'Team Lotus morgen omgedoopt tot Sonangol Caterham F1'
- Gepubliceerd op 26 apr 2011 22:42
-
27
- Door: Robin Smeets
Team Lotus, zoals het team momenteel nog door het leven gaat, heeft voor woensdag een persconferentie belegd waar meer informatie zal worden vrijgegeven. Net Names, een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in het vastleggen van domeinnamen, zorgde vorig jaar al voor de naam teamlotus.co.uk en het team heeft al enkele andere domeinnamen vast laten leggen.
Zo zijn de internetadressen sonangolcaterham.com, sonangolcaterhamf1.com en Sonangolcaterhamteamlotus.com al bezet. Dit duidt erop dat Team Lotus binnenkort haar teamnaam gaat veranderen.
Morgen meer nieuws vanaf de persconferentie van Team Lotus.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 2.222
Wow, dat is volgens mij de lelijkste teamnaam ooit, geloof ik.
Dat bekt net als Epsilon Euskadi totaal fout en verkeerd, in mijn ogen, maar Epsilon Euskadi is niet van toepassing in F1, hehe
Maargoed, een hoofdsponsor is een hoofdsponsor zal ik maar denken...
Posts: 1.315
Van mij mag elke verwijzing naar Lotus in de huidige F1 weg. Het slaat nergens op. Toch had ik meer symphathie voor Team Lotus dan die jongens van Renault. Mja hoe minder Lotus hoe beter.
Posts: 207
sinds wanneer heeft een vrouw verstand van auto\'s
Voldeknort.
Posts: 50
Jammer dat de naam en de groen-gele livery waarschijnlijk gaan verdwijnen dan en er zo\'n verschrikkelijke naam voor in de plaats komt. Misschien dat Team Lotus er toch niet zo zeker van was wat betreft de rechtszaak tegen Proton om de naam Team Lotus.
Had meer sympathie voor Team Lotus dan Lotus Renault of hoe het ook heet...
Posts: 7
Veel meer kans dat het gaat om een zak centen voor de portefeuille dan om de naam Lotus. Als bedrijf x een leuk bedrag geeft en in ruil een naamsverandering verzoekt waarom zou je dan passen? Tenslotte gaat je budget omhoog en kan je opnieuw naar boven kijken als team.
Posts: 123
Wat een idiote naam. Hoop dat het voor iedereen gewoon Caterham F1 wordt.
Posts: 99
Waarschijnlijk zal het team wel zo gaan heten of zal toch iedereen het zo noemen. Het is trouwens officieel ook Vodafone McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari Marlboro, Mercedes GP Petronas of AT&T Williams..., maar iedereen zegt toch gewoon McLaren, Ferrari, Mercedes GP of Williams... Caterham F1 is wel coole naam en in ieder geval best dat er geen 2 fake Lotus-teams zullen zijn, want dat werd toch soms verwarrend, alhoewel het verschil op de baan toch steeds goed te merken was :-)
Posts: 1.265
Zou mooi zijn als de Team Lotus naam weer uit F1 verdwijnt. Die hoort bij het oude team Van Colin Chapman en niet bij het huidige soepzooitje. Zonder die naam zou ik respect voor het team kunnen krijgen (gezien de potentie die ze tonen), maar nu lukt dat maar niet nu ze nog met andermans veren lopen te pronken.
Posts: 1.650
Helemaal mee eens !
Posts: 4.499
@ VDS21: Team Lotus streeft ten minste zoveel mogelijk het gedachtegoed van Colin Chapman uit te dragen, nu ook met Caterham!
Wat Renault doet vind ik pas echt nep... Lada is ook sponsor, heeft Lada geen leuke racekleuren?
Posts: 1.422
Niet echt een succesvolle naam. Laten ze het lekker Lotus houden.
Posts: 2.250
Ik ben nooit fan geweest van dit team en vond hun werkwijze maar magertjes. Ze hadden gewoon vrede moeten nemen met hoe hun naam was: \"Lotus Racing\". Waarom moet de authentieke naam daar nu weer bij? Ze hebben er een hoop heibel mee op de kop genomen en een rechtzaak aan hun broek die ze klaarblijkelijk aan het verliezen zijn. Gelukkig voor hen hebben ze nog zo\'n nieuwe sponsor dan. Ze konden anders ook teruggaan naar hun werknaam in tijde van selectie: \"Lightspeed Racing\".
Posts: 1.308
wwwwwwaaaaaaaauuuuuuuuwwwwww, ik zie team caterham al zelfs een puntje, of twee, sprokkele, in zen eerste seizoen. Want, zeg nu zelf, ze dede het nie ees zo slecht as ferrari.......
Posts: 131
Jammer dat het zo moest gaan, zij zijn in mijn ogen Team Lotus, niet die Renault boeren.
Maar aangezien Lotus ook met Renault motoren rijdt en tientallen miljoenen kan vangen van Renault voor een bezoedelde naam, is dit het beste wat Fernandes kon doen. Wellicht krijgt hij zijn motoren nu 3 jaar gratis?
Mét de extra centen van een hoofdsponsor als Sonangol zie ik een mooie toekomst voor Caterham F1.
Jammer van de groen/gele livery, alhoewel ik denk dat deze dit seizoen niet meer aangepast mag worden?
Posts: 4.499
@ Smukkie: De kleurstelling mogen ze zeker aanpassen gedurende het seizoen. Ik verwacht echter niet dat ze dat zullen doen (http://www.youtube.com/v/aGERIVg7ATE) dus hopelijk blijven deze kleuren behouden.
Team Lotus heeft ook mijn symphatie. Zij hebben Lotus weer op de kaart gezet!
Posts: 94
Dit zou wel eens bijzonder slecht nieuws kunnen zijn voor Superleague Formula. Sonangol was de afgelopen 2 seizoenen nl. naamsponsor van deze klasse...
En ik vind de naam zeker niet lelijker dan pakweg \"Mercedes GP Petronas F1 Team\" of \"AT&T Williams\". Iedereen hier zal gewoon \"Caterham\" zeggen terwijl de officiële resultaten Sonangol Caterham zullen vermelden (wat ik overigens ook niet zo vreselijk vind, misschien omdat ik met de naam Sonangol al redelijk vertrouwd ben via Superleague...)
Posts: 1.016
Caterham F1 - geen verkeerde naam. Ook goed dat daarmee dat gezeur over de Lotus naam achter de rug is.
Vroeger, sprak de oude man, moesten in geval van een naamswijziging, alle teambazen benaderd worden om akkoord te gaan met die wijziging. In beginsel mag je gedurende het seizoen niet van naam veranderen. Er werd dan een faxje rondgestuurd waar iedereen zijn handtekening op moest zetten. Dat zal tegenwoordig wel anders gaan. In de goeie ouwe tijd wilde er nog wel eens een concurrent dwars liggen en de naamswijziging blokkeren, maar ik denk niet dat dat nu het geval zal zijn...
Posts: 94
Ik denk dat de andere teams net zogoed tevreden gaan zijn dat de hele controverse rondom Lotus en evt. verwarringen die dit bij de neutrale F1-fan kan bezorgen zal verdwijnen hierdoor...
Posts: 4.764
Volgens mij moeten nog steeds alle team toestemming geven voor een tussentijdse naamswijziging.
Posts: 561
Mangol Katerham F1 Jonguhhhh! Is gewoon keigaaf Kut!
Posts: 1.481
Werner zal nu een gat in de lucht springen! :P
Posts: 1.525
Ah Fernandes heeft Caterham, een fabrikant van sportwagens gebaseerd op de Lotus Seven, net zoiets als Donkervoort dus, gekocht.
Posts: 428
En nu kijken of alle teams akkoord gaan met een naamswissel op dit moment in het seizoen. Anders heten ze toch echt nog Team Lotus dit jaar.
Posts: 1.265
Zolang Tony niet afziet van de Team Lotus naam zie ik Group Lotus daar niet mee instemmen.
Posts: 4.499
@ VDS21: \"Zolang Tony niet afziet van de Team Lotus naam zie ik Group Lotus daar niet mee instemmen.\"
Ten eerste staat Team Lotus ingeschreven dit seizoen als Team Lotus. Dus daar kan Reanault (Group Lotus heeft geen stem hierin) niets meer aan doen. Voor Renault zou het alleen maar goed zijn als Team Lotus de naamswijziging aanvraagt.
Ik snap je opmerking daarom niet zo goed...
Posts: 2.885
Aan alle zeurpieten over de naam: Sonangol Catarham F1 is net zoiets als AT&T Williams F1. Sonangol is dus niets anders dan de naamgevende hoofdsponsor, zo lijkt het.
Het team zal dus gewoon \'Catarham\' genoemd worden.
Posts: 4.499
@ Red-Stripe: Caterham hoop ik dan ;)