user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Coronavirus stopt silly season in de F1 niet"

  • Gepubliceerd op 24 maa 2020 13:41
  • comments 23
  • By: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo denkt niet dat met het stilleggen van de Formule 1 het silly season voor 2021 zal beïnvloeden. Voormalig F1-coureur Mika Salo zei onlangs dat vanwege het coronavirus, niet alleen Grands Prix maar ook contractbesprekingen zullen worden uitgesteld.

Mensen nemen gewoon beslissingen

De goedlachse Renault-coureur denkt daar echter anders over: "Alles is nu verknald en het is moeilijk te zeggen, maar mijn beste gok is dat de mensen de beslissingen zullen nemen die ze willen nemen, ongeacht hoe de dingen zijn veranderd."

De Australiër loopt aan het einde van dit jaar uit zijn contract bij het Franse team. Ricciardo geeft toe dat de mogelijkheid er is dat hij volgend jaar voor een ander team zal rijden. Het coronavirus zal hem niet tegenhouden om de volgende grote stap in zijn carrière te nemen.

"Ik vind het moeilijk te geloven dat iemand een éénjarige overeenkomst zou ondertekenen om daarna een vrij man te zijn voor 2022 vanwege de risico's die dat met zich meebrengt. Tenzij je in een unieke situatie zit, is een jaar normaal gesproken verre van ideaal, dus ik stel me voor dat alle contracten die vanaf nu worden getekend, zullen overgaan van de oude naar de nieuwe reglementen die nu pas in 2022 in de Formule 1 gaan gelden."

"Het maakt het interessant als je bedenkt dat de meesten van ons niet meer gecontracteerd zijn na dit jaar, behalve Max en Charles," voegde hij eraan toe. Er hangt nu zoveel in de lucht dat alles mogelijk lijkt."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Ric is met zijn hoofd bij Ferrari Of mischien wel Red Bull .

    Ik zal de hoon over me heenkrijgen hier , maar ik denk dat Leclerc een flinke dobber aan Ric zou hebben mocht ie bij Ferrari komen .

    • + 3
    • 24 maa 2020 - 14:12
    • Pappous

      Posts: 846

      Hoon over je heen krijgen kun je maar het beste ver boven staan. De beste stuurlui staan nog altijd aan wal en het leuke daarvan is dat we er zelf ook regelmatig tussen staan.

      • + 1
      • 24 maa 2020 - 14:32
    • Elke coureur heeft een redelijke dobber aan Ricciardo, dat had Verstappen ook.
      Denk alleen dat ze bij Ferrari de “fout” niet maken hem binnen te halen.
      Ricciardo heeft (terecht) kampioenschapsaspiraties.
      Dat levert alleen maar interne strijd op.
      Ik vermoed dat ze daar hun buik wel vol van hebben. Bij RBR redeneert men ongetwijfeld hetzelfde en Ricciardo weet zelf ook wel dat ie daar dan nr2 zou worden. Ik weet niet of hij daarvoor zou kiezen. En Albon vertoonde ook een redelijke leercurve, dus echt nodig hebben ze Ricciardo ook niet. Wellicht is McLaren een optie. Als ik bijvoorbeeld zou kunnen kiezen tussen Vettel en Ricciardo zou het een lastige keuze zijn maar zou het denk ik toch Ricciardo worden. Die is denk ik toch wat flexibeler met wagens in een ontwikkelingsfase. Dat heeft hij bij RBR wel aangetoond en zal denk ik zwaarder wegen dan dat Vettel potentieel de snellere is, want bij Vettel moet alles echt kloppen wil dat eruit komen.

      • + 3
      • 24 maa 2020 - 14:54
    • Joeppp

      Posts: 2.928

      Als je maar 1,5 meter afstand van de hoon houdt.

      • + 4
      • 24 maa 2020 - 15:25
    • 😂 hoon-alert!

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 15:58
    • Misschien zou het een goed idee zijn om Daniel naar Ferrari te halen.
      Leclerc is zo'n beetje onaantastbaar geworden als ideale hoonzoon en Seb is mediatechnisch wel uitgewerkt nu. De smiling assassin zou Charles nog een beetje in toom kunnen houden.

      • + 1
      • 24 maa 2020 - 17:43
    • Ricciardo is in iedere topauto een coureur om rekening meet te houden.

      • + 1
      • 24 maa 2020 - 20:56
    • Arie54

      Posts: 3.014

      Zou zomaar kunnen... Maar RIC moest eerst nog maar zien dat er een team is wat hem nodig heeft.

      • + 0
      • 25 maa 2020 - 08:42
    • Arie54

      Posts: 3.014

      @Need5Speed: 'Smiling assassin'....gewéldig!

      • + 0
      • 25 maa 2020 - 08:47
  • John6

    Posts: 4.035

    Waarom zouden ze Vettel eruit gooien, ik zie geen veranderingen komen bij Ferrari.

    • + 3
    • 24 maa 2020 - 14:28
    • Pappous

      Posts: 846

      Misschien wil Vettel zelf wel weg, hij heeft al eens eerder het hazenpad gekozen toen hij een sterke teamgenoot naast zich kreeg.

      • + 3
      • 24 maa 2020 - 14:36
    • Corona

      Posts: 134

      @Ouwe
      Vraag is dan wel waar Vettel heen kan (als hij zijn helm nog niet aan de bekende wilg wil hangen).

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 14:56
    • Als er nog een seizoen komt dit jaar en hij wordt weer verslagen door Leclerc dan denk ik zelf dat Vettel F1 voor gezien houdt. Maar Ricciardo naar Ferrari zie ik niet zo snel gebeuren. Reden waarom heb ik hier ergens boven geschetst.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 14:57
    • Joeppp

      Posts: 2.928

      Omdat er straks geen geld voor Vettel meer is en hij waarschijnlijk geen genoegen neemt met minder dan nu.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 15:26
    • Denk wel dat Ferrari de intentie heeft Vettel te behouden, maar dan wel met herziene financiële voorwaarden én de wetenschap dat Charles de toekomst is.
      Vraag is of Seb in de winter van zijn carrière een supporting role wil aangaan.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 15:32
    • Ja precies, mocht hij dat willen, dan kan hij net zo goed bij Ferrari blijven. Zal dan wel financieel wat moeten inleveren vermoed ik ook, maar dan nog is Ferrari waarschijnlijk een van de beste betalers.

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 16:00
  • Nee, maar dreigt wel een heel F1 seizoen te stoppen..

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 17:28
  • AUDI_F1

    Posts: 1.596

    Contracten worden straks gewoon met een jaar verlengt.

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 17:43
    • Hoho, er moet nog wel wat te ouwehoeren overblijven hé in deze barre tieden ;)

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 18:30
  • Ik verwacht ook dat Vettel gaat versoberd gaat verlengen maar mocht hij vertrekken dan zijn Sainz en Kvyat kanshebbers als 2e rijder denk ik.
    Kvyat ligt misschien niet zo voor de hand maar was al simulator rijder voor Ferrari, spreekt vloeiend Italiaans en heeft een zeer invloedrijke manager, n.l. Nicolas Todt.

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 18:45
    • Of hij telt zijn banksaldi, vraagt als afscheid een paar rode bolides mee en gaat lekker touren .

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 20:58
  • MCL34

    Posts: 531

    Blijft de vraag, wat is de volgende stap voor hem. Bottas doet het bij MB goed. Staat qua punten nog op gelijke hoogte met Lewis. Zelf in de kwaliduals staan ze gelijk

    • + 0
    • 24 maa 2020 - 21:59
  • Hoopt Riciardo, die natuurlijk alles er aan wil doen om Renault in te ruilen.

    • + 0
    • 25 maa 2020 - 09:18

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 792
  • Podiums 21
  • Grand Prix 106
  • Land Australië
  • Date of b. 1 jul 1989 (31)
  • Place of b. Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar