user icon
user icon

Ho-Pin Tung over de hoge hoed van Max: "Hij kan zorgen voor spektakel"

  • Gepubliceerd op 08 maa 2020 13:12
  • comments 32
  • Door: Brick van Boxtel

Ho-Pin Tung komt in verschillende autosportklasses uit. De Nederlandse Chinees schat de kansen van Max Verstappen dit jaar in op 50/50. 

De Formule 1-auto’s van tegenwoordig zijn erg stabiel en goed. Mercedes bewees vorig seizoen voor het vijfde opeenvolgende seizoen de beste auto te hebben gebouwd. Red Bull Racing domineerde daarvoor, maar Ferrari was nergens te bekennen op een aantal races na. 

Wie beter is; Red Bull Racing of Mercedes, weet Tung niet. "Formule 1-auto's zijn tegenwoordig zo betrouwbaar. Mercedes heeft zo'n solide basis, daar kunnen ze op bouwen. Maar ik denk dat Red Bull ook goed is."

Verstappen laat vaak memorabele wedstrijden zien. De 22-jarige Limburger rijdt om te winnen en dat is af te lezen aan zijn rijstijl; alles of niets. De autosportcoureur die ook wel eens bij Ziggo Sport te gast is, zegt dat Verstappen dit seizoen voor een stunt kan zorgen. "Max kan natuurlijk altijd punten uit de hoge hoed halen op circuits die zwakker zijn voor Red Bull, waardoor ik denk dat hij boven Bottas zal eindigen in het kampioenschap."

Tung gaf Hamilton ondertussen de tip om de Grand Prix van Australië volgende week te winnen en zei: "Als je de tests bekijkt op basis van waarnemingen en cijfers, loopt Mercedes nog steeds voorop. Red Bull zit er net achter, dan is er een gat naar Ferrari. De top drie blijft de top drie, het enige verschil met vorig jaar is dat Ferrari nu iets verder achterloopt op Mercedes en Red Bull Racing."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • jd2000

    Posts: 3.331

    Dat is nou een topgozer. Zou willen dat hij vaste gast is in Ziggo's F1cafe. Aardige vent en zeer deskundig. Luister graag naar hem.

    • + 10
    • 8 maa 2020 - 13:30
    • Helemaal mee eens. Heb me afgelopen vrijdag weer zitten ergeren aan popiejopie Plooij , en aan Rob Kamphues die er maar in mee gaat..
      En Van de Garde is een vriendelijke jongen, maar die kan maar moeilijk echt interessante dingen vinden om te zeggen.
      Ho-Pin Tung zou het programma 2x beter maken.

      • + 8
      • 8 maa 2020 - 13:41
    • Ho-Pin-Tung is echt een goede racer... een beetje onder de radar maar toch gewoon betaald coureur voor Jaguar & LMP2. Vind zijn analyses ook goed onderbouwt... Ik weet nog wel vorig jaar Spa, dat Rob Kamphues hem belachelijk probeerde te maken met " Oh jij weet dat precies daar een hobbeltje zit waardoor hij zich ver remt"... Gelukkig greep Doornbos even in met: " Uh hij heeft daar net die 6 uurs race achter de rug dus hij zou dat beter weten dan wij hier. "Ohjaa is ook zo"

      • + 3
      • 8 maa 2020 - 19:16
    • elflitso

      Posts: 370

      Helemaal eens met jou @JD2. Ho-Pin Tung zit zich vaak ook zichtbaar te ergeren op de uitsparaken die de gasten inclusief presentator doen in het F1 cafe. Waar ik mij aan erger is het populistische gedrag van Plooij tijdens de races

      • + 1
      • 8 maa 2020 - 22:45
    • Weet niet wat Plooij allemaal in zijn tandartskoffertje heeft zitten, maar zo te zien afgelopen vrijdag, goed spul... die vent is me toch aan het zweten en raaskallen...

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 23:32
  • "Tung gaf Hamilton ondertussen de tip om de Grand Prix van Australië volgende week te winnen" ...

    • + 1
    • 8 maa 2020 - 13:33
    • NicoS

      Posts: 11.121

      Goeie tip, daar kun je niets van zeggen......;)

      • + 4
      • 8 maa 2020 - 13:59
    • RBH2019

      Posts: 1.977

      Ik denk dat Hamilton er zelf nog niet aan gedacht had!

      • + 3
      • 8 maa 2020 - 14:01
    • NicoS

      Posts: 11.121

      Hamilton zit na deze wijze tip van Ho Pin natuurlijk zwaar in dubio......
      Maar als Tung het zegt, zou ik het toch maar overwegen als ik hem was.......;)

      • + 3
      • 8 maa 2020 - 14:11
    • Jammer, want nu gaat Hamilton ineens z'n best doen om te winnen.

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 16:07
  • RBH2019

    Posts: 1.977

    Het was helaas alweer het 6e jaar, niet het 5e voor Mercedes.

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 14:01
  • Het is zeker te vroeg voor een kung flu grap? 😬🤪

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 16:27
  • Als Verstappen in Melbourne afgetenkent wint..... Vergeet de rest dan maar.

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 16:36
    • Moeten we daarna spontaan dement worden ofzo?

      • + 4
      • 8 maa 2020 - 17:27
    • Nee, dan lassen we de rest van het seizoen gewoon af en baseren we het kampioenschap op deze ene race.. Makkelijk toch!
      Kan Roy tenminste zeggen dat Max het hele seizoen dominant geweest is. ;)

      • + 1
      • 8 maa 2020 - 18:08
    • meister

      Posts: 2.346

      Als dat zo gebeurd met overmacht dan wordt hij in Maxico al kampioen.

      • + 1
      • 8 maa 2020 - 18:28
  • Ho-Pin Chung was verleden jaar tijdens de 2e testweek de enige Nederlandse deskundige die zag dat Nercedes ongeveer 11/2 seconde had gevonden. Intelligente coureur.

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 18:05
  • Phoe, ik ben blij dat het bijna "zover" is, ik ben al die berichtgevingen van jan-en-alleman die hun mening moeten geven over hoe goed onze Max wel niet is (ik ben overigens een groot fan van Max hoor), een beetje zat. Tijd om gas op de lollie te gaan geven.

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 18:20
    • Hear hear!

      Tijd voor gas op die lollie en planken met dat hok

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 18:27
  • Zeer wijze woorden

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 18:32
  • “De Nederlandse Chinees schat de kansen van Max Verstappen dit jaar in op 50/50.“

    Hoe is “Nederlandse Chinees” relevant voor dit artikel? Wat maakt het nou weer uit waar hij vandaan komt of welk(e) paspoort(en) hij heeft? Maakt dat zijn mening (minder) belangrijk(er)?

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 18:50
    • Nee maar je moet wat om je woorden quotum te halen ;)

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 18:54
    • ringo

      Posts: 2.896

      tja Max is een Nederlansde Belg :)

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 19:16
    • @ringo;

      Fout. Max heeft een nederlands paspoort. Dus hooguit een belgische nederlander

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 19:21
    • Fireblade

      Posts: 938

      Wat is het probleem dan?

      Nico Hulkenberg komt in verschillende autosportklasses uit. De Duitser schat de kansen van Max Verstappen dit jaar in op 50/50.
      Mika Hakkinen komt in verschillende autosportklasses uit. De Fin schat de kansen van Max Verstappen dit jaar in op 50/50.
      Pedro de la Rose komt in verschillende autosportklasses uit. De Spanjaard schat de kansen van Max Verstappen dit jaar in op 50/50.

      Als dit er had gestaan had je hier ook en opmerking over gemaakt?

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 19:33
    • Maar waarom is het relevant voor ons dat jij vertelt dat je het niet relevant vind?

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 20:06
    • Ik ga elke maand een keer naar de Nederlandse Chinees.
      De kans op diarree is 50/50 als je nummer 33 bestel. Volgens mijn mening is dat best belangrijk.

      • + 1
      • 8 maa 2020 - 20:24
    • @Billgates:

      Ik laat het hier altijd bezorgen door de racechinees 🙃

      • + 0
      • 8 maa 2020 - 20:29
    • Dat zijn gewoon synoniemen. Is hartstikke normaal in de sportjournalistiek ter variatie. Anders lees je dertig keer per artikel 'Tung vindt..'

      • + 0
      • 9 maa 2020 - 08:02
    • @Fireblade: ik lees nooit "de linkshandige $naam" of "de mollige $naam". Omdat het niets toevoegt.

      • + 0
      • 10 maa 2020 - 14:30
  • volgens mij is dit een bericht van vorig jaar?

    Mercedes is al 6 seizoenen oppermachtig, 5 titels voor Hamilton en 1 met Rosberg en 6 constructeurtitels op rij.

    • + 0
    • 8 maa 2020 - 21:56
  • tour71

    Posts: 712

    Blij als we weer gaan rijden, wordt nu wel een beetje moe van al die voorspellingen

    • + 0
    • 9 maa 2020 - 04:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender