user icon
user icon

Nieuwe overalls en sponsor voor Red Bull, nieuwe cap en helm voor Verstappen

  • Gepubliceerd op 28 jan 2020 17:40
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Red Bull Racing was vandaag op Circuit Zandvoort aanwezig voor de opnames van een promotiefilmpje. Hoewel de twee demo-bolides niet in actie kwamen vanwege technische mankementen, kregen de aanwezigen wel een glimp te zien van de nieuwe overalls van Red Bull, maar ook van het nieuwe petje én de nieuwe helm van Max Verstappen.

Ideale omstandigheden waren er vandaag niet voor Red Bull, Verstappen, Alexander Albon en de figuranten op Zandvoort. Het regenachtige weer liet te wensen over, maar dat gold ook voor de bolides die het team had meegebracht naar het circuit. Technische problemen zorgden ervoor dat Verstappen en Albon geen meter konden rijden, tot teleurstelling van de in het oranje uitgedoste figuranten langs de baan.

Geen grijs, extra rood op nieuwe overalls

De figuranten kregen echter wel een voorproefje te zien van een aantal nieuwe zaken bij Red Bull Racing, te beginnen bij de nieuwe overalls van het team. In de basis blijven de pakken hetzelfde en overwegend donkerblauw. Daar waar vorig jaar aan beide zijkanten een rode en grijze streep te zien was, zijn de grijze strepen dit jaar verdwenen van het pak. Wel is er onder de kraag een kleine rode streep te zien, die er vorig jaar nog niet was.

Nieuwe cap en helm voor Verstappen

Hetzelfde geldt voor de nieuwe officiële cap van Verstappen voor het seizoen 2020. Afgelopen jaar waren er aan de linkerzijde van de cap (vanuit het perspectief van de drager) een rode en grijze streep te zien. Voor 2020 lijkt Verstappen aan de rechter voorkant van zijn cap een rood vlak te hebben, terwijl het grijs ook hier is verdwenen. Bovendien staat het sponsorlogo van nieuwe sponsor CarNext.com op de cap; tot en met 2019 stond Exact nog op die plek.

Dan de helm die Verstappen bij zich droeg tijdens de filmdag op Zandvoort. In 2019 wisselde Verstappen zijn kleurrijke helmontwerp in voor een overwegend witte versie, met bovenop een rode leeuw en aan de voor- en zijkant rode en blauwe accenten. Het rood is gebleven, maar de blauwe accenten waren vandaag niet meer zichtbaar op Circuit Zandvoort.

Vervangt PayVoo FuturoCoin als sponsor?

De laatste verandering bij Red Bull was de afgelopen dagen ook al zichtbaar tijdens de eerdere opnamemomenten voor de promotievideo. Op beelden is te zien dat op de bovenkant van de sidepods, naast de cockpit, sponsorlogo's van PayVoo staan. Het uit Litouwen afkomstige bedrijf, in 2019 opgericht, is een online financiële tool om meerdere munteenheden eenvoudig te kunnen managen, waaronder cryptocurrencies.

Het bedrijf is gelinkt aan de FutureNet Group, waar ook cryptocurrency FuturoCoin onderdeel van is. FuturoCoin sloot in 2019 nog een tweejarige sponsordeal af met Red Bull Racing, waarbij de logo's op de plek zaten waar nu PayVoo te zien is. Mocht PayVoo FuturoCoin vervangen op de bolides van Red Bull Racing, dan is het ook waarschijnlijk dat de logo's op de overalls en teamuitrusting komen te staan.

Eigenaren FuturoCoin verdacht van fraude

De FutureNet Group kwam in 2019 wel onder vuur te liggen. Oprichters Roman Ziemian en Stephan Morgenstern raakten betrokken bij een schandaal, waarbij zij verdacht werden van het frauduleus aankopen en verkrijgen van een Gambiaans diplomatiek paspoort. Ook worden de bedrijven in de FutureNet Group verdacht van oplichting.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • De schaalmodellenverzamelaars kunnen hun borst nat maken voor wederom dezelfde autootjes in de vitrine, met hun "nee-deze-is-anders-kijk-maar-hier-zit-een-ander-stickertje-modellen. ;-)

    Graag zou ik dezelfde livery wederom willen zien als uitgangsbasis, maar wel met een significant in t oog springend verschil; dat ergens t rood duidelijk verder doorloopt, of zoiets dat meteen opvalt.

    • + 6
    • 28 jan 2020 - 18:02
    • Honda groter erop zou ook welkom zijn. Het liefst dat ''aston martin'' eraf. Dan maar een beetje meer de knip trekken.....

      • + 1
      • 28 jan 2020 - 18:12
    • In 2021 is Aston Martin er waarschijnlijk vanaf omdat zij dan heel groot op de Mercedessen staan (die dan geen Mercedes meer genoemd worden).
      Nouja, voorlopig alleen nog maar aannames en speculaties maar waar rook is is vuur.

      En ja, ik ben er ook zo eentje die vanwege een ander stickertje of speciale helm naar een vitrine model staat te staren.

      • + 1
      • 28 jan 2020 - 18:56
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.312

      Ik zou iets met 6 wielen wel weer eens gaaf vinden.Staat mooi naast de P34's in de vitrine. Ik ben alleen bang voor iets met de reglementen 😁

      • + 1
      • 28 jan 2020 - 22:23
    • mijn vitrinekast was al helemaal gevuld in de tijd dat de wagens nog gaaf waren.
      De wagens anno 2020 komt mijn kastje niet in, ben bovendien nog steeds principieel tegen die Halo, en om nou een nieuw schaalmodel te kopen en er vervolgens die Halo af te slopen

      • + 1
      • 29 jan 2020 - 08:15
  • Wordt weer een nieuw petje bestellen 😊

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 18:10
  • onetimer

    Posts: 411

    Je weet wanneer echt toe bent aan het nieuwe seizoen als zelfs dit soort nieuws interessant is.

    • + 2
    • 28 jan 2020 - 18:51
    • Voor mij wel
      Ivm petjes verzameling

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 19:06
    • `Dat mag jij zeggen @onetimer

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 19:36
    • Snork

      Posts: 6.946

      Mee eens onetimer. Wat een geneuzel over kleurtjes en streepjes. Pffff...

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 23:05
    • wat nog niemand opgevallen is, de tint van de rode strepen is iets anders dan vorig seizoen!! Heb er een Ral kleurenwaaier bij gehouden!!
      En dan die grijze strepen die verdwenen zijn!!
      Eb gvd helemaal hyper hier!!
      ik zit te stuiteren!!
      hou me vast!!!
      wat een gekkenhuis!!
      ik word gek!!!
      nie normaal!!
      whaaaaaaaaahhhhhhh!!!


      oké eens met Snork, geneuzel..

      • + 1
      • 29 jan 2020 - 08:11
    • Tja, zo heb ik totaal geen interesse in het technische aspect vd F1. Prachtig hoor, maar heb daar geen antenne voor. Voor liveries wel; ik vind dat 1 vd leukste dingen aan Indy- en F1 cars; de livery. Lettertypes, logo’s, plaatsing v logo’s, kleuren gewoon heel dat ontwerp. Dat boeit me verschrikkelijk. Ook de vorm, de lijn vd auto.
      Hyper om n streepje anders word ik niet, maar ik stuiterde de pan uit toen die eerste chromen McLaren onthuld werd, of de roze Force India, of de Renault uit 2010. Ik moet er toch -net als naar mn vrouw- het hele jaar naar kijken!

      • + 0
      • 30 jan 2020 - 17:21
  • delange

    Posts: 1.132

    Het was precies koud daar :-)

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 19:33
  • Vind het petje en de nieuwe overalls op het eerste vage gezicht geen verbetering. De cap van afgelopen jaar is ook lastig te overtreffen imo...

    • + 0
    • 28 jan 2020 - 20:04
    • Boeie, Als die wagen maar werkt.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 20:07
    • Als Max er maar niet met de pet naar gooit vind ik alles best.

      • + 0
      • 28 jan 2020 - 22:04
    • Vind de 2016 RBR cap nog de mooiste van Max.

      • + 0
      • 29 jan 2020 - 07:40
  • Supa

    Posts: 1.386

    "Hoewel de twee demo-bolides niet in actie kwamen vanwege technische mankementen"

    Tja, Renault motoren.

    • + 0
    • 29 jan 2020 - 01:41

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender