user icon

Max Verstappen: "Hoop dat we in Melbourne direct kunnen strijden om de overwinning"

  • Gepubliceerd op 10 maa 2020 12:46
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Over enkele dagen begint de eerste Grand Prix van het seizoen. Ondanks onzekerheden de afgelopen week door het coronavirus gaat de Australische Grand Prix gewoon door, inclusief publiek. Max Verstappen hoopt daar een goede start te maken en meteen mee te doen om de overwinning.

Daarbij kan Verstappen ook de jongste wereldkampioen ooit worden, maar dit jaar is dan wel zijn laatste kans. Die titel kan hij afpakken van Sebastian Vettel, die nu dit record in handen heeft.

Goede start in Australië

Belangrijk zal zijn voor Red Bull Racing, Verstappen en Honda om in Melbourne meteen goed voor de dag te komen. Tijdens de wintertests zag het er goed uit maar dit zegt nog niet altijd alles.

De 22-jarige Nederlander is echter hoopvol dat het een goed seizoen kan worden, maar zou teleurgesteld zijn als hij weer met een achterstand op Mercedes moet beginnen. In gesprek met de Telegraaf zegt Verstappen: "Ik hoop dat we direct kunnen meedoen. Dan hoeven we nog niet per se de snelste te zijn, maar we moeten minimaal binnen twee à drie tienden van de kop zitten. Dan weet je: het seizoen is nog lang en er kan nog veel gebeuren."

"Als we een halve seconde langzamer zijn, gaat het lastig worden. Zeker met de normale ontwikkelingscurve van Mercedes ga je dat niet makkelijk bijbenen. Als het zo is? Dan zou dat pijnlijk zijn. Maar ik kan daar niets aan veranderen."

Ontwikkeling Red Bull

Hoewel Verstappen spreekt over de ontwikkelingscurve van Mercedes is van Red Bull bekend dat het Oostenrijkse team, gevestigd in het Engelse plaatsje Milton Keynes, ook altijd beschikt over een goede doorontwikkeling tijdens het seizoen. Veel zal afhangen van de start tijdens het seizoen en de eerste paar races, anders verschuift de focus mogelijk naar 2021.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mikeen

    Posts: 116

    Dit is het eerste seizoen dat ik het idee heb dat het ook daadwerkelijk zou kunnen gebeuren. Zou mooi zijn voor de sport!

    • + 1
    • 10 maa 2020 - 12:57
    • En dan ga je zien dat er een koude douche volgt na de 1-2 van Mercedes...
      Ik hoop ten zeerste dat jouw idee werkelijkheid wordt...(idealiter met Ferrari voorop, anders graag RB).

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 13:18
    • Mensen hebben echt een korte termijn geheugen. We zien al sinds 2016 deze berichten. En elke keer loopt Australië op een grote teleurstelling uit. Vorig jaar was er een podium maar vraag niet hoe. Ongeveer op een seconde gezet in de kwalificatie. Ik heb er 0 vertrouwen in. Dit wordt opnieuw een jaar voor Mercedes en Hamilton. Vanaf 2021 hebben andere teams een echte kans.

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 14:26
    • "Mensen hebben echt een korte termijn geheugen. We zien al sinds 2016 deze berichten. En elke keer loopt Australië op een grote teleurstelling uit"

      In 2016 presteerde Red Bull juist beter dan verwacht na een heel matig seizoen in 2015.

      Voorafgaand aan afgelopen seizoen werd er vaak beweerd dat Red Bull zou terugvallen richting de middenmoot. Er is iemand die ook maar had verwacht dat Red Bull vorig jaar in Melbourne Ferrari zou verslaan?

      Je moet niet vergeten dat Red Bull vorig jaar aan de start stond met een nieuwe motorleverancier na een rommelige voorbereiding in de wintertest. Dat is dit jaar allemaal anders. Nu verwacht ik ook niet dat Mercedes meteen verslagen wordt, maar er is zeker een kans dat Red Bull er dicht op zit

      Verder weet ik niet zo goed wat ik van het artikel moet denken. De quote komt helemaal niet meer terug in de tekst. Sterker nog, Verstappen zegt blijkbaar het volgende:

      "Als we een halve seconde langzamer zijn, gaat het lastig worden. Zeker met de normale ontwikkelingscurve van Mercedes ga je dat niet makkelijk bijbenen. Als het zo is? Dan zou dat pijnlijk zijn. Maar ik kan daar niets aan veranderen."

      En dat Verstappen hoopt te kunnen winnen zal best, maar volgens mij spreekt hij helemaal niet die verwachting uit.

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 18:10
    • Mikeen

      Posts: 116

      @Toni hamil: goh, dat meen je niet. Zulke berichten zie je inderdaad al jaren, door allerlei teams. En dat is dus ook van voor 2016, maar wellicht is dat je voor die tijd ontgaan. Vandaar ook mijn post dat dit de eerste keer is dat ik het idee heb dat het ook daadwerkelijk zo zou kunnen zijn. Honda heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt en RB heeft 'm deze keer beter voor elkaar. Alleen jammer dat het lijkt alsof Ferrari jasje uit heeft gedaan, zou mooi zijn als die er ook bij zitten.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 20:17
  • "Als we een halve seconde langzamer zijn, gaat het lastig worden."

    Ja,maar wat als ze een halve seconde sneller zijn als de rest?
    Daar hoor ik niemand over!

    • + 1
    • 10 maa 2020 - 13:07
  • Ondertussen hoor ik dat de achter remmen van Merc illegaal zijn verklaard
    Weet iemand iets meer?

    • + 0
    • 10 maa 2020 - 13:12
    • Staat een heel artikel op AMuS. Zie ook twitter tobias grüner.

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 13:14
    • Ja,klopt,maar ze zijn druk bezig met een schikking.
      Zal wel los lopen.

      • + 8
      • 10 maa 2020 - 13:14
    • Twitter Tobi Grüner moet het zijn.

      Red Bull has questioned the legality of Mercedes' rear brake ducts. FIA reacted by sending out a new Technical Directive (TD 014/20) to clarify what's allowed. It forces Mercedes to make modifications to avoid trouble at Melbourne.

      • + 2
      • 10 maa 2020 - 13:18
    • Politik

      Posts: 7.029

      Begreep dat Racing Point met hetzelfde systeem rijdt dit jaar en dat het koelingsysteem van hun dus ook afgekeurd is.

      Als.ik dan logisch redeneer zou dat betekenen, dat Mercedes vorig jaar dus ook al met dat systeem gereden heeft.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 13:29
    • Gaat deze technical directive Mercedes de das om doen?

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 13:34
    • Dank @Pietje

      • + 1
      • 10 maa 2020 - 14:02
    • ja ze moeten wagen aanpassen

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 14:03
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ja, de remmen zijn illegaal!

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 16:09

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar