user icon
user icon

Mercedes neemt geen geheel nieuwe versie van W11 mee naar Australië

  • Gepubliceerd op 14 feb 2020 13:43
  • comments 27
  • Door: Bjorn Smit

Mercedes baarde in 2019 opzien door tijdens de tweede week van de wintertests een geheel nieuwe versie van de W10 aan te laten treden. Volgens technisch directeur James Allison kiest het team in 2020 voor een andere benadering.

Tussen de W10 van de eerste testweek en de W10 van de tweede testweek waren vorig jaar grote verschillen waar te nemen. Het was een unieke aanpak van Mercedes, die de concurrentie op het verkeerde been zette. In Australië was het Duitse fabrieksteam vervolgens overtuigend de sterkste. Volgens Allison koos Mercedes vorig jaar bewust voor een introductie van een tweede versie, iets wat dit jaar niet gaat gebeuren met de W11.

"Dit jaar doen we het conventioneler. We hebben nog steeds upgrades voor Melbourne die in de tweede testweek komen, maar de aanpak met een compleet nieuwe auto laten we achterwege", stelt de Brit. De reglementswijzigingen van 2019, met onder andere een heel nieuw concept voor de voorvleugel, zorgde ervoor dat Mercedes door middel van een tweede versie van de W10 meer kon leren.

"De reglementen veranderden vorig jaar best fors en de beslissing kwam pas laat in 2018. Door deze omstandigheden gaven de twee versies van de auto ons de kans om maximaal te leren voor onze auto in Melbourne. Nu de reglementen dit jaar wat volwassener zijn en de ontwikkeling voor 2020 begon op het niveau waarop we met de W10 eindigden, heeft het geen zin om onze aanpak van vorig jaar te herhalen."

Allison verwacht meteen driestrijd aan front

Vorig jaar werd Mercedes relatief eenvoudig kampioen bij de coureurs en constructeurs, wat voor het zesde jaar op rij was. De basis voor die wereldtitel werd in de openingsfase van het seizoen gelegd: de Zilverpijlen namen een enorme voorsprong met vijf dubbelzeges in de eerste vijf races en zeven in de eerste 10 races. Allison verwacht in 2020 een ander verloop in de titelstrijd. 

"Vorig jaar hadden we een gouden start, waarin we een voorsprong in het kampioenschap namen die het voor de concurrentie moeilijk maakte om terug te komen - maar in de tweede helft van het jaar kwamen Ferrari en Red Bull absoluut dichterbij wat betreft competitiviteit. We verwachten dat het in 2020 verder gaat met waar we in 2019 zijn gebleven met vanaf het begin een driestrijd. Er zal geen ruimte voor fouten zijn."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Daar trappen we mooi niet meer in.

    • + 1
    • 14 feb 2020 - 14:01
    • Jij denkt ook dat ze gewoon weer domineren in Australië? :) Idem. Ik laat me niet meer in de luren leggen door dat sandbaggen tijdens de testsessies...

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 14:12
    • Ik zou er niet eens gek van staan te kijken als men bij Mercedes op t gebied van earo niet veel meer extra's kan vinden en dat ze t vooral in de Motor en banden gaan zoeken voor meer snelheid

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 14:14
    • black. Ik ga er wel vanuit. dan kan het alleen maar meevallen.

      • + 2
      • 14 feb 2020 - 14:18
  • Pappous

    Posts: 701

    Tijdens de testdagen de snelste willen zijn en al het achterste van je tong willen laten zien is vrijwel nooit het doel van een team. De systemen testen en de auto leren kennen en vooral begrijpen dat is waar ze vooral mee bezig zijn. Wie zijn auto heel goed kent weet wat te doen in bepaalde omstandigheden en dat is veel belangrijker dan te weten hoe snel hij is op één specifiek circuit. Het is dus een beetje naïef om al aan de uitslagen van de testdagen consequenties te gaan verbinden.

    • + 2
    • 14 feb 2020 - 14:58
    • Bedankt voor deze wijze les.
      Misschien weet je hier ook een antwoord op;

      Bij elke lekkere dame die ik zie krijg ik jeuk achter mijn linker oor. Wat kan dat toch zijn?

      • + 3
      • 14 feb 2020 - 15:08
    • Pappous

      Posts: 701

      @Billgates307, hahaha, dat je die diagnose niet zelf kunt maken zegt in feite al genoeg toch?

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 15:15
    • Niet zo ontwijkend reageren aub.

      • + 2
      • 14 feb 2020 - 15:24
    • Pappous

      Posts: 701

      @Billgates307, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je dat beter aan je mams of paps kan vragen, die zijn er in eerste instantie voor om je over de bloemetjes en de bijtjes moeten vertellen.

      • + 2
      • 14 feb 2020 - 15:27
    • Bij het zien van een wonderschone dame trek ik wit weg, en vraag ik haar of ze zin heeft om thuis een portie bitterballetjes met me te gaan eten. Meestal krijg ik dan zo'n blik terug van "Wtf gast"!

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 15:50
    • Het is een Pavlov reactie. Je linker oor weet dan dat de handtas van je vrouw in aantocht is. ;-)

      • + 7
      • 14 feb 2020 - 15:54
    • Bill, duidelijk een soa onder de leden, heb je nog zo gewaarschuwd dat ik bij de laatste sainz dag vanwege ons zeer krappe budget de goedkoopste dames heb laten komen die ik kon vinden, letterlijk zei ik; Bill blijf er bij uit de buurt zonder condoom, maar nee hoor...
      rap naar de dokter voor een penicilline kuurtje, en voortaan luisteren als ik iets zeg!

      • + 4
      • 14 feb 2020 - 15:54
    • Mojito

      Posts: 4.710

      @schwantz
      Probeer eens wat anders dan bitterballen. De dames associeren je dan te snel met die engerd van een BillGates 😛

      Misschien vallen kipfingers beter in de smaak.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 15:59
    • Clemenza,

      Ik kan me daar niks van herinneren. Sorry.

      @Nerf, klinkt plausibel, maar ze draagt nooit een handtas.

      Ik ga toch maar even de wijze les van Pappous opvolgen en paps en mams ff bellen.

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 16:08
    • Wat bied jij dames aan @Mojito?
      Hondenbrokken?

      • + 3
      • 14 feb 2020 - 16:12
    • @bill, ben je toevallig rechtsdragend?

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 16:38
    • @PM

      Nee links. Hoezo?

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 17:34
    • Nou heb net gebeld.
      Volgens mn paps is het erfelijk.
      En daar kon ik het mee doen want de piepers stonden over te koken.....

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 17:40
    • Nou, als je een mooie dame ziet lopen kan er een tijdelijk tekort aan zuurstofrijk bloed aan het huidoppervlakte ontstaan, vaak uit zich dat bij rechtsdragende mannen door jeuk achter het linker oor en vice versa, dus jij en je vader zijn uitzonderlijke gevallen.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 18:33
    • Maar misschien heeft Pappous wel gelijk, het kan ook gewoon een pollenallergie zijn.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 18:35
    • Mojito

      Posts: 4.710

      @Bill
      Nee, geen hondenbrokken. Ik heb mijn vrouw met de Japanse keuken veroverd.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 19:13
    • Je bedoelt rijst in zwarte ducttape.

      • + 1
      • 15 feb 2020 - 04:01
    • Mojito

      Posts: 4.710

      De Japanse keuken gaat verder dan rijst in zwarte ductape.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 10:29
    • nelism

      Posts: 340

      Ja daar heb je gelijk in maar ze testen ook long runs op verschillende banden
      en top snelheid

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 11:18
    • Mojito

      Posts: 4.710

      @brabham

      De Japanse keuken gaat wel wat verder dan rijst in zeart ductape.

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 14:40
    • Voor de meeste Hollanders niet.
      Ik heb familie in Kashihara, Nara ;)

      • + 0
      • 15 feb 2020 - 18:02
  • Gele banden voor een film sessie shake down???

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 23:20

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.099
  • Podiums 39
  • Grand Prix 102
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender