user icon

Carlos Sainz in onderhandeling over nieuw contract met McLaren

  • Gepubliceerd op 06 maa 2020 12:22
  • comments 13
  • Door: Rik Klein Entink

Carlos Sainz heeft onthuld dat hij al in gesprek is met McLaren over een nieuw contract. De naam van de Spanjaard al enkele weken rond voor een overstap naar Ferrari voor 2021, om hem te koppelen aan Charles Leclerc.

De 25-jarige Sainz zei dat hij niet veel aandacht besteedt aan de geruchten. "Met alle respect, maar wat journalisten roepen en schrijven, daar geloof ik niet direct in. Wat ik moet doen is gefocust blijven op mijn werk met McLaren. Ik wil vooruitgang blijven zien en me blijven verbeteren als coureur."

"Op de middellange of lange termijn zie ik mijn toekomst niet in een ander team dan McLaren. We zitten in de eerste fase van onderhandelingen over een nieuw contract, dus laat een beetje tijd erover heen gaan en zie wat er gebeurt", voegde Sainz eraan toe.

Loftrompet voor teambaas Andreas Seidl

Hij zei dat hij tot nu toe onder de indruk is van het werk van de nieuwe McLaren-teambaas Andreas Seidl.

"Ik zie een team dat zeer open staat voor kritiek, maar kritiek om een beter team te maken in plaats van iets negatiefs. Het maakt deel uit van een nieuwe filosofie die Andreas heeft uitgevoerd. Er is zelfs een nieuw dieet voor de monteurs, nieuwe schema's, er zijn veel veranderingen om het team veel professioneler en vollediger te maken, het is iets waar ik graag aan meehelp."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • BMW E30

    Posts: 761

    hij had een goed jaar met mclaren in 2019, ik hoop dat ze nog even doorgaan met elkaar

    • + 3
    • 6 maa 2020 - 12:39
    • AUDI_F1

      Posts: 1.786

      Hij had ook een goed jaar bij Renault, Ik zou zeggen doen en gelijk voor 3 jaar. En natuurlijk de ontsnapping clausule dat als een beter team komt dat ie dan mag overstappen.

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 12:48
    • Als Sainz en zijn team slim zijn (en dat zijn ze vast) dan gaan ze voor een meerjarig contract bij McLaren met een ontsnappingsclausule wanneer een Top-3 team zich meld. Maar goed, zoals gezegd, slim zullen ze vast wel zijn en alles wat Carlos moet doen is snel zijn en consequent presteren.

      Vroeger was ik niet echt een Sainz-fan, maar ik begin hem steeds meer te mogen en ik hoop hem nog lang in de F1 te zien

      • + 2
      • 6 maa 2020 - 13:55
    • Politik

      Posts: 6.852

      @Rogierhier,

      Het duurt niet lang meer voordat McLaren zelf weer een top3 team is.
      Dus zo'n clausule is niks waard ;)

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 18:01
  • Snork

    Posts: 11.880

    Even afwachten hoe Sainz zijn momentum doorpakt in de MCL35. Ik gun hem een nieuw contract bij dat team. En dan in 2021 een nieuwe teamgenoot ernaast in de vorm van Lewis Hamilton, die na zijn 7 wereldtitels het circeltje rond gaat maken bij McLaren waar het allemaal begon.
    En ja, volgend jaar dan vervolgens Vettel en Russel in de Mercedes.

    • + 1
    • 6 maa 2020 - 12:44
    • mario

      Posts: 8.311

      "En ja, volgend jaar dan vervolgens Vettel en Russel in de Mercedes."

      En dan wordt Lewis met McLaren voor de 8ste keer wereldkampioen ???

      • + 1
      • 6 maa 2020 - 14:02
  • vjenne

    Posts: 563

    En waar zetten we Norris dan neer?

    • + 1
    • 6 maa 2020 - 13:04
  • Totalia

    Posts: 909

    Snork je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten

    • + 1
    • 6 maa 2020 - 13:10
    • Waarvan heeft Snork weinig kaas gegeten?

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 13:29
  • meister

    Posts: 2.673

    Ik gok HAM naar McL terug op zijn oude nest.
    WK zal hij niet worden maar ziet het als zijn taak om McL te helpen verder te ontwikkelen.
    En soort van Schumacher rol bij Mercedes.

    • + 0
    • 6 maa 2020 - 13:12
    • om Weer een godsvermogen voor een coureur te betalen. Dit jaar toch bewezen dat dat niet echt nodig is

      • + 1
      • 6 maa 2020 - 15:48
  • d@nny

    Posts: 2.617

    "Op de middellange of lange termijn zie ik mijn toekomst niet in een ander team dan McLaren."

    En de korte termijn zie je het wel ergens anders? :-)

    • + 0
    • 6 maa 2020 - 13:47
    • Reno

      Posts: 1.575

      Ik zie alleen maar t**ten. ?

      • + 0
      • 6 maa 2020 - 21:52

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 440
  • Podiums 3
  • Grand Prix 129
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar