user icon
user icon

Mercedes onthult eerste renders van nieuwe W11

  • Gepubliceerd op 14 feb 2020 09:32
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

Mercedes heeft juist de eerste beelden van de W11 naar buiten gebracht. De nieuwe bolide van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas heeft de maandag gepresenteerde kleurstelling erop zitten en lijkt verder vooral een doorontwikkeling van de W10 uit 2019.

Afgelopen maandag onthulde Mercedes de komst van nieuwe hoofdsponsor INEOS en tegelijkertijd presenteerde het team ook haar nieuwe kleurstelling. Op de end plates van de voor- en achtervleugel én op de luchtinlaat boven de cockpit werden donkerrode vlakken toegevoegd voor de nieuwe sponsor. Verder bleef de kleurstelling grotendeels ongewijzigd.

Nieuwe livery en nieuwe sidepods voor W11

Mercedes presenteerde de livery op een oudere bolide, maar eerder maakte de regerend kampioen al bekend dat de onthulling en de shakedown van de nieuwe bolide op Valentijnsdag zou plaatsvinden. Om 9.30 uur publiceerde Mercedes daarom de eerste renders van de W11. Op het eerste gezicht lijkt de nieuwe bolide niet veel te verschillen van haar voorganger, maar toch zijn er een aantal grote veranderingen te bespeuren.

Naast verdere ontwikkeling van de bargeboards en deflectoren voor de sidepods, zijn de sidepods zelf flink aangepakt. De openingen van de sidepods zijn fors kleiner dan in de afgelopen seizoenen en qua vorm van de openingen lijkt het kampioensteam de lijn van Red Bull Racing iets meer te volgen. Verder lijkt de Mercedes nog slanker dan de W10.

De rest van de dag blijft Mercedes druk. Vanaf 10.30 uur is er online een presentatie met Toto Wolff, Bottas en Hamilton. Om 12.00 uur volgt er een eerste lading met beelden van de shakedown, waarbij Bottas achter het stuur plaatsneemt. Twee uur later volgt er wederom een lading foto's van de shakedown, deze keer met Hamilton in de bolide. GPToday.net houdt je de rest van de dag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Foto's Mercedes W11

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Ik denk dat hun conservatieve aanpak en het vasthouden aan het bestaande concept ze dit jaar echt gaat opbreken en ze door hun 1 of beiden concurrenten voorbij gestreefd zullen of kunnen worden.

    De auto ziet er zoals gewoonlijk super clean uit maar niet bijzonder..

    • + 1
    • 14 feb 2020 - 09:37
    • Helr wereld snakt naar een wisseling vd wacht na zoveel jaar Mercedes dominantie. Hie verfrissend zou het zijn dat Mercedes NIET op de 1e startrij staat in Melbourne. Dan spring ik echt een gat in de lucht ongeacht wie ervoor staat.

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 09:40
    • Er is natuurlijk ook weinig reden om een winnend concept radicaal te veranderen. Maar ik ben het met je eens dat het bij deze echt zoeken is naar de verschillen al zullen de echte nieuwigheden de tweede testweek wel weer tevoorschijn komen.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 09:43
    • @Br
      Het bestaande concept is anders toch wel een bewezen winnaar. Waarom zou ze dat opbreken als ze die doorontwikkelen?
      Die auto ziet er al jaren clean en niet bijzonder uit, maar gaat wel loeihard.

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 09:45
    • rafael

      Posts: 2.048

      Br racing
      Dromen zijn altijd leuk!!

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 09:45
    • Demachiel

      Posts: 183

      Ik vind m aan de zijkant juist wel bijzonder.
      Kijk maar eens naar het gedeelte waar de sponsoring van Petronas staan, en vergelijk m dan met die van vorig jaar. Dat is een flinke verandering.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 09:46
    • @Bill. dat vraag ik mij dus hardop af. Hoelang kun je blijven bouwen op een winnend concept?

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 09:48
    • DBGates

      Posts: 2.262

      @br totdat je verliest

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 10:25
    • ringo

      Posts: 2.896

      Verandering is details denk dat ze voldoende downforce kunnen genereren mzt hun vermogen.. het is aan ferrari so called sterkste motor te laten zien.. lercedes is een allrounder tot het einde van de race

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 10:41
    • Je kunt ook zeggen dat de voor het oog verschillende veranderingen bij andere teams schieten met hagel is om Mercedes proberen bij te halen.

      • + 2
      • 14 feb 2020 - 10:54
    • Reizo

      Posts: 436

      @BrRacing Pardon ? Heb je de "rear suspension" niet gezien ? Mercedes's rear suspension is kunst, wanneer je het begrijpt snap je misschien waarom Mercedes zo sterk is.

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 11:50
    • Het verschil was vorig jaar zo groot dat het logisch is dat ze verder ontwikkelen. Pas als ze echt moeten vechten om posities zullen ze gaan veranderen. En ook nu zitten ze toch niet stil.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 17:13
  • Wel gaaf dat we vanmiddag overladen worden met ladingen foto's. Zitten er misschien ook een paar pikante kiekjes bij? Gewoon voor een keertje iets anders dan voorvleugels, bargeboards en enginecovers..:D

    • + 1
    • 14 feb 2020 - 09:59
  • amx151

    Posts: 190

    Stoffel reservepiloot blijkbaar.

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 10:45
    • Blijkbaar verwacht Horner in 2020 kleinere verschillen tussen de teams.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 10:50
    • Albert Park gaat schijnbaar ook op de schop.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 10:53
  • Maximo

    Posts: 6.072

    7e titel voor Lewis zeg ik!

    • + 1
    • 14 feb 2020 - 11:07
    • No!

      ;)

      • + 1
      • 14 feb 2020 - 11:34
    • Dan moet hij eerst met Bottas 3.0 zien af te rekenen.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 11:35
    • NicoS

      Posts: 11.121

      Die 22 races zijn bijzaak, alleen een paar foto’s is genoeg voor de titel......
      Zooooo voorspelbaar die F1....;)

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 11:55
    • Maximo

      Posts: 6.072

      Ook zonder de foto's denk ik dat Lewis weer de titel pakt.

      Ik zie RB en Ferrari gewoon niet het gat dichten met Mercedes.

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 12:12
    • Zeg wat je wilt @maximo..

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 12:29
    • NicoS

      Posts: 11.121

      @Maximio,
      Oké dan: Die 22 races zijn van ondergeschikt belang...zelfs zonder foto’s is het genoeg voor de titel.
      De F1 is nog voorspelbaarder dan ik had verwacht.....;)

      • + 0
      • 14 feb 2020 - 12:42
    • Ik weettut nog nie, die 4 foto's van Renault waren extreem indrukwekkend.

      • + 3
      • 14 feb 2020 - 13:17
  • mario

    Posts: 5.987

    Ziet er wel weer heel strak uit hoor die Merc...... Wij weten met z'n allen nog steeds niet wat en wie er straks het beste uit de startblokken komt..... Al denken sommigen hier wel iets van een glazen bol te hebben, na de test kun je misschien iets zeggen..... Maar volgens mij kun je pas echt iets zeggen na race 1 en race 2......
    Maar het speculeren is natuurlijk wel leuk.....

    • + 0
    • 14 feb 2020 - 14:41

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.099
  • Podiums 39
  • Grand Prix 102
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender