user icon
user icon

Lando Norris wil elke race zijn helmdesign veranderen

  • Gepubliceerd op 23 maa 2020 09:44
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Lando Norris debuteerde in 2019 in de Formule 1 voor het team van McLaren. Zijn contract werd verlengd en daarom rijdt hij dit jaar voor het tweede seizoen in de F1. De 20-jarige coureur heeft aangekondigd dat hij van plan is om voor elke race van het seizoen 2020 een andere helm te ontwerpen.

De FIA heeft de regels voor helmontwerpen in de aanloop naar dit seizoen opgeheven, voorheen waren de coureurs beperkt tot twee grote veranderingen tijdens een seizoen. De regel had maar weinig fans, namelijk Sebastian Vettel en Daniil Kvyat, die in het verleden felle kritiek hadden op de regel, die erop gericht was om de coureurs makkelijker herkenbaar te maken in hun auto's dankzij een consistent helmontwerp.

Herinneringen per helm

Maar die regel is nu verdwenen en Norris is van plan om ten volle te profiteren door elk raceweekend met een ander design te komen. Norris zegt hierover: "Ik ben van plan en ga proberen om voor elke race een ander special ontwerp te maken. Ik heb ze nu allemaal aan mijn muur hangen. Het is iets waardoor ik elke race zal herinneren, er is altijd een bepaalde sfeer per helm."

"Nu we meer keuzevrijheid hebben qua helmdesigns kan ik wat meer overdreven designs laten maken, met meer kleur en dat soort dingen. Ik zal uiteraard nog steeds mijn standaard-design gebruiken, want dat hoort bij mij. Alles daar omheen, de kleuren en designs zal aangepast worden. Hopelijk kan ik dat aanpassen gericht op de Grand Prix en het land waar we op dat moment racen. Tot nu toe zijn de ontwerpen die ik heb gezien erg goed gelukt, ik ben er blij mee."

Kangoeroe helm

Norris besprak de helm die hij voor de Grand Prix van Australië had ontworpen en die de fans helaas nooit in actie hebben zien komen omdat de race werd afgelast. "Ik heb mezelf als kangoeroe aan de bovenkant met een beetje een zonsondergang op de achtergrond. Deze voor Melbourne had ik niet veel aangepast maar voor toekomstige races ga ik proberen meer te mengen."

Bevriend met Max Verstappen

De jonge Brit is goed bevriend met Max Verstappen en ze rijden dan ook regelmatig samen of tegen elkaar tijdens simrace wedstrijden.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.602

    Blijft bij 1 design dit jaar...

    • + 0
    • 23 maa 2020 - 09:44
    • mario

      Posts: 6.419

      Misschien een tweede met het Corona-logo....

      • + 2
      • 23 maa 2020 - 09:52
    • mario

      Posts: 6.419

      Om de rest van het jaar te herinneren...

      • + 0
      • 23 maa 2020 - 09:52
  • dat is mooi Lando, heel erg mooi m'n jongen...

    • + 1
    • 23 maa 2020 - 10:16
  • Welke race Lando?

    • + 0
    • 23 maa 2020 - 10:51
  • Snap die nieuwe generatie echt niet. Er gaat imo niets boven een steady heldesign waardoor de fans je goed herkennen. Stel je nu eens voor dat Senna Prost en Stewart ook elke GP een nieuw design zouden hebben gehad... boeh bah moet je toch echt niet aan denken.

    • + 5
    • 23 maa 2020 - 12:02
    • Persoonlijk ben ik ook meer voor een steady helmdesign... Maar ik kan ook wel weer genieten van bijvoorbeeld Valentino Rossi die elk weekend een andere helm neemt, die door bepaalde kenmerken toch weer resulteren naar een echte Rossi helm. Maar als iedereen continu veranderd is dat ook niet meer speciaal.

      • + 0
      • 23 maa 2020 - 15:44
  • Aiii

    Posts: 684

    "Bevriend met Max Verstappen
    De jonge Brit is goed bevriend met Max Verstappen en ze rijden dan ook regelmatig samen of tegen elkaar tijdens simrace wedstrijden."

    Thanks, super relevant dit.

    • + 4
    • 23 maa 2020 - 12:13
    • d@nny

      Posts: 2.151

      Hahaha daar dacht ik ook meteen aan maar dacht, laat ik het niet zeggen en alleen maar denken (blijf positief etc)

      • + 1
      • 23 maa 2020 - 12:16
    • JV

      Posts: 1.778

      @ d@nny.
      ik denk ook al een tijdje iets.
      En dan denk ik laat ik het maar niet zeggen en alleen maar denken...
      Met jouw avatar vind ik al jouw bijdragen positief (:

      • + 0
      • 23 maa 2020 - 20:46
    • d@nny

      Posts: 2.151

      Blij dat ik kan bijdrage aan positiviteit JV :-)

      • + 0
      • 24 maa 2020 - 10:10
  • Dat is niet zo moeilijk, want er blijven er niet veel over op deze manier.

    • + 0
    • 23 maa 2020 - 12:14
  • Wat is dat toch voor onzin om elke race je helm te willen veranderen. Een verandering moet speciaal zijn. Ik zou als coureur een keer of 2 per jaar een speciaal edition maken en voor de rest gewoon met dezelfde helm. Of 3 helm designs en die dan het hele jaar afwisselen. Maar dat ben ik

    • + 1
    • 23 maa 2020 - 19:32

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar