user icon
user icon

Renault heeft geen interesse in Sebastian Vettel

  • Gepubliceerd op 17 maa 2020 12:24
  • comments 17
  • Door: Niels Langenberg

Cyril Abiteboul heeft de geruchten over een komst van Sebastian Vettel naar Renault de kop ingedrukt, aan de andere kant is de teambaas bang om Daniel Ricciardo kwijt te raken aan het einde van het seizoen.

"Hij zal alleen blijven als wij een goede basis kunnen bieden", verklaarde Abiteboul aan het Franse Canal Plus. "Ik heb hier eigenlijk nog geen antwoord op dus we zullen moeten wachten tot de eerste races van het seizoen gereden zijn. Wij vragen ons af of wij een stap hebben gemaakt en of wij meer vertrouwen hebben dan in 2019."

De Fransman geeft toe dat Ricciardo een belangrijke schakel kan worden in het 'Silly Season'. Als Ricciardo vertrekt zal volgens de Franse media Sebastian Vettel de ideale kandidaat zijn om hem te vervangen. "Ik zeg er geen nee tegen, hij is een viervoudig wereldkampioen en een uitstekende coureur. Ik heb al met hem samengewerkt en ben al wereldkampioen met hem geworden".

Abiteboul gaf aan dat Christian Lundgaard een betere kandidaat zal zijn om Ricciardo te vervangen: "Lundgaard is zeker een optie, maar hij zal dit jaar zich moeten bewijzen in de Formule 2. Maar, onze prioriteit is het verlengen van Daniel Ricciardo. Het idee om een team om hem heen te bouwen is vanaf dag één een doel voor beide partijen geweest", zo sloot de directeur van Renault af.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.120

    Benieuwd of we Renault nog zien volgend jaar,worden deze periode weinig nieuwe auto's verkocht.

    • + 2
    • 17 maa 2020 - 12:48
    • Dat, en paar andere teams nu er flink minder inkomsten worden behaald tbv het prijzengeldpotje.

      Wellicht dat Bernie nog persoonlijk wil inspringen om kleine teams deze crisis door te helpen, hij schijnt nog wel paar miljard op de bank te hebben ☺️

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 12:56
    • masf1

      Posts: 6.120

      Wie weet is Bernie volgend jaar weer eigenaar?

      • + 2
      • 17 maa 2020 - 13:02
    • Masf1... Bernie als eigenaar van een team zou ik toejuichen... Genoeg geld. Bernie als eigenaar van F1 is niet te doen joh... De man is 89 jaar oud en heeft soms heldere dagen... maar begon al idiote ideeën te opperen vanaf 2006. Medaille systemen, last-man-standing qualifying, mindere teams beboeten voor slechte prestaties... Liberty doet t niet heel slecht, maar de FIA dwarsboomt vaak nog hun goede visie.

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 13:15
    • "Wellicht dat Bernie nog persoonlijk wil inspringen om kleine teams deze crisis door te helpen, hij schijnt nog wel paar miljard op de bank te hebben"

      Zou niet weten waarom hij dat zou doen. Sinds zijn verkoop heeft hij maar één doel: De F1 zwart maken.

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 13:17
    • Stitch

      Posts: 4.809

      Wedden dat Arie Bietneboel Vettel met open armen ontvangt, mocht men bij Ferrari voor Ricciardo kiezen?

      • + 0
      • 18 maa 2020 - 09:11
    • Arie54

      Posts: 2.589

      @Masf1: Dat geldt ook voor Mercedes, Ferrari, Honda en Alfa Romeo...

      • + 0
      • 18 maa 2020 - 09:17
  • Titel:
    "...geen interesse in Vettel".

    In het artikel:
    "Ik zeg er geen nee tegen, hij is een viervoudig wereldkampioen en een uitstekende coureur. Ik heb al met hem samengewerkt en ben al wereldkampioen met hem geworden".

    Me...confused...

    Ik zie Vettel niet echt passen bij Renault.
    Dan eerder Mclaren eerlijk gezegd.

    Maar iets zegt me dat het Ferrari of byebye F1 is.

    • + 3
    • 17 maa 2020 - 13:03
    • Buurman

      Posts: 831

      Of naar Alfa Romeo om weer lekker naast z'n maat Raikkonen te rijden.

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 13:16
    • Same... al voeg ik er nog een 3de optie bij... T wordt Ferrari, de sport verlaten of een onwaarschijnlijke ruilwissel met Lewis Hamilton. T derde benoem ik omdat er wel eens gekkere dingen zijn gebeurt in F1.

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 13:17
    • Ja hele rare titel, terwijl er duidelijk staat dat ze wel interesse hebben

      • + 2
      • 17 maa 2020 - 15:08
    • Snork

      Posts: 6.583

      Een Duitser in een Frans team? Dat lukte alleen de Hulk, en ik denk niet dat ze dit nog een keer gaan doen. Croissants en Bradwurst....bad combination.

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 17:00
    • En dam dat verhaal over Lundgaard. Is een veel betere vervanger, maar moet zich nog wel bewijzen in de Formule 2.
      De kwaliteit van de artikelen op deze site is, in vergelijking met de concurrentie, echt gewoon heel erg laag.

      • + 1
      • 18 maa 2020 - 00:09
  • Pappous

    Posts: 841

    Als Vettel zijn relativeringsvermogen goed op orde heeft en daar twijfel ik geen moment aan, dan blijft hij indien mogelijk nog een paar jaar bij Ferrari. Mocht dat tot de mogelijkheden behoren en hij zich wil schikken in de rol die hem toebedeeld wordt natuurlijk. Heel misschien zou Mercedes nog een optie kunnen zijn maar voor de rest vrees ik het ergste.
    Laten we eerst maar eens afwachten hoe de gehele F1 er na dit seizoen voor staat.

    • + 1
    • 17 maa 2020 - 13:23
  • Kelly@

    Posts: 54

    Ander heb ik nog wel een zitje voor hem over!

    • + 1
    • 17 maa 2020 - 14:34
    • Als je je naam verandert naar @Kinky Kelly geef ik je een goede kans dat Vettel ingaat op je voorspel ;)

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 18:53
  • Arie54

    Posts: 2.589

    Geloof er niks van. Volgens mij willen ze alles op Ocon zetten en hopen ze op een WC met een Franse auto en een Franse coureur.

    • + 0
    • 18 maa 2020 - 09:17

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar