user icon
user icon

Max Verstappen reageert op wel of niet doorgaan GP Australië

  • Gepubliceerd op 12 maa 2020 17:06
  • comments 35
  • Door: Brick van Boxtel

Het is een hot topic op dit moment: Het Coronavirus. Veel coureurs en teams wachten rustig het oordeel van de FIA af, maar Lewis Hamilton was eerder al duidelijk. De Brit vond het bizar dat het gewoon doorgaat, tot nu toe.

Vandaag kwam naar buiten dat het teampersoneel van McLaren en andere teams zijn getest op het virus, waarbij minimaal één test positief was. Hierdoor besloot McLaren zich terug te trekken uit het raceweekend. Max Verstappen mocht op twee meter geïnterviewd worden, handenschudden was verboden en hoesten is meteen de sessies verlaten. 

Toch wist GPToday.net de 22-jarige Red Bull Racing-coureur even te spreken. "Het is natuurlijk niet geweldig wat er op dit moment gebeurt, maar je probeert gewoon de richtlijnen te volgen. Ik ben geen dokter, dus ik weet natuurlijk niet echt hoe ik dat moet aanpakken. Ik volg gewoon wat mensen me vertellen en dat is op dit moment het beste wat we kunnen doen."

Max probeert er zelf niet teveel over te denken. "Ik probeer er persoonlijk niet teveel aan te denken. Natuurlijk hoop ik dat alles door zal gaan, maar het hangt ervan af wat mensen zullen beslissen, de mensen met kennis zullen beslissen. Ik denk dat we daar maar op moeten wachten."

Op dit moment is er een spoedvergadering in Australië over het doorgaan van de Grand Prix. Het zou de eerste race van het seizoen zijn, maar daar lijkt verandering in te komen. Veel mensen in de Paddock hebben te horen gekregen dat de Grand Prix niet doorgaat.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Heel de pl**ris breekt uit.
    Max Verstappen: ´"Het is natuurlijk niet geweldig wat er op dit moment gebeurt´

    Mannetje hoor. Vergeleken met andere rijders die al helemaal in de paniek waren maar toch maar de wagen wilde instappen.

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 17:15
    • Ik heb nog geen rijders gezien die in paniek waren eigenlijk. Wel rijders die het idioot vonden dat het hele circus gewoon schijnt door te draaien.

      • + 14
      • 12 maa 2020 - 17:21
    • greinsje

      Posts: 57

      Mja het gaat ook nergens over dat de pleuris uitbreekt. Je hebt elk jaar de griep en daar gaan veel meer mensen aan dood. Doe je weinig aan. de meeste mensen krijgen geen tot weinig klachten als ze corona hebben.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 17:22
    • Afkickkliniekwaardige.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 17:26
    • marcio

      Posts: 2.326

      @Cherokee
      Alles wat Max zegt, vindt Royalere geweldig. Daardoor verzuimt hij om de uitspraken van Max op waarheden te controleren. Doe je niets aan. Zo is hij nou eenmaal!

      • + 12
      • 12 maa 2020 - 17:29
    • Cherokee. Kijk even naar italie, en China in het begin.
      marcio: Verzin eens wat nieuws. Je plaat begint vast te hangen. evenals de vele andere die me maar blijven stalken.
      dezeswieler: Idd ik moet idd afkicken als er binnen een maand geen race is.

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 17:34
    • Kubica

      Posts: 3.586

      De jouwe hangt allang met je Max gekwijl en je „ ik had het toch gezegd”

      • + 19
      • 12 maa 2020 - 17:36
    • Doe eens even normaal naar elkaar toe!
      Ieder mag zijn mening hebben, laat elkaar in waarde.

      • + 9
      • 12 maa 2020 - 17:55
    • d@nny

      Posts: 1.984

      Nou Nou Nou wat een mannetje want wat ie hier zegt is me toch een pak speciaal zeg!

      Iemand (Max) geeft gewoon antwoord en ene Royalere komt bijna klaar in zijn broek. Ongelovelijk.

      • + 10
      • 12 maa 2020 - 17:58
    • @greinsje van wat ik heb gelezen zo links en rechts, is het virus of je nu een goede of slechte weerstand hebt best zwaar voor je lichaam. als je lichaamseigen afweercellen niet snel genoeg hun werk doen, hoest je binnen de kortste keren bloed op, en als dit het geval is.... ben je verder van huis.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 18:21
    • Ik moet hier Ridertje toch gelijk in geven, het schijnt hier mode te zijn om iemand (Royalere) iedere keer weer aan te vallen....is niet nodig.
      Ook al ben je het niet met elkaar eens, leven en laten leven.

      Voor Messi........gelden andere regels.

      • + 8
      • 12 maa 2020 - 19:21
    • d@nny

      Posts: 1.984

      @Ouwe-chagrijn

      Daar ben ik het normaal gesproken mee eens maar als je sommige uitspraken van Royalere in de chat leest en hoe hij vindt dat we met elkaar zouden om moeten gaan past dit he-le-maal in zijn straatje.

      In dit geval vindt ik het dus wel best.

      • + 2
      • 12 maa 2020 - 21:07
    • snailer

      Posts: 3.177

      Kleutertje luister is weer eens op deze site te belezen.
      Niets van aantrekken Royalere. Ben het zeker niet altijd met je eens. Maar wel dat er mensen je digitaal constant aanvallen. Of zoals je zelf zegt: stalken.

      • + 3
      • 13 maa 2020 - 07:38
  • Godverdomme, had zo een zin in het nieuwe seizoen. Maar begrijp het wel als het niet doorgaat..

    • + 2
    • 12 maa 2020 - 17:16
    • Ja, praktisch iedereen begrijpt t wel maar godnondejutoch, wat is dit zuur man..
      ik hoor nu steeds meer dat Baku de eerste race gaat worden. De tering zeg! Afkickkliniekeaardige situatie..

      • + 2
      • 12 maa 2020 - 17:25
    • @Zeswieler, kop op, er is altijd nog alcohol ;)

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 17:40
  • Moet die jongen niet slapen ;)

    • + 1
    • 12 maa 2020 - 17:22
    • onetimer

      Posts: 423

      Verstappen is op zijn kamer aan het gamen met Norris, Sainz, Perez en nog een paar anderen.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 17:33
  • Rimmer

    Posts: 7.194

    Ik volg het kabinet.
    Tot 31 maart zit ik lekker in de tuin want ik ben verkouden en volgens mij houdt dat nog wel ff aan.
    Heerlijk zo’n vroege vakantie. De gamma en praxis zullen wel een mega omzet draaien de komende weken.
    Uiteraard wil ik niemands dood op mijn geweten hebben dus onder luid protest slaap ik morgen lekker uit.

    • + 2
    • 12 maa 2020 - 17:25
    • Dat zijn de goeie! Wel afgeven op het beleid om er vervolgens optimaal misbruik van te maken.

      • + 1
      • 12 maa 2020 - 17:39
    • Rimmer

      Posts: 7.194

      Zeker zeker. Eerst voor mongool uitgemaakt worden en daarna afgerekend worden als je ernaar luistert haha
      Iedereen draait door en ik ga morgen gewoon vrolijk naar het werk. Doe toch normaal mensen

      • + 2
      • 12 maa 2020 - 17:43
    • Buurman

      Posts: 965

      Salty much? 😂

      • + 3
      • 12 maa 2020 - 18:23
    • Politik

      Posts: 5.442

      Nou Rimmer,

      Wat een selectieve verontwaardiging.
      Ben je ondanks dat je.niet besmet bent toch nog het slachtoffer.
      Chapeau!

      • + 2
      • 12 maa 2020 - 19:19
  • ja ja ja, coronavirus we weten het nu wel...
    veel belangrijker; De Plaaggeest uit Bassie en Adriaan is op 83 jarige leeftijd overleden!

    • + 2
    • 12 maa 2020 - 17:35
  • Kan God Lewis dit probleem niet gewoon te niet doen?
    Of is hij toch ook gewoon maar een mens?

    • + 0
    • 12 maa 2020 - 18:57
    • Wat een stompzinnige reactie... Ik ben geen Lewis fan maar net als met alle kritiek op Senna dat hij spiritueel sprak... Tuurlijk zijn ze mensen.

      • + 0
      • 12 maa 2020 - 22:09
  • Rikkie

    Posts: 104

    Wat zijn jullie allemaal onozelaars. Corona is iets dat heel de wereld treft en toch vinden sommigen F1(lees Verstappen)belangrijker.

    • + 0
    • 13 maa 2020 - 09:34
    • Dat vindt echt helemaal niemand. En als je toch mensen lukraak onnozel gaat noemen, adviseer ik je om het correct te spellen. Anders kom je zelf zo onnozel over.

      • + 1
      • 13 maa 2020 - 10:08
  • Uitgaan

    Posts: 264

    In plaats van een sim race organiseren . Is veiliger op alle vlakken en kan ook op Ziggo. Max zal daar vast ook een voorstander van zijn.

    • + 0
    • 13 maa 2020 - 13:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar