user icon
user icon

Sebastian Vettel denkt te stoppen in F1 voor hij 40 jaar is

  • Gepubliceerd op 03 maa 2020 10:43
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel denkt niet dat hij nog steeds in de Formule 1 zal racen als hij 40 wordt. De oudste coureur op de grid is de 40-jarige Kimi Raikkonen. Vettel is slechts 32 jaar oud, maar door de vorm die hij de afgelopen jaren heeft is de speculatie waarschijnlijk dat hij binnenkort met pensioen gaat.

De Duitser lijkt een nieuwe deal te tekenen voor 2020, met Ferrari-baas Mattia Binotto die de viervoudige wereldkampioen een 'grote leider' noemt. "Er zijn geen tekenen en geen redenen waarom ik niet kon of zou moeten doorgaan", zei hij tegen Sport Bild.

Vettel heeft nagedacht tijdens winterstop

De Ferrari-coureur zei dat hij tijdens de winterstop tot de conclusie kwam absoluut door te willen gaan en ervan te willen genieten: "Ik denk niet dat ik bang moet zijn dat ik er volgend jaar niet bij ben. Ik geloof dat dit gewoon het belangrijkste team is in de Formule 1. Hier winnen voelt anders dan ergens anders winnen."

Hij betwijfelt echter dat hij nog steeds op de grid staat als hij 40 jaar is: "Niet in de Formule 1. Je moet nooit nooit zeggen, maar het belangrijkste is dat ik gelukkig ben. We zullen zien wanneer dat is."

Vettel zei dat zijn belangrijkste doel in het leven is dat zijn familie ook gelukkig is: "Dat ik iets doe dat ik leuk vind en dat mij blij maakt. Dat heb ik momenteel met mijn werk, maar ik kan me niet voorstellen dat ik over acht jaar in de Formule 1 zit."

Toekomst

Toch zal het een interessant jaar worden. Zowel Lewis Hamilton en Mercedes als Sebastian Vettel en Ferrari draaien vooralsnog erg om de contractverlengingen heen. Berichten in Italië sijpelen langzaam door dat Hamilton een nieuwe uitdaging aan wil gaan en graag de plek van Vettel wil overnemen.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Mocht Hamilton toch een keer vertrekken dan is een duo Vettel-Russel ook wel een lekkere voor Mercedes lijkt me... zeker zolang Verstappen bij Red Bull blijft. Echter, wanneer Leclerc ook dit jaar weer wint van Vettel... en al helemaal als dat ruim gebeurd komt dat de marktwaarde van Vettel niet ten goede. Die 4 titels zijn leuk maar inmiddels ook alweer even geleden.

    Ik hoop dat Vettel zich herpakt. Echt 1 van de meest sympathieke coureurs op de grid zonder bling en blits.

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 10:57
  • Ik had ook voor mijn 40ste willen stoppen met werken...

    • + 1
    • 3 maa 2020 - 11:03
  • mario

    Posts: 5.989

    "De Duitser lijkt een nieuwe deal te tekenen voor 2020"

    Dan mogen ze wel opschieten... Minder dan 2 weken voor de start van het seizoen Down Under.... ;)

    • + 3
    • 3 maa 2020 - 11:19
    • Reed in de tests dus als een soort consultant rond... Bij Ferrari zouden ze wel denken... En op de loonlijst en hij rijdt al onze auto's in de prak... die gozer kost hen een fortuin ;) Fouten kunnen gemaakt worden, maar als het met regelmaat gebeurt... is er iets mis met het systeem. Laat een collega even elk bericht controleren en plaats het dan. Het komt niet op die extra 10 minuten aan of je door Google het eerst gevonden wordt.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 11:56
    • mario

      Posts: 5.989

      Tsja, ik ben cameraman en editor en ik laat voordat ik iets online gooi of ik het aan een klant laat zien altijd mijn werk even door een vriend bekijken of hij nog wat gekke dingen ziet die echt niet kunnen. Zo sta ik in ieder geval niet voor l*l bij de klant of dat men domme fouten zien en ik het daarna alsnog moet corrigeren....
      Dat gebeurt hier bij deze site volgens niet altijd en dat is wel jammer....

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 14:15
    • Gog, ook Veenstra leest de reacties niet meer na. Dit zijn fouten die je echt niet kuntmaken als nieuwssite. Hij heeft een contract voor 2020, en als hij voor 2020 een nieuw contract wil tekeken, is hij al te laat.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 20:55
    • Goh en tekenen,ik lees mijn reacties wel na.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 20:56
  • Lewis heeft het geluk aan zijn kont hangen wat betreft het succes van teams bij een overstap, dus kom maar.

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 11:35
    • Lewis met een rode kont is alleen iets wat ik me zo moeilijk voor kan stellen. Alsof je naar een soort mismatch qua date zit te kijken. Maar ik hoop er in dit geval helemaal naast te zitten.

      Zelf hoop ik eigenlijk nog steeds dat Ricciardo naar Ferrari komt. Dat lijkt me nou typisch iemand die er (ook een beetje qua roots) goed bij past.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 11:41
    • Elke coureur die de Ferrari als eerste over de streep brengt heeft mijn zegen, al is het Stroll ;)

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 11:43
    • Op Monza gaat Lance in ieder geval altijd als de brandweer, dat is 'zijn' baan, de rechte stukken daar is hij heer en meester :-)

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 13:49
  • Het zou me niet eens verbazen als het voor zijn 36e gaat worden. Zie Vettel niet gauw een stap terug doen als ze hem bij Ferrari zouden vervangen.

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 11:57
    • zou mijn niet verbazen dat 2020 zijn laatste jaar is. Zeker nu toch wel blijkt dat de nieuwe Ferrari niet aan de verwachtingen voldoet, en vlasspelen geen optie meer is.

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 18:36
  • Dylanbob

    Posts: 20

    Denk dat Vettel beter na dit jaar kan stoppen, als hij nog met een beetje opgeheven hoofd de sport wil verlaten...

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 12:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender