user icon

Video: Verstappen en Albon proberen 'ongelooflijke' Aston Martin Valkyrie uit op Silverstone

  • Gepubliceerd op 18 feb 2020 16:53
  • comments 16
  • Door: Bjorn Smit

Eind 2020 moeten de eerste exemplaren van de Aston Martin Valkyrie geleverd worden aan de gelukkigen die er een wisten te bemachtigen. Max Verstappen maakte vandaag al kennis met de auto en daar genoot de Nederlander met volle teugen van.

Aston Martin ontwikkelde de Valkyrie in samenwerking met Red Bull Advanced Technologies, het bedrijf dat ook technologie ontwikkelt voor Red Bull Racing en Scuderia Alpha Tauri. Aangezien Aston Martin ook titelsponsor van Red Bull is, hadden Verstappen en Albon vandaag de eer om een prototype van de auto aan de tand te voelen. Dat beviel Verstappen wel.

"Vorig jaar was ik er tijdens de Britse Grand Prix hier op Silverstone bij om de eerste runs van de Aston Martin Valkyrie te bekijken, maar het is natuurlijk altijd beter om zelf achter het stuur te zitten. Het was ook erg spannend om deze ongelooflijke auto als een van de eersten te besturen. Het was geweldig om er voor het eerst aan te proeven", verklaarde de Red Bull-coureur na afloop van zijn eerste ronden in de hypercar.

De ervaring is volgens Verstappen niet te vergelijken met de rijervaring in een reguliere auto voor de openbare weg. "Natuurlijk zitten ze nog steeds in de ontwikkelingsfase, maar je kan de snelheid al voelen. In vergelijking met een normale auto is dat... nogal anders! De Valkyrie en haar downforceniveau zijn ongelooflijk, en de auto ziet er super agressief uit."

Ook Albon mocht eerder vandaag dus voor het eerst in de Valkyrie plaatsnemen. Ook hij sprak van een 'bijzonder moment'. "Natuurlijk is er nog wel wat ontwikkeling te doen, maar het voelt al erg goed, vooral de balans tussen de bochten. De auto voelt licht en scherp. In vergelijking met een Formule 1-auto mis je natuurlijk wat absolute downforce, maar je voelt wel de G-krachten in de bochten en het komt dichter in de buurt bij de F1 dan een normale auto voor de openbare weg."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Verdomme, wat hebben die knakkers toch 'n rotbaan, je zou er bijna medelijden mee krijgen.

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 17:45
    • StevenQ

      Posts: 6.852

      En Max krijgt er ook nog eens 1 cadeau van Red Bull

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 18:21
  • PKracing

    Posts: 799

    Max kreeg er toch eentje?

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 18:21
  • Droopy

    Posts: 630

    Wat voor motor ligt erin?

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 18:23
    • StevenQ

      Posts: 6.852

      een door Cosworth ontwikkelde 6.5 liter V12

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 18:24
    • Klinkt beter dan een F1 bolide

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 18:34
    • Stitch

      Posts: 5.236

      Kikkuh! Ben benieuw of deze ook een rol krijgt in de nieuwe James Bond, maar ik vermoed eigenlijk niet vanwege de reclame die erop staat.

      • + 0
      • 19 feb 2020 - 08:01
  • meister

    Posts: 2.519

    Mooie auto, maar als rijke stinkerd krijg je er denk ik ook een diëtiste bij en een schoenlepel.

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 20:48
    • Patrace

      Posts: 2.499

      Plus een cursus hoe je hem uit de muur houdt.
      Je wilt deze niet, á la Afrojack met zijn Ferrari, vanuit de garage crashen op de snelweg.

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 23:08
  • Ome Theo

    Posts: 277

    Heb nooit zoveel met supercars, maar dit doet me toch wat.

    Misschien toch maar 1 aanschaffen

    • + 0
    • 18 feb 2020 - 20:57
    • Ome Theo

      Posts: 277

      owww, prijs even gecheckt ... toch niet iets boven t budget, das nou jammer.

      • + 0
      • 18 feb 2020 - 21:00
    • DBGates

      Posts: 2.466

      Jij de helft en ik de helft dan gaan we carpoolen

      • + 0
      • 19 feb 2020 - 00:00
    • ThisGuy

      Posts: 509

      Je kunt geld bij mij lenen maar dan wel met woekerrente.
      En als je 'vergeet' terug te betalen dan stuur ik Clemenza op je af. Die maakt van jou Tante Theo...

      • + 0
      • 19 feb 2020 - 00:10
    • DBGates

      Posts: 2.466

      Nee niet nodig ik betaal cash.

      En als jij Clemenza io mij afstuurt stuur ik rammer ....ehh rimmer

      • + 0
      • 19 feb 2020 - 06:45
  • Meh.

    • + 0
    • 19 feb 2020 - 09:25
  • Vind een 'gewone' Aston DB 8 of 9 een heel erg mooie auto. Deze vind ik minder mooi. Het rijden daarentegen zal wel geweldig zijn. Alleen wat ik aan 'balans tussen de bochten' heb ontgaat mij. Doe mij maar balans ín de bochten.

    • + 0
    • 20 feb 2020 - 09:37

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar