user icon
user icon

Kimi Raikkonen over ouderschap: "Er zijn plotseling andere dingen belangrijker in mijn leven dan racen"

  • Gepubliceerd op 03 maa 2020 08:53
  • comments 11
  • Door: Brick van Boxtel

Kimi Raikkonen begon zijn Formule 1-carriere op 21-jarige leeftijd. De Fin begon met slechts 23 races ervaring in formule-wagens aan zijn eerste F1-seizoen in 2001. Raikkonen bleek al snel een coureur met veel passie voor de sport, alles moet op zijn manier en een lang antwoord is voor Kimi hooguit één zin. GPToday.net kreeg met de mogelijkheid om Kimi eens goed te ondervragen.

Kimi Raikkonen is een coureur die erg op zichzelf is. Hij is vaak te vinden met zijn familie. Zijn zoon racet immers al, in zowel een kart als op een crossmotor. De Alfa Romeo-coureur maakte vorig seizoen een stap achteruit. Hij verplaatste zichzelf van Ferrari naar Alfa Romeo, maar dat maakt hem niets uit. Hij houdt van racen. "Ik hou van racen. Hoewel er veel meer is dan racen in de F1. Als ik niet van racen zou houden, zou ik hier niet zijn."

Misschien is Kimi wel één van de meest populaire coureurs van de grid, maar daar doet hij zelf niets aan. "Ik doe niets om in de pers te komen! Ik word er natuurlijk blij van dat er fans zijn die me leuk vinden, er zijn ook mensen die me niet mogen. Maar ik probeer gewoon de dingen te doen die me gelukkig maken. Zolang je dingen doet die je gelukkig maken als een persoon waar het om gaat. Als je gelukkig bent, zal dat je helpen bij je werk, of het nu een autoracen is of iets anders; het zal je helpen in het dagelijks leven. Als mensen het leuk vinden, geweldig; als ze het niet leuk vinden, ook goed. Je bent zoals je bent. Trouwens, ik doe nooit iets speciaals om iemand gelukkig te maken. Ik doe wat ik denk dat het beste is voor mezelf", zo zegt hij.

Toen de oudste zoon van Kimi werd geboren, veranderde veel voor hem. Niet alleen een hele klus erbij, maar ook de naam papa doet hem veel. "Ouderschap verandert je schema volledig. Bovendien maak je je nog veel meer zorgen. Uiteindelijk zijn het kleine kinderen, ze hebben je nodig. En er zijn andere nieuwe dingen die plotseling belangrijker zijn in je leven. Familie is veel belangrijker dan nu racen, ook al geniet ik van racen. Ik mis ze zo erg als ik weg ben. Dat is waarschijnlijk het moeilijkste deel, zo lang weg van huis zijn. Omdat er achter de F1 zoveel meer verveling is dan het lijkt", geeft hij toe en beschrijft hij zichzelf als een normale man met een volledig normaal leven. Vooral wanneer de motoren zijn uitgeschakeld.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • bestaat nooit dat Kimi dit allemaal gezegd heeft, geloof er niks van

    • + 1
    • 3 maa 2020 - 09:08
  • "Ouderschap verandert je schema volledig. Bovendien maak je je nog veel meer zorgen."

    Reden nr 1 om er nooit aan te beginnen.

    • + 1
    • 3 maa 2020 - 09:18
  • Het lijkt me dat dit nieuws wel een artikel waard is, want dit raakt minstens 4 teams.

    March 3nd, 2020
    All travellers entering Vietnam from China, South Korea, Italy, and Iran
    must carry out medical declarations and 14-day medical quarantine
    before entering the country.

    Staat oa te lezen op:
    Info for travellers on coronavirus in Vietnam - Vietnam Travel

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 09:20
    • d@nny

      Posts: 1.984

      Mag aannemen dat de teams direct van Bahrein naar Vietnam gaan en ze een periode niet in Italie zullen zijn. Teams zullen dus niet via Italie reizen om zo om het advies heen te komen (natuurlijk slechts mijn aanname en nergens op gebasseerd)

      • + 2
      • 3 maa 2020 - 09:29
    • Rimmer

      Posts: 7.180

      Vietnam heeft gewoon het circuit niet klaar en de zaken niet op orde. Het komt ze wel goed uit.
      Door nu al af te blazen zouden de organisatoren alweer failliet zijn maar niks van dat alles. Het komt ze gewoon goed uit.
      Melbourne gaat ook gewoon door terwijl ook Australië Corona gevallen kent.
      China is de enige GP waarvan ik het nog enigzins kan begrijpen dat ze het afgelasten maar Vietnam is gewoon gezeur.

      • + 2
      • 3 maa 2020 - 09:53
  • Tijd om te stoppen Kimi!
    Heb nu 9 afleveringen gezien op Netflix maar valt mij op dat Alfa Romeo vrijwel onzichtbaar is in de serie, laats staan Kimi.

    • + 0
    • 3 maa 2020 - 09:24
    • jijenikke

      Posts: 58

      Kimi heeft in de laatste aflevering de beste opmerking van het hele seizoen! Daar hadden ze de serie mee moeten afsluiten.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 09:35
    • Rimmer

      Posts: 7.180

      Beste was de lachende Kvyat tegen een al even hard lachende Albon:
      “Ze hebben het hele seizoen geen aandacht aan mij besteed. F*ck ‘em”

      • + 0
      • 3 maa 2020 - 09:55
    • was grappig, maar Kvyat kan zich beter op zichzelf concentreren, rookie Albon presteerde gelijk op hetzelfde niveau, en nadat Gasly terug gezet werd presteerde die eigenlijk beter dan Kvyat. Tel daarbij op weer een handvol dwaze Kvyat acties (voor mij als fan geen punt), gevalletje gebrek aan beter dat hij nog in F1 uitkomt

      • + 2
      • 3 maa 2020 - 10:43
    • Nou idd Clemenza. En die Kvyat maar roepen dat hij een gied seizoen heeft gedraait.. hij is gewoon op een hoopje gereden terwijl hij veel meer ervaring heeft. Erg teleurstellend, op zijn podium na.

      • + 1
      • 3 maa 2020 - 10:46

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (40)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar