Laatste seizoen werd RIC regelmatig op afstand gereden door VER.
      Niettemin blijft het jammer dat 'ie voor Renault koos, en ik hoop dat hij een kans krijgt.
      Maar inmiddels is Albon toch wel een waardig 2e rijder, dus of RIC nog veel kans maakt betwijfel ik.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 12:55
    • Zal afhangen hoe goed Albon het doet in de races die we mss nog krijgen, op dit moment ziet het er goed uit, Corona tijdperk is in het voordeel van Ricciardo!

      Ik ben nog niet zo zeker dan Albon geen kans maakt is toch een talent hoor, begint pas aan zijn 2de seizoen afwachten is de boodschap.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 15:04
  • LimboF1

    Posts: 4.209

    Ik zie Vettel nog eerder naar RBR terugkeren dan Ricciardo. Ricciardo heeft RBR toch wel een mes in de rug gestoken met hoe dat daar is gegaan.

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 12:16
    • John6

      Posts: 3.824

      Ik zie Vettel bijtekenen bij Ferrari, 1-2 jaar, dit wordt al bekend voordat het seizoen begint, dus ik neem aan salaris inleveren en dan wordt er een deal gemaakt voor 1-2 jaar.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 12:31
    • Marko & co zijn vrij rationeel denkende mensen vermoed ik, die nemen Ricciardo zo weer terug in het team omdat ze weten dat hij beter is dan wat ze nu hebben aan 2e rijders.. Hetzelfde geldt voor Vettel, ook die zouden ze zo weer voor hun laten rijden..

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 12:35
    • Ik zie Vettel ook wel bij Ferrari bijtekenen.

      Ferrari lijkt al te weten dat ze met deze auto geen WK ambitie hoeven te koesteren. Nu die auto ook naar volgend jaqr mee gaat zal ook dat nog een overgangsjaar worden.

      Vasthouden aan Vettel is dan voor de hand liggend. Zeker nu er dit jaar nog geen GP gereden is en een vervanger voor Vettel ook niet goed op waarde en vorm geschat kan worden.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 16:08
    • Als jouw teambaas in de media loopt de verkondigen dat ze kampioen willen worden met hun andere rijder, vraag ik mij af wie een mes in wiens rug gestoken heeft. Logisch toch dat Ricciardo naar andere mogelijkheden gekeken heeft.

      • + 2
      • 20 apr 2020 - 18:14
  • Beamer

    Posts: 1.001

    De vraag is waarom Red Bull hem terug zou willen nemen:
    - hij kan Max onder druk zetten
    - Max en Daniel kunnen het prima met elkaar vinden
    - hij PR-technisch erg goed is
    - hij sneller is dan de Albon / Kvyat / Gasly
    - hij kan belangrijke punten wegsnoepen bij de conurrentie

    • + 2
    • 20 apr 2020 - 12:44
  • Ik durf m wel aan, in 2021 rijdt hij weer bij RBR. Wordt onthaald als de verloren zoon en wordt dat jaar ook nog eens netjes 2e in het WK.

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 12:53
  • Toro Rosso heeft straks ook een top coureur nodig.............

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 15:05
  • Klus

    Posts: 826

    Ik vraag me af welke opties Ricciardo heeft. Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault. McLaren is geen optie denk ik. Ik denk dat ie het Leclerc heel moeilijk zou maken, dus dat lijkt me de beste optie voor hem. Maargoed, dan zou Vettel dus vertrekken.

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 15:21
    • Ik weet niet of Ferrari een Ricciardo wel aan Leclerc wil koppelen.

      Als ze op Leclerc inzetten zie ik ze er nog eerder een Giovinazzi aan koppelen. Puur om het karakter van Leclerc dat zich nu naast Vettel al tot een dikke clash heeft bewezen.

      • + 0
      • 20 apr 2020 - 16:12
  • Wat is gebeurd met het verhaal dat die inside info had dat reneault het wel even zou gaan doen

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 18:12
  • Arie54

    Posts: 2.744

    Maar Red Bull wel, dus...

    • + 0
    • 20 apr 2020 - 21:04
  • Japiootje

    Posts: 284

    Ha ha ... en dan te bedenken dat Ab. van Renault ooit in een intervieuw zei dat hij het beste rijdersduo van de F1 op de grid had staan. Nou Ab. ik denk dat de meningen hier toch wel over zullen verschillen ... Of moet ik zeggen : ehhhhh, welk rijdersduo. LOL

    • + 0
    • 21 apr 2020 - 09:16

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender